AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Skal gifte meg i september og er derfor med i diverse bryllupsgrupper på Facebook og følger diverse# på Instagram. Men jeg blir litt matt, og får litt angst... Alt er så innmari overdådig, og det skal lages candybar, ingraveres egne skilt, leies slushmaskiner og diverseOgså pynten da, så overdådig med ballongbuer og så mye blomster at jeg nesten tror vi snakker årsbudsjettet til botanisk hage. Og alt skal filmes av profesjonell videograf + heldagsfotograf som selvfølgelig tar bilde av bruden og alle brudepikene/ forloverene (for det er visst vanlig å ha en hel haug!?) i matchende satengmorgenkåper som spretter champagnen mens de gjør seg klare for festen. Er dette virkeligheten i dagens bryllup? Får helt prestasjonsangst... For jeg har verken lyst på candybar, slushmaskin, matchende morgenkåper eller å ha et videokamera i trynet hele dagen.. Jeg ønsker et hyggelig bryllup med familie og venner hvor fellesskapet er viktigere enn instaøyeblikkene... Og hvor jeg kan ha litt lave skuldre og kose meg med god mat og drikke, sammen med de jeg er glad i. Er det flere bruder som synes det er litt vanskelig med den plettfri overflaten som florerer i bryllupsforaer? Anonymkode: 8c7b7...fdc 7 10
Danseskjørt Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Jeg er enig med deg og lurer på det samme. Følger tråden videre 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Jeg skal gifte meg i sommer og skal verken ha candybar, ballongbuer eller profesjonell fotograf/videograf. Vi skal pynte med blomster på bordene men da selvplukk, litt pynt og servietter fra søstrene grene. Vi skal ha chips og snacks til festen, men bare i vanlige skåler som settes rundt omkring. En gjest som er flink til å ta bilder tar ansvar for fotografering underveis. Vi kjører mest mulig fokus på god mat og drikke (bruker mest tid og penger på det) og en hyggelig fest med familie og venner! Anonymkode: 7b820...742 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Høres ut som tivoli-bryllup der inspirasjonen er hentet fra USA. Anonymkode: 87cb4...757 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Jeg tenker at alt er lov og alt er greit. jeg hadde elsket et bryllup med alt du nevner, men jeg synes ikke det er verdt prisen pga min økonomi. Jeg prioriterer heller andre ting! Anonymkode: 2571b...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 Da vi giftet oss droppet vi alt av sånt "stæsj" som du nevner. Skjønte ikke helt poenget med det. Pyntet gjorde vi jo, men ikke for at det skulle være instagramvennlig. Ingenting overdådig i det hele tatt, selv om ting forsåvidt var litt gjennomtenkt. Det viktigste for oss var at vi fikk en koselig feiring sammen med våre nærmeste. Det eneste vi hadde var heldags fotograf, men først og fremst for å forevige dagen og de rundt oss. Vedkommende var aldri i veien. Må innrømme at jeg noen ganger lurte på om bryllupet vårt var "fint nok" (sammenlignet med alt man ser folk bruker penger på), men det ble det jo! Det er folkene som skaper stemningen, ikke alt det andre. Vielsen var fin, maten var god, folk fikk drikke så mye de ville, humøret var på topp og jeg tror gjestene hadde det fint. Anonymkode: 54c5a...b24 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 Du tror ikke for alvor at slushmaskiner og 3000 ballonger er obligatorisk i et gjennomsnittlig norsk bryllup?? Anonymkode: d3215...951 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du tror ikke for alvor at slushmaskiner og 3000 ballonger er obligatorisk i et gjennomsnittlig norsk bryllup?? Anonymkode: d3215...951 Sannelig om jeg vet. Den som prøvde å stille spørsmål om det på et av bryllupssidene på Facebook fikk passet sitt påskrevet så det holdt. Anonymkode: 8c7b7...fdc 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 Er du voksen nok til å gifte deg, er du voksen nok til å ta alt i SoMe med en gigantisk type salt. Anonymkode: 54ef0...10c 11
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #10 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sannelig om jeg vet. Den som prøvde å stille spørsmål om det på et av bryllupssidene på Facebook fikk passet sitt påskrevet så det holdt. Anonymkode: 8c7b7...fdc Hjelpes.... Anonymkode: b57ea...662
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #11 Skrevet 14. juni 2022 Jeg tror det er viktig å tenke på en del ting, her. - At de som oftest er mest aktive og "verst" på fora som dette, ikke representerer gjennomsnittspersonen som skal gifte seg. De er spesielt interesserte i en spesiell form for bryllup, øser gjerne hverandre opp, og lever i en boble der candybar er normalisert. - De fleste har ting de prioriterer, og det er grunn til å tro at det er det man slår på stortromma med, man poster om. - De fleste gjestene bryr seg lite, så lenge dere er et godt vertskap. De vil feire sammen med dere, de vil ikke ha candybar. Anonymkode: 2df87...ffa 6
Gjest Ghostface Skrevet 14. juni 2022 #12 Skrevet 14. juni 2022 Tror det er som alle andre bryllup, helt vanlig.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #13 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du voksen nok til å gifte deg, er du voksen nok til å ta alt i SoMe med en gigantisk type salt. Anonymkode: 54ef0...10c Tusen takk for at du får en stressa, matt og prestasjonsangstfylt brud til å føle seg bedre nei vent... Anonymkode: 8c7b7...fdc 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #14 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror det er viktig å tenke på en del ting, her. - At de som oftest er mest aktive og "verst" på fora som dette, ikke representerer gjennomsnittspersonen som skal gifte seg. De er spesielt interesserte i en spesiell form for bryllup, øser gjerne hverandre opp, og lever i en boble der candybar er normalisert. - De fleste har ting de prioriterer, og det er grunn til å tro at det er det man slår på stortromma med, man poster om. - De fleste gjestene bryr seg lite, så lenge dere er et godt vertskap. De vil feire sammen med dere, de vil ikke ha candybar. Anonymkode: 2df87...ffa Så candybar er faktisk ikke normalisert? Jeg var nesten litt engstelig for at skatteetaten ikke ville godkjenne prøvingsattesten siden vi dropper den. Med det var godt å høre! Off, liker ikke navnet candybar en gang jeg. Har snacks liksom blitt for norsk å si nå Anonymkode: 8c7b7...fdc 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #15 Skrevet 14. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for at du får en stressa, matt og prestasjonsangstfylt brud til å føle seg bedre nei vent... Anonymkode: 8c7b7...fdc Voks opp. Anonymkode: 54ef0...10c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #16 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Voks opp. Anonymkode: 54ef0...10c Det var litt av en ting å si... Anonymkode: 8c7b7...fdc 5
Danseskjørt Skrevet 14. juni 2022 #17 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Voks opp. Anonymkode: 54ef0...10c Skjerp deg. 4
Sirah Skrevet 14. juni 2022 #18 Skrevet 14. juni 2022 Jeg har vært i insta-vennlige bryllup og i "normale" på et grendehus med bare en bordbukett og gode venner. Det siste var definitivt det hyggeligste Når det skal sies så er candybar ganske normalt 😅 Det hadde de til og med i grendehuset. Men vil du ikke ha det TS, så dropper du det bare! Ditt bryllup! 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #19 Skrevet 14. juni 2022 Men er det noen som har vært i et sånt typisk instagramvennlig bryllup? Bærer de liksom preg av romantisk og drømmer som en Hollywoodfilm verdig, eller snakker vi liksom stakato med unaturlige pauser og klikk? Anonymkode: 8c7b7...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #20 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skal gifte meg i september og er derfor med i diverse bryllupsgrupper på Facebook og følger diverse# på Instagram. Men jeg blir litt matt, og får litt angst... Alt er så innmari overdådig, og det skal lages candybar, ingraveres egne skilt, leies slushmaskiner og diverseOgså pynten da, så overdådig med ballongbuer og så mye blomster at jeg nesten tror vi snakker årsbudsjettet til botanisk hage. Og alt skal filmes av profesjonell videograf + heldagsfotograf som selvfølgelig tar bilde av bruden og alle brudepikene/ forloverene (for det er visst vanlig å ha en hel haug!?) i matchende satengmorgenkåper som spretter champagnen mens de gjør seg klare for festen. Er dette virkeligheten i dagens bryllup? Får helt prestasjonsangst... For jeg har verken lyst på candybar, slushmaskin, matchende morgenkåper eller å ha et videokamera i trynet hele dagen.. Jeg ønsker et hyggelig bryllup med familie og venner hvor fellesskapet er viktigere enn instaøyeblikkene... Og hvor jeg kan ha litt lave skuldre og kose meg med god mat og drikke, sammen med de jeg er glad i. Er det flere bruder som synes det er litt vanskelig med den plettfri overflaten som florerer i bryllupsforaer? Anonymkode: 8c7b7...fdc Gjør det som DU føler er riktig for DEG OG MANNEN DIN. Drit i hva som er «instagram-vennlig». Vi giftet oss i Tingretten for 20 år siden. Kun våre foreldre, søsken og forlovere var tilstede. Både jeg og mannen min hadde på oss bunadene våre. Bryllupsmiddagen spiste vi på en fin restaurant og bryllupsnatta tok vi på en suite på et av byens hoteller. Det er det fineste bryllupet jeg kunne tenke meg, og har aldri angret. Det var det som passet for OSS. Hele gildet kom på 10.000,- i 2002. Resten av pengene vi hadde spart brukte vi på husbygging og en bryllupsreise i forbindelse med 1 års bryllupsdag. I år feirer vi 20 års bryllupsdag. 20 lykkelige år som mann og kone. Kunne ikke forestilt meg å brukt penger på candybar og blomsterdekorasjoner som om det skulle vært et kongelig bryllup. Dagens trender og press om å ha det mest spesielle bryllupet er kvalmt. Så gjør det dere vil. Det er deres dag. Ikke en dag som skal designes for Instagram. Anonymkode: e878e...5f7 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå