Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en uke som anbefales mer enn en annen? ☺️ Etter uke 12 kanskje, så man kan se kjønnet?

Anonymkode: d8e6d...c1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi dro i uke 9, bare for å se at det var liv og at alt så bra ut :) det var veldig betryggende. Haster ikke med kjønn for vår del, vi har oul i uke 19, så det er tidsnok å få se kjønn da.

Anonymkode: fb8a4...2cc

AnonymBruker
Skrevet

Spørs på alderen din. Jeg personlig tenker uke 10 er greit så vet man om alt ser ok ut. Er man over 35 bør du ta den kromosom testen fra uke 10. men i første svangerskap var jeg ikke før den ordinære. Bortsett fra en i uke 6. fordi jeg trodde d var noe galt med meg men så var d vare graviditet😜

Anonymkode: 509ab...a3d

AnonymBruker
Skrevet

Vi var kun på en ultralyd, den obligatoriske i uke 18. Fikk beskjed om at alt så fint ut så vi så ikke behov for flere ul. Ville ikke vite kjønn på forhånd. 

Anonymkode: 66afe...b47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det en uke som anbefales mer enn en annen? ☺️ Etter uke 12 kanskje, så man kan se kjønnet?

Anonymkode: d8e6d...c1e

Jeg dro i uke 11 og de kunne ikke se om det var gutt eller jente. Men de kunne se at det var forykket nakkefold... Som for så vidt er en av de tingene man tenker det er naturlig å sjekke på TUL. 

Anonymkode: a4b06...265

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvorfor du vil ta tidlig ultralyd. Om du bare vil bekrefte at det er liv, fra uke 7. Rundt uke 12 er optimalt for å se etter fortykket nakkefold (tegn på kromosomavvik), og generelt gå gjennom organer osv på samme måte som de gjør på OUL. Om du først og fremst vil vite kjønn sikkert kan du like gjerne vente til OUL uke 18.

Anonymkode: da0bc...14b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt rundt uke 7-8 bare for å bekrefte at det er liv.

Anonymkode: 60618...c64

AnonymBruker
Skrevet

Tok TUL og NIPT 10+0, i etterkant ser jeg at jeg kanskje kunne ventet til uke 12 for bedre sjekk. OUL blir i uke 17.

Anonymkode: a89b7...f42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...