AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Vanskelig samlivsbrudd for snart to år siden, og et veldig høyt konfliktnivå. Vi har vært mye hos familievernkontoret uten at dette har hjulpet. Barna er mest hos meg, og barnefar har nå valgt å flytte rett ved siden av oss, og tusler «tilfeldigvis» ute i gata når han vet at barna er på vei hjem fra skolen, når han hører oss leke ute osv. Jeg opplever dette som både invaderende og vanskelig da forholdet oss i mellom som sagt er veldig dårlig. Hvordan skal jeg forholde meg til dette uten at barna oppfatter hvor vanskelig jeg faktisk synes det er? Får jo ikke gjort noe med det heller. Trenger gode råd… Anonymkode: 75eeb...ba3 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Med mindre han på noen måte er truende er det vel neppe så mye å få gjort utover å flytte selv. Da er det beste å forholde seg helt rolig så ikke barna blir så usikre. Her var mor såpass invaderende og truende at det ble besøksforbud til slutt, men det krever naturligvis langt mer enn dårlig stemning mellom foreldrene. Anonymkode: 70cd6...163 6
lillevill Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Trist, han høres ensom ut. Hvorfor er det dårlig samarbeid? 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Er det ikke bra at barna får se så mye til han? Sett barnas behov først for en gangs skyld. Anonymkode: deeb9...719 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Det høres ut som et mareritt, her hadde jeg en eks som bare ville ha samvær i mitt hus. Jeg klarte aldri å slappe av, følte aldri at livet var mitt eget ettersom han var her hele tiden. Vanskelig når dere bor så nærme hverandre. Går jo an å flytte, men det er jo både drastisk og ikke så heldig for barna 🙁 Anonymkode: 39c60...f03 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 Synes barna det er fint da? Og er han truende/starter konflikt med deg? Ungene vil jo etterhvert bli mer selvstendige, og da blir det mindre aktuelt for far å dukke opp. Anonymkode: acb73...2b8 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 Er han truende på noe vis? Hvis ikke så er det vel greit nok at han bor nærme med tanke på samvær og slikt. Uansett så må dere ta dere en prat om visse regler å forholde dere til, han kan ikke komme bort hele tiden men du kan heller ikke forvente at han holder avstand heller når han faktisk treffer på dere. Anonymkode: f6cf0...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 Da hadde jeg benyttet muligheten til å si at «jeg må inn en tur å fikse noe, send inn barna om du plutselig må dra». Så hadde jeg gjort ting jeg ellers ville gjort med «barnefri». Rydde, vaske, dusje, slenge meg på sofaen… skjønner? Virker som du har skolebarn? Så dere trenger jo ikke være ute begge to. Kommer han på døra så ville jeg sagt i fra at det ikke er greit, han må sende melding først. Anonymkode: 64822...5a6 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dytt Anonymkode: 7d0dc...f5e Hvorfor bumper du en tråd som ikke er din? Anonymkode: 9c49d...5e3
bettsa Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 Dersom han ikke er truende eller slem så hadde jeg vært glad for at barna så faren sin ofte. 2
Eryn Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 bettsa skrev (2 minutter siden): Dersom han ikke er truende eller slem så hadde jeg vært glad for at barna så faren sin ofte. Tror ikke du skjønner hvilken stor belastning dette er for mor! Hun er jo også et levende vesen med en psykisk helse som skal tas vare på. Ts: Dette hørtes jo kjempe- ekkelt ut. Han er åpenbart ute etter å kontrollere deg og lage kvalme for dere. Han høres ikke helt normal ut. Hva med å snakke med politiet om dette? Du skriver at dere har hatt et høyt konfliktnivå mellom dere, har det vært vold inni bildet? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå