Gå til innhold

Politiet henlegger anmeldelser om grov trakkasering.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Til tross for at jentene hadde video av hendelsen så valgte politiet å henlegg denne saken. Kunne de ikke bare gitt vedkommende et forenklet forelegg slik de gjør i mange andre saker? Krever ikke mye resursbruk det, så får man slutt på slikt etterhvert eller ihverfall en redusering av slike saker.

Trist at slike personer også får lov å fortsette som psykologer når de velger å kalle andre for personlighetsforstyrret. Hendelsen viser jo at det er han selv som lider av slike forstyrrelser.

https://www.tv2.no/nyheter/14848870/

Endret av rudolf-75
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
rudolf-75 skrev (11 minutter siden):

Til tross for at jentene hadde video av hendelsen så valgte politiet å henlegg denne saken. Kunne de ikke bare gitt vedkommende et forenklet forelegg slik de gjør i mange andre saker? Krever ikke mye resursbruk det, så får man slutt på slikt etterhvert eller ihverfall en redusering av slike saker.

Trist at slike personer også får lov å fortsette som psykologer når de velger å kalle andre for personlighetsforstyrret. Hendelsen viser jo at det er han selv som lider av slike forstyrrelser.

Forenklet forelegg er forbeholdt trafikale forhold, men jeg regner med du mente forelegg. 

Påtalemyndigheten kan sikkert prøve å sende et forelegg, men om vedkommende ikke vedtar det må saken til retten og da må den være ferdig etterforsket og det krever tid og ressurser. 

Mennene var idioter, men de kan man aldri bli kvitt. Det finnes en idiot i oss alle, men for enkelte kommer den fort frem. 

Bedre å jobbe med holdninger og folkeskikk enn å bruke de begrensede ressursene til Oslo - politiet for å sende mennene et forelegg på 8000,- som de ikke vedtar og dermed bruke en hel dag i en rettssal. 

• Liker 2
Skrevet

Hvor kan man se hele videoen?

Skrevet
rudolf-75 skrev (59 minutter siden):

Det er vel ikke sikkert at han var psykolog. Gutta lager seg gjerne tilfeldige titler når de skal prate med damer. Men tenk om han er psykolog og har makt til å tvangsinnlegge folk? Det er skummelt.

• Liker 4
Skrevet
Gjest McGjest skrev (1 time siden):

Forenklet forelegg er forbeholdt trafikale forhold, men jeg regner med du mente forelegg. 

Påtalemyndigheten kan sikkert prøve å sende et forelegg, men om vedkommende ikke vedtar det må saken til retten og da må den være ferdig etterforsket og det krever tid og ressurser. 

Mennene var idioter, men de kan man aldri bli kvitt. Det finnes en idiot i oss alle, men for enkelte kommer den fort frem. 

Bedre å jobbe med holdninger og folkeskikk enn å bruke de begrensede ressursene til Oslo - politiet for å sende mennene et forelegg på 8000,- som de ikke vedtar og dermed bruke en hel dag i en rettssal. 

Politiet ilegger folk ofte forelegg for ordensforstyrrelser og denne saken er vel ikke så mye mer resurskrevende enn det.

• Liker 1
Skrevet
Tvillingsjel skrev (53 minutter siden):

Hvor kan man se hele videoen?

Det står at jentene har lagt ut denne videoen selv for å få tak i navnene på vedkommende. Jeg har gjort en del søk selv uten å finne noe så det hadde vert fint om noen andre her visste litt mer og kunne legge ut en link.

• Liker 1
Skrevet

Vil nok ikke ha karakterisert det der som "grov trakassering". Uheldig om det måtte vise seg at de faktisk var psykologer, men ille nok uansett. Hadde mistet all respekt for min kollega/onkel/svigersønn om noe slikt hadde oppstått. Direkte flaut, og de karene fortjener den sosiale straffen jeg håper de får.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har anmeldt verre oppførsel som også ble raskt henlagt, så jeg er ikke overrasket. 

Men de har fått sin straff med å fått sin bedritne oppførsel synlig for «hele» Norge.  

Endret av parmanoia
  • Liker 5
Skrevet

Tror de unge jentene har misforstått hva grov trakassering er for noe. 

De skalv, så redde var de av å bli kalt fitte og hore.. 

Det er bra at slike saker kommer frem i media slik at andre unge lærer seg å forstå at alle de sterke ordene de setter på sine følelser får en slags korreksjon og virkelighetssjekk. 

Når det er sagt så håoer jeg disse mennene får merke det på kroppen av venner, familie og arbeidskolleger. Den sosiale selvjustisen er enda vanskeligere å sno seg unna enn et forelegg. 

• Liker 4
Skrevet

Veldig pinlig atferd av disse unge mennene. Han som snakker prøver å posisjonere seg ift. jentene, snakker nedlatende til de og opphøyer seg selv mht. at han har høyere utdanning enn de og tjener mer. Han viser kvinneforakt. Mulig han faktisk er psykolog, for vi har jo hatt to mannlige "kjendispsykologer" som har gått høyt ut og snakket nedsettende om kvinners verdi over en viss alder. Så man kan ikke se bort ifra at slike holdninger sprer seg blant mannlige psykologer og på fylla tillater mannlige psykologer seg å trakassere kvinner mht. utseende, utdanning og inntekt. Det er kanskje snakk om en mann som ikke har draget på kvinner, og som ser sitt snitt til å ta ut aggresjonen sin på tilfeldige kvinner ved å prøve blåse opp seg selv mht. utdanning og inntekt. Ekstremt pinlig oppførsel. 

• Liker 6
Skrevet
Rotehodet skrev (4 minutter siden):

Tror de unge jentene har misforstått hva grov trakassering er for noe. 

De skalv, så redde var de av å bli kalt fitte og hore.. 

Det er bra at slike saker kommer frem i media slik at andre unge lærer seg å forstå at alle de sterke ordene de setter på sine følelser får en slags korreksjon og virkelighetssjekk. 

Når det er sagt så håoer jeg disse mennene får merke det på kroppen av venner, familie og arbeidskolleger. Den sosiale selvjustisen er enda vanskeligere å sno seg unna enn et forelegg. 

Ja det blir vel ikke uten bekymringer han stiller på jobb i dag, hvis han i det hele tatt velger å gå på jobb. Hærlig at det kom frem i et nyhetsinnslag slik at folk kunne gjenkjenne stemmene deres og identifisere dem på den måten.

• Liker 3
Skrevet

Jeg håper arbeidsgiver/studiested får beskjed om dette, disse idiotene er ikke skikket til å jobbe innen helse. 

• Liker 2
Skrevet
rudolf-75 skrev (1 time siden):

Politiet ilegger folk ofte forelegg for ordensforstyrrelser og denne saken er vel ikke så mye mer resurskrevende enn det.

Ja. Det gjør de hele tiden. Men hva tror du skjer om vedkommende ikke ønsker å betale forelegget. Da må saken til retten. 

Skrevet
Gjest McGjest skrev (4 minutter siden):

Ja. Det gjør de hele tiden. Men hva tror du skjer om vedkommende ikke ønsker å betale forelegget. Da må saken til retten. 

Dersom det skjer at de ikke vedtar forelegget så ka politiet velge om de tar saken til retten eller velger å henlegge den. Men poenget var at de har akkurat den samme resursbruken på ordensforstyrrelser så da er det litt betenkelig at de velger å forfølge disse og øyeblikkelig henlegge slike anmeldelser som disse jentene kom med.

• Liker 3
Skrevet

– Vi politikere må jobbe på et strukturelt nivå sånn at vi får et samfunn fritt for trakassering, sier Trettebergstuen.

Dette er en veldig skremmende og bekymringsfull uttalelse av en statsråd. Et samfunn fritt for trakassering kan bare skje i et totalitært diktatur så omfattende at verden aldri har sett noe lignende. Overtramp mellom mennesker kan bare forhindres ved at friheten inndras fullstendig. Våre fremste politikere har altså dette som visjon. Jeg grøsser.

• Hjerte 1
Skrevet

Når man føler seg utsatt for grov trakassering, så tenker jeg den naturlige reaksjonen er å forsøke å komme seg unna. Men her blir damene sittende, tar opp kamera og filmer seansen. De kan neppe ha opplevd situasjonen så alvorlig som de hevder, med andre ord.

• Liker 2
Skrevet
Dr. Lanke skrev (24 minutter siden):

Når man føler seg utsatt for grov trakassering, så tenker jeg den naturlige reaksjonen er å forsøke å komme seg unna. Men her blir damene sittende, tar opp kamera og filmer seansen. De kan neppe ha opplevd situasjonen så alvorlig som de hevder, med andre ord.

De satt vel på en kafe og spiste eller drakk så da er det vel rimelig å forvente å få sitte i fred. Egentlig burde disse personene blitt bøtelagt for ordensforstyrrelser.

• Liker 10
Skrevet
rudolf-75 skrev (1 minutt siden):

De satt vel på en kafe og spiste eller drakk så da er det vel rimelig å forvente å få sitte i fred. Egentlig burde disse personene blitt bøtelagt for ordensforstyrrelser.

Så du mener at hver gang du er på et utested, en bar, en pub, en cafe - de på nabobordet blir fulle og forstyrrer deg og dine venner verbalt, men ikke fysisk, så skal politiet bøtelegge de for ordensforstyrrelser.

Har du NOEN gang vært på byen og tatt deg en fest? 

Og hvor mange politibetjenter skulle det vært i Norge for å ta disse sakene? 

• Liker 1
Skrevet

"Jeg er vellykka, jeg. Jeg er vellykka i livet mitt." 

😅

Er dette en desperat ung mann som føler seg underlegen kvinner, og synes det er vanskelig at kvinner dominerer innen høyere utdanning? At han tenker han oppsøker kvinner som han forestiller seg at ikke har så høy utdanning, som han påstår at han har, og skal forsøke hevde seg? 

Hva tror dere mannlige bruker dette handler om? Opplagt ikke noe sjekkeforsøk. 

• Liker 4
Skrevet
Rotehodet skrev (6 minutter siden):

Så du mener at hver gang du er på et utested, en bar, en pub, en cafe - de på nabobordet blir fulle og forstyrrer deg og dine venner verbalt, men ikke fysisk, så skal politiet bøtelegge de for ordensforstyrrelser.

Har du NOEN gang vært på byen og tatt deg en fest? 

Og hvor mange politibetjenter skulle det vært i Norge for å ta disse sakene? 

De kan bøtelegge i ettertid, og ihverfall når de blir anmeldt med videobevis.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...