AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Hei, noen som jobber med eller studerer IT, programmering/utvikling som har pc tips? Har tenkt på MacBook Pro. Takk for svar😊 Anonymkode: f1ea1...29c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Og om Mac er et bra alternativ, er det da lurt å velge MacBook air eller pro? Anonymkode: f1ea1...29c
proghodet Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 (endret) Når jeg gikk informatikk var det egentlig bare tilpasset windows. Vi brukte Linux med VirtualBox, men aldri mac. Det var riktignok noen med mac på studiet, men de ble litt overlatt til seg selv for å finne ut av ting. Det kan absolutt hende at ting har bedret seg, og at det kommer an på hvilket studiested du er på. Dette var ikke NTNU foråsiresånn. I jobb kommer det nok an på hva konkret du skal jobbe med - med .NET og C# er du helst på windows, mange andre språk blir hipp-som-happ. Endret 14. juni 2022 av proghodet
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, noen som jobber med eller studerer IT, programmering/utvikling som har pc tips? Har tenkt på MacBook Pro. Takk for svar😊 Anonymkode: f1ea1...29c send en mail til kontaktperson på lærestedet og hør hva de anbefaler i forhold til studiet du skal gå Anonymkode: 85cad...fcb
Diskusjon69 Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 Ville nok ikke anbefalt Mac til utvikling, men det går sikkert helt greit. Her må du snakke med din lærer om hva han anbefaler for ditt bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 Det går helt fint med Mac! Da jeg gikk på informatikk på NTNU hadde kanskje halvparten Mac. Kan for eksempel skrive i Vimacs. Anonymkode: 651d8...361
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 Tusen takk for svar!!!! Anonymkode: f1ea1...29c
Madah Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 (endret) Beste er å bruke Windows pc til studier. Bedre støtte for programmer og forelesere bruker oftest windows pc og da er det en fordel at du også har det, dette fordi grensesnittet kan ofte være ulikt mellom windows og mac versjon på samme program. Du gjør det unødvendig vanskelig og dyrt for deg selv ved å velge mac. Endret 14. juni 2022 av Madah 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #10 Skrevet 14. juni 2022 Går helt fint med mac til utvikling, og det er også mange som driver med utvikling som bruker det. Homebrew kan f. eks. brukes på mac, der har du mange api/biblioteker som kan installeres på mac'en. Om du absolutt trenger det er en annen sak, mange klarer seg også fint med Linux, som du kan installere på en vanlig intel Windows pc. Anonymkode: f8feb...736
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Det går an å bruke mac til utvikling, men skal du jobbe mye med .NET så vil jeg absolutt anbefale en windowsmaskin. Personlig kan jeg ikke fordra visual studio på mac kontra PC, som er et verktøy jeg bruker mye i arbeidet. Jeg har både macbook pro (2019) og nyere dell XPS, samt stasjonær. Macen blir stort sett brukt til streaming og surfing i disse dager, selv om den er specca på linje med de andre maskinene. Og joda, det finnes mangt en omvei, men det er mer knot enn å bare kjøre det "ut av boksen", og så fremt du ikke har noe annet som trekker deg til mac OS-et så vil jeg råde deg til å kjøpe en windowsmaskin. Anonymkode: fb44e...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå