Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan håndterer man egentlig slike ting? Når du vet at han lyver for deg, men du har ikke noe håndfast. Og selv om du har tatt han i å lyve om disse tingene tidligere er det jo ikke dermed sagt at han gjør det igjen, så det er liksom ikke et gyldig argument. 

Jeg var i utgangspunktet ikke en mistroende person, men etterhvert som flere og flere ting har kommet frem i lyset har jeg begynt å ta magefølelsen på alvor. Når han vanligvis sender snapper i hele sin våkne tid og "alltid" tar tlf, men så plutselig ikke svarer på 6 timer den dagen eksen er i byen.. Ting som det hadde ikke plaget meg før, men de gjør det nå. Eller hvordan han aldri åpner snap fra visse venninner foran meg, mens han har null problem med å gjøre det om det er fra mannlige venner. Men jeg kan jo ikke bevise noe, så må jo bare tro på forklaringene hans, uansett hvor lite plausible de er. Men jeg vet innerst inne at han holder på med flere. 

Tror jeg holder på å ødelegge selvfølelsen av å fortsette med dette når jeg er så sikker på at han lyver for meg. Men uten noe håndfast å vise til klarer jeg ikke å få han til å forstå hvorfor jeg vil avslutte, og han overtaler meg til å fortsette å treffes.

Anonymkode: da4fa...326

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du VET han lyger. Det er nok. Du vil ikke være sammen med en løgner? Kaste bort livet ditt på en løgner? Så slå opp da!

Du trenger ikke noe bevis for å slå opp. Det er bare å slå opp. Du trenger ikke å "få han til å forstå". "Forstår han ikke" så er det hans problem. Du vet jo at han vet at han lyger. Han vil bare ikke innrømme det. Han kommer aldri til å innrømme det. Skal du i verste fall være sammen med en løgner resten av livet bare fordi han nekter å innrømme at han lyger, og du ikke klarer å bevise det?

Vi trenger ikke å være Sherlock Holmes for å slå opp med drittsekker. Heldigvis. Du vet... Det holder. Du trenger ikke bevis. Kjæresteforhold er ikke regulert av Norges lover. Det er bare å slå opp. Drit i at han er uenig. Synd for han. DU fortjener bedre ❤️

Anonymkode: df1c1...39f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det mønsteret der var ikke pent, nei.

Anonymkode: bb6fb...96e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan håndterer man egentlig slike ting? Når du vet at han lyver for deg, men du har ikke noe håndfast. Og selv om du har tatt han i å lyve om disse tingene tidligere er det jo ikke dermed sagt at han gjør det igjen, så det er liksom ikke et gyldig argument. 

Jeg var i utgangspunktet ikke en mistroende person, men etterhvert som flere og flere ting har kommet frem i lyset har jeg begynt å ta magefølelsen på alvor. Når han vanligvis sender snapper i hele sin våkne tid og "alltid" tar tlf, men så plutselig ikke svarer på 6 timer den dagen eksen er i byen.. Ting som det hadde ikke plaget meg før, men de gjør det nå. Eller hvordan han aldri åpner snap fra visse venninner foran meg, mens han har null problem med å gjøre det om det er fra mannlige venner. Men jeg kan jo ikke bevise noe, så må jo bare tro på forklaringene hans, uansett hvor lite plausible de er. Men jeg vet innerst inne at han holder på med flere. 

Tror jeg holder på å ødelegge selvfølelsen av å fortsette med dette når jeg er så sikker på at han lyver for meg. Men uten noe håndfast å vise til klarer jeg ikke å få han til å forstå hvorfor jeg vil avslutte, og han overtaler meg til å fortsette å treffes.

Anonymkode: da4fa...326

Da svarer du han at "jeg vet du lyver, dette gidder jeg ikke mer. Takk for meg."

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun du selv som kan ta en vurdering på hva som fungerer for deg. På en side er det kanskje stressende for deg å alltid føle at du alltid konkurrerer med noen andre, men samtidig er det kanskje med på å bevare interessen, følelsene og lystene dine for ham. På den andre siden er det kanskje mer avslappende med noe mer trygt og godt, men samtidig ville du kanskje ikke hatt de samme følelsene for en fyr du visste hvor du hadde til enhver tid.

Anonymkode: 965b6...a14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå vet jeg ikke om du er i den kategorien, men det er så mange som synes mobilen er hellig og privat, som så i neste øyeblikk sier at de er sikker på at noe ugreit foregår på mobilen til kjæreste/samboer. Konfrontert med dette, så svarer mange at uavhengig om mobilen er privat eller ikke, så må dere velge å stole på kjæresten uansett hvor dårlig magefølelse dere har. Dere har tvunget dere inn i et hjørne, som ødelegger dere innenfra. Hvordan dere har det, at dere etes opp innvendig og ødelegger dere selv er for mange underordnet at han skal ha gjøre som han vil på mobilen. 

Det grunnleggende problemet med mobil og løgner er at mange av dere ikke innser at det indirekte er et frikort til at han skal gjøre som han vil. Så svarer dere, men om han vil være utro så er han det uansett mobilen eller ikke. Men dette premisset holder ikke. Hadde vi ikke hadde lover og regler på andre områder, så hadde det vært et kaos uten like, mennesker trenger ''ris bak speilet'' for at de skal holde seg til avtaler. Det litt triste svaret er at det hadde vært mye mindre flørting og utroskap på mobilen om samboer/kjæreste har fri tilgang til mobilen. Jo fortere folk innser det, så unngår vi i stor grad at folk ødelegges innenfra som du gjør. 

Anonymkode: 08b50...7ad

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...