Tunique Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 I de nye læreplanene har kjønnsmangfold fått en viktigere plass. Trebarnsfar Lars Martin Lillevold, mener undervisningen bidrar til å forvirre barna. https://www.nrk.no/norge/attearinger-skulle-oppgi-hvilket-kjonn-de-folte-seg-som.-_-jeg-ble-sjokkert_-sier-far-1.15999492?fbclid=IwAR0j8lG76XbAp5jDHB-y3sInQ_iRqohtB48r6IDVOxonZ1WleaWQ6bBFeFI 4 4
Populært innlegg Anononyma Skrevet 14. juni 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 14. juni 2022 Det har gått så altfor, altfor langt! Håper virkelig det er slutt på det tullet der før min sønn begynner på skolen! 89 1 19
Populært innlegg Tunique Skrevet 14. juni 2022 Forfatter Populært innlegg #3 Skrevet 14. juni 2022 Anononyma skrev (Akkurat nå): Det har gått så altfor, altfor langt! Håper virkelig det er slutt på det tullet der før min sønn begynner på skolen! Ja, la nå barn være barn. Er også lei av denne utviklingen. 63 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Da må det bli hjemmeskole på oss. Dette går ikke an! Kom ikke å si dette har noe med elske hvem man vil å gjøre. De homofile gremmer seg i takt med oss andre over denne utviklingen. Anonymkode: c76af...3aa 36 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 14. juni 2022 Dette er faktisk veldig skremmende. Jeg fikk vondt i magen 😳 La det være en aksept for de som har det vanskelig i egen kropp. Hjelp dem og aksepter dem. Men dette er oppskriften på å få barn usikre!! Det blir som å spørre barn "har du vondt i magen, hode, øye, fingre, tær? Vi skal bare finne ut om du har en sykdom som vi skal behandle deg for" Anonymkode: 7abb1...2c8 43 3 13
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da må det bli hjemmeskole på oss. Dette går ikke an! Kom ikke å si dette har noe med elske hvem man vil å gjøre. De homofile gremmer seg i takt med oss andre over denne utviklingen. Anonymkode: c76af...3aa Har ikke noe med oss homofile å gjøre, vi føler oss som vårt kjønn. Det er de som føler de er i feil kjønn som pusher dette. Anonymkode: c0cd7...864 21 1 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da må det bli hjemmeskole på oss. Dette går ikke an! Kom ikke å si dette har noe med elske hvem man vil å gjøre. De homofile gremmer seg i takt med oss andre over denne utviklingen. Anonymkode: c76af...3aa Mange transpersoner som ønsker å leve et normalt liv uten å bli sett på som hårsåre, politisk korrekte hen og hin'er , gremmer seg også Anonymkode: 387ae...3d3 18
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har ikke noe med oss homofile å gjøre, vi føler oss som vårt kjønn. Det er de som føler de er i feil kjønn som pusher dette. Anonymkode: c0cd7...864 Nettopp. Som lesbisk har jeg ingenting til felles med transkjønnede. Jeg føler meg 100% som kvinne. Anonymkode: 64d9d...13e 23 1
Druid Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 (endret) Det ER å la barn være barn. Jeg tror vi problematiserer dette for mye; akkurat dette er en grei måte å få barn til å reflektere fritt rundt problematikken. Kansje kan vi med denne typen spørsmål og tilnærming få løst opp det grunnleggende problemet; den harde koblingen mellom kjønnsidentitet og biologisk kjønn, Ja, det finnes personer som Emma, og de trenger kansje et annet nivå av oppfølging, og ja vi ser en genetisk utvikling som kan forklare noe av problemene, men mye kommer i samfunnsutvikling også, og kansje det er nødvendig å gi ett større handlingsrom for alternativer mellom kjønnsidentifisert konformitet, og hormoner og kirurgi. Spesielt fordi flertallet ikke er så tydelige som Emma, og derfor gjerne får behandling for sent. Og jeg tror mye av det biologiske løpet er kjørt for vellykket kjønnskorrigering når man har passert puberteten. Kroppens hormonbehandling endrer deg mer enn vi i dag vet. Jeg tror ingenting på at det er så stor vekst i antall som er født i feil kropp; jeg tror flertallet av trans har lyst å gå i silketruser, like MGP og kunne oppføre seg som hjerneløse høns, og den andre gruppen har lyst å bli tatt alvorlig og ha praktiske klær og hverdagstoalett. Endret 14. juni 2022 av Druid 7 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 Populært innlegg #10 Skrevet 14. juni 2022 Druid skrev (2 minutter siden): Det ER å la barn være barn. Jeg tror vi problematiserer dette for mye; akkurat dette er en grei måte å få barn til å reflektere fritt rundt problematikken. Kansje kan vi med denne typen spørsmål og tilnærming få løst opp det grunnleggende problemet; den harde koblingen mellom kjønnsidentitet og biologisk kjønn, Ja, det finnes personer som Emma, og de trenger kansje et annet nivå av oppfølging, og ja vi ser en genetisk utvikling som kan forklare noe av problemene, men mye kommer i samfunnsutvikling også, og kansje det er nødvendig å gi ett større handlingsrom for alternativer mellom kjønnsidentifisert konformitet, og hormoner og kirurgi. Spesielt fordi flertallet ikke er så tydelige som Emma, og derfor gjerne får behandling for sent. Og jeg tror mye av det biologiske løpet er kjørt for vellykket kjønnskorrigering når man har passert puberteten. Kroppens hormonbehandling endrer deg mer enn vi i dag vet. Jeg tror vi vil se en bølge med personer som angrer på sine operasjoner Anonymkode: 2de9e...e2a 46 15
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #11 Skrevet 14. juni 2022 Druid skrev (3 minutter siden): Det ER å la barn være barn. Jeg tror vi problematiserer dette for mye; akkurat dette er en grei måte å få barn til å reflektere fritt rundt problematikken. Kansje kan vi med denne typen spørsmål og tilnærming få løst opp det grunnleggende problemet; den harde koblingen mellom kjønnsidentitet og biologisk kjønn, Ja, det finnes personer som Emma, og de trenger kansje et annet nivå av oppfølging, og ja vi ser en genetisk utvikling som kan forklare noe av problemene, men mye kommer i samfunnsutvikling også, og kansje det er nødvendig å gi ett større handlingsrom for alternativer mellom kjønnsidentifisert konformitet, og hormoner og kirurgi. Spesielt fordi flertallet ikke er så tydelige som Emma, og derfor gjerne får behandling for sent. Og jeg tror mye av det biologiske løpet er kjørt for vellykket kjønnskorrigering når man har passert puberteten. Kroppens hormonbehandling endrer deg mer enn vi i dag vet. Barn påvirkes av andre barn. Hvis en populær i klassen ønsker å bytte kjønn er det garantert flere som ønsker det også. Dette handler ikke om å la de som sliter med dette få hjelp. Dette handler om at de setter idéer i små barns hoder som ikke trenger være der. Det er mange barn som synes hverdagen er vanskelig nok, at det å plutselig føle at en må bestemme seg for hvilket kjønn en er tipper lasset for de små og de får det grusomt vanskelig i tiden fremover. Det er de voksne som må læres opp og se om det skal settes tiltak til hvis de lurer på om et barn sliter. Anonymkode: 7abb1...2c8 31 5
Gjest Luna Llena Skrevet 14. juni 2022 #12 Skrevet 14. juni 2022 Det har gått alt for langt, sykt er det.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #13 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men dette er oppskriften på å få barn usikre!! I andre saker forsøker man å beskytte barn, men når det gjelder kjønnsidentitet så er det visst det motsatte som gjelder. Det er jo helt sykt å gjøre et lite problem veldig stort. For det er jo det man gjør, det som har vært et problem for veldig få, det skal man nå prakke på alle barn. Anonymkode: a8424...073 12 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #14 Skrevet 14. juni 2022 De som lar seg provosere av dette er de som alltid har følt seg vel i sitt biologiske kjønn og ikke aner hvordan det føles å ha en kropp som er helt annerledes enn den man føler seg som. Tenk om dere kvinner en dag hadde våknet opp i en mannskropp, hadde dere ikke da hatt et voldsomt behov for å endre på dette og få aksept for at den kroppen ikke passet til kjønnsfølelsen deres? CIS-personer blir ikke forvirret av å bli spurt om dette, derimot vil resten oppleve større aksept for den de er og det de føler seg som. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror vi vil se en bølge med personer som angrer på sine operasjoner Anonymkode: 2de9e...e2a Dette er ren spekulasjon og det er absolutt ingenting som helst som tyder på at det vil skje. Kjønnsskifteoperasjon er ikke noe som foregår på 1-2-3, det er en langvarig prosess for å sikre seg om at dette er det helt riktige for den personen. Anonymkode: 0707a...55a 9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #15 Skrevet 14. juni 2022 At mange blir provosert av dette viser at vi nettopp ikke har kommet så langt i aksept og utvikling som vi innbiller oss. Dette er sammenlignbart med de syke foreldrene i Texas som blir helt fra seg over at barna lærer evolusjonsteorien på skolen, for alle vet jo at det var Gud som skapte verden. Anonymkode: 0707a...55a 13 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #16 Skrevet 14. juni 2022 Jeg syns det er mer problematisk at en 8 åring ikke forstår et så enkelt spørsmål. Men så er faren «pastor» i en sekt også, det er sier jo litt. Anonymkode: bac19...58a 10 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #17 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er ren spekulasjon og det er absolutt ingenting som helst som tyder på at det vil skje. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): CIS-personer blir ikke forvirret av å bli spurt om dette, derimot vil resten oppleve større aksept for den de er og det de føler seg som. Så du anklager andre for spekulasjoner, og så gjør du det selv.... Helt teit å skrive CIS-personer som du gjør, vi snakker om barn som skal være barn, og hvor 99.9 % ikke er i behov for å ta stilling til noe som helt på dette området. Du skriver som om du ikke forstår at vi snakker om 8-åringer. Anonymkode: 2f138...6eb 22 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #18 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har ikke noe med oss homofile å gjøre, vi føler oss som vårt kjønn. Det er de som føler de er i feil kjønn som pusher dette. Anonymkode: c0cd7...864 Ja, det var det jeg mente også 😊 Anonymkode: c76af...3aa 1
Druid Skrevet 14. juni 2022 #19 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tror vi vil se en bølge med personer som angrer på sine operasjoner Anonymkode: 2de9e...e2a Det gjør vi jo, og vi ser en økning av selvmord : De har kommet til det punktet at de føler seg som dame og ser ut som dame, men det finnes ingen samfunnsaksept for dem som dame, dermed har de ingen plass. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #20 Skrevet 14. juni 2022 Druid skrev (1 minutt siden): Det gjør vi jo, og vi ser en økning av selvmord : De har kommet til det punktet at de føler seg som dame og ser ut som dame, men det finnes ingen samfunnsaksept for dem som dame, dermed har de ingen plass. En kamerat av meg opererte seg til kvinne, noen måneder etter operasjonen tok hen, livet sitt. Anonymkode: 26188...d91 4 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå