Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har hørt noe om en persons fortid som er i nær relasjon til en person i egen relasjon. Hvis det stemmer er det ganske alvorlige ting, men man vet ikke om personen vet om dette. Bør man fortelle dette til personen i egen relasjon?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En god regel er å ikke forholde seg til rykter. Har selv vært vitne til vill ryktespredning, som visste seg å ikke stemme. 

Anonymkode: 1e3f1...a16

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En god regel er å ikke forholde seg til rykter. Har selv vært vitne til vill ryktespredning, som visste seg å ikke stemme. 

Anonymkode: 1e3f1...a16

Tingen er at dette tilfellet mye mulig ikke bare er rykter, ting ligger åpent ute på nett blant annet. Derfor er dilemmaet så stort…

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva det gjelder. Men handler det om pedofili og overgrep mot barn så hadde jeg ikke hatt samvittighet å tie.

Anonymkode: d9bd2...94a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det spørs hva det gjelder. Men handler det om pedofili og overgrep mot barn så hadde jeg ikke hatt samvittighet å tie.

Iallefall om personen var dømt for dette.

Gjest fransine
Skrevet
Anonym234 skrev (33 minutter siden):

Hvis man har hørt noe om en persons fortid som er i nær relasjon til en person i egen relasjon. Hvis det stemmer er det ganske alvorlige ting, men man vet ikke om personen vet om dette. Bør man fortelle dette til personen i egen relasjon?

Hvorfor skal man henge seg opp i fortiden? Den kan ikke endres. Det er framtiden som er viktig.

Skrevet
fransine skrev (22 minutter siden):

Hvorfor skal man henge seg opp i fortiden? Den kan ikke endres. Det er framtiden som er viktig.

Tenker disse tingene mest sannsynlig vil påvirke hvordan forholdet til personen i min nære relasjon vil se på denne personen hvis hun/han får vite det. Det er ganske alvorlige ting det er snakk om, personen er dømt for noe. Men aner ikke hva som blir rett eller galt å gjøre her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...