Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir stalket på nett av en gal mann, er det noen som har vært igjennom lignende? Jeg føler det invaderer livet mitt, han oppretter titalls falske profiler og deltar på grupper og sider hvor jeg er medlem, i tillegg prøver han å legge til meg som venn med sine falske profiler. Jeg tar skjermbilde og registrerer alt, men dersom politiet skal ha mulighet til å bevise dette så må de vel beslaglegge alt datautstyret hans? Kan ikke tenke meg til at de bruker så mye ressurser på så lite? 

Hva kan man  gjøre i slike tilfeller og vil dette omfattes av den nye stalkingparagrafen? 

Anonymkode: 352af...c4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du spør politiet om du må anmelde det for at det skal bli registrert i politiets register. Kan godt hende at de kan registrere det uten at du anmelder. Det viktigste for deg er at dersom dette fortsetter, så kan du dokumentere hva som har skjedd, og at du har kontaktet politiet. 

Anonymkode: 0fdcb...3a7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet vedkommende hvilke sider du er på? Søker han på navnet ditt? Du kan slette visse søkefunksjoner i Google. 

Anonymkode: 3ca3d...bed

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke bare lider av en paranoid personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: c19b4...421

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt bilde, navn og lukk profilen din. Meld deg ut av alle grupper. Etter en stund så kan du melde deg inn igjen.

Anonymkode: eaaa8...872

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bytt bilde, navn og lukk profilen din. Meld deg ut av alle grupper. Etter en stund så kan du melde deg inn igjen.

Pass også på at du ikke har synlig epostadresse, telefonnummer, fødselsdato, skolenavn osv som kan koble han til deg. Huk også av at din profil er søkbar på google.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Sikker på at du ikke bare lider av en paranoid personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: c19b4...421

Nei, nice try. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du spør politiet om du må anmelde det for at det skal bli registrert i politiets register. Kan godt hende at de kan registrere det uten at du anmelder. Det viktigste for deg er at dersom dette fortsetter, så kan du dokumentere hva som har skjedd, og at du har kontaktet politiet. 

Anonymkode: 0fdcb...3a7

Han er registrert fra før, pga psykisk mishandling. Ikke anmeldt (fra min side). 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan anmelde det. Om det blir henlagt, som det sannsynligvis kommer til å gjøre. Så ligger det i systemet, om navnet hans dukker opp i andre lignende saker, samt at det ligger i systemet, dersom han skulle finne på mer alvorlige ting mot deg. Da vil den henlagt saken ligge der som en hjelp i evnt fremtidig behov. De kan også ta en samtale med han, i håp om at det opphører. 

Anonymkode: 68115...ef4

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan anmelde det. Om det blir henlagt, som det sannsynligvis kommer til å gjøre. Så ligger det i systemet, om navnet hans dukker opp i andre lignende saker, samt at det ligger i systemet, dersom han skulle finne på mer alvorlige ting mot deg. Da vil den henlagt saken ligge der som en hjelp i evnt fremtidig behov. De kan også ta en samtale med han, i håp om at det opphører. 

Anonymkode: 68115...ef4

Takk ❤ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan vet vedkommende hvilke sider du er på? Søker han på navnet ditt? Du kan slette visse søkefunksjoner i Google. 

Anonymkode: 3ca3d...bed

Han vet hvilke interesser jeg har

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått høre (men ikke skriftlig bekreftelse eller henvisning til prosedyrer) om at stalkersaker tas mer alvorlig om partene har et forhold fra før, f.eks var kjærester eller venner, hvor stalkeren har gjort skade på eller mot offeret tidligere. Så en voldelig ekskjæreste som stalker blir prioritert over en "random" stalking. Det er en forlengelse av tidligere utøvd vold. Jeg kjente min stalker fra før, men han hadde ikke vært voldelig. Min ga seg når han ble anmeldt. 

Anonymkode: 7cdac...2f0

• Hjerte 1
Skrevet

Anbefaler deg å rådføre deg med politiet. Jeg har fått gode råd fra dem i en lignende (men ikke helt tilsvarende) sak. Dette er ikke uvanlig, så de har en del erfaring med slike saker. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått høre (men ikke skriftlig bekreftelse eller henvisning til prosedyrer) om at stalkersaker tas mer alvorlig om partene har et forhold fra før, f.eks var kjærester eller venner, hvor stalkeren har gjort skade på eller mot offeret tidligere. Så en voldelig ekskjæreste som stalker blir prioritert over en "random" stalking. Det er en forlengelse av tidligere utøvd vold. Jeg kjente min stalker fra før, men han hadde ikke vært voldelig. Min ga seg når han ble anmeldt. 

Anonymkode: 7cdac...2f0

Dette var veldig nyttig og aktuelt for meg, takk. 

AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (3 minutter siden):

Anbefaler deg å rådføre deg med politiet. Jeg har fått gode råd fra dem i en lignende (men ikke helt tilsvarende) sak. Dette er ikke uvanlig, så de har en del erfaring med slike saker. 

Takk, jeg skal ringe dem senere i dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han vet hvilke interesser jeg har

Dette høres rart ut? Kjenner du han i fra før siden han kjenner til fine interesser? 

AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (Akkurat nå):

Dette høres rart ut? Kjenner du han i fra før siden han kjenner til fine interesser? 

Ja. Ikke random stalker, da hadde jeg ikke postet på dette forumet. Har hatt en relasjon til mannen før. 

• Liker 2
Skrevet
TLR skrev (Akkurat nå):

Tenker at det ikke er spesielt rart i dagens samfunn. Et Google-søk eller noen klikk på noens profiler i some gjør at man får vite mye om en person. Interesser er jo noe man gjerne poster mest om. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir stalket på nett av en gal mann, er det noen som har vært igjennom lignende? Jeg føler det invaderer livet mitt, han oppretter titalls falske profiler og deltar på grupper og sider hvor jeg er medlem, i tillegg prøver han å legge til meg som venn med sine falske profiler. Jeg tar skjermbilde og registrerer alt, men dersom politiet skal ha mulighet til å bevise dette så må de vel beslaglegge alt datautstyret hans? Kan ikke tenke meg til at de bruker så mye ressurser på så lite? 

Hva kan man  gjøre i slike tilfeller og vil dette omfattes av den nye stalkingparagrafen? 

Betal noen store, sterke menn å oppsøke ham og fortelle ham pent at han må ligge unna deg og la deg være i fred.

Anonymkode: bee49...aea

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hippogriff skrev (2 minutter siden):

Tenker at det ikke er spesielt rart i dagens samfunn. Et Google-søk eller noen klikk på noens profiler i some gjør at man får vite mye om en person. Interesser er jo noe man gjerne poster mest om. 

Uff ekkelt så hvis man har en mage følelse av å bli i aktatt så skal høre på den? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...