Gå til innhold

Ta barna ut av skole/barnehage under Pride

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stakkers barn som har så enkle foreldre at de forklarer alt med fobi. 

Anonymkode: d9f1b...f8f

😅😲

Anonymkode: d2162...897

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Så glad for at barnehagen og skolen har fokus på pride når jeg leser denne tråden. Jeg jobber som ungdomsskolelærer og mange elever skjemmes over negative holdninger fra foreldre og besteforeldre. Heldigvis er pride kommet for å bli 🏳️‍🌈

Anonymkode: 9a907...f14

Å ha "fokus på pride" er intetsigende. Poenget er hvordan man har fokus på det. Mener du virkelig at skolen skal fortelle barn at det finnes flere enn to kjønn, at man kan bytte kjønn, og kjønnsorganene dine sier lite om hvilket kjønn du har? Det er dette FRI, som eier og arrangerer Pride, står for. Hadde Pride kun handlet om "skjeiv kjærlighet", som enkelte kaller det, så hadde de færreste hatt et problem med det. Problemet er når aktivister skal ha radikal kjønnsteori inn i skolen og barnehagen.

Pride har nok ikke kommet for å bli. Når flere og flere blir oppmerksomme på den ekstreme ideologien som FRI står for så vil det komme en sterk motreaksjon.

Anonymkode: 05073...5cb

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Syntes det blir for mye, selv når en åpner Vipps appen blir en møtt med regnbuen. Det blir så mye at det virker mot sin hensikt. 

Det blir også feil, når små interesseorganisasjoner så til de grader skal sette dagsorden, jeg trodde det var snakk om å kjempe for like rettigheter og slippe å bli trakassert, men det har blitt så mye mer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innafor. Barna trenger ikke opplæring i satansk verk.

Anonymkode: b0fbc...353

AnonymBruker
Skrevet

Synes hele pride har tatt helt av. Mest fordi jeg er for både homofile og heterofile. Har ingen problem med det. 
når vi snakker om mangfold i vår barnehage der jeg jobber snakker vi mest om at noen er lyse i huden, andre mørke. Noen bor med bare mamma og noen bare med pappa, andre sammen med begge.. osv. 

vi snakker om det som gjelder barna i vår barnehage. 
hadde vi hatt barn med to mødre eller to fedre hadde vi klart snakket om at noen har det. Men hos oss er det ingen og ikke behov for å ta opp det temaet. 
barn fra1-6 år har ikke behov for dette hvis det ikke er noen i familien som er skeiv. 
vi tar opp det som er aktuelt. 
får vi er mørkt barn på Avd snakker vi gjerne om hudfarge, lærer oss ord som der barnet kommer fra, og nøytraliserer for å forebygge f eks mobbing. 
hele pride greiene forvirrer barn, der se plutselig blir usikker på om de er det ene eller det andre. Mange unge I dag lurer på om de er bifil, nettopp fordi pride har blitt en poppis. 
Det normale er mann og dame. Og noen ganger er folk homofil, noe som også er greit 

Anonymkode: 2609e...736

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å ha "fokus på pride" er intetsigende. Poenget er hvordan man har fokus på det. Mener du virkelig at skolen skal fortelle barn at det finnes flere enn to kjønn, at man kan bytte kjønn, og kjønnsorganene dine sier lite om hvilket kjønn du har? Det er dette FRI, som eier og arrangerer Pride, står for. Hadde Pride kun handlet om "skjeiv kjærlighet", som enkelte kaller det, så hadde de færreste hatt et problem med det. Problemet er når aktivister skal ha radikal kjønnsteori inn i skolen og barnehagen.

Pride har nok ikke kommet for å bli. Når flere og flere blir oppmerksomme på den ekstreme ideologien som FRI står for så vil det komme en sterk motreaksjon.

Kan gjette på at ca alle i denne tråden som er negativ til pride overdriver. Aldri hørt om en skole eller barnehage som følger foreningen FRI sitt opplegg helt konkret.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 12.48):

Dette jeg også tenker. Får jo bare bekreftet hvorfor Pride er så viktig når jeg ser enkelte tråder her. 

Anonymkode: 71c1f...c90

Deg om det. Jeg får bekreftet det jeg selv tenker, at denne pridegreia har gått helt av skaftet. Folk flest har intet negativt å si om homofile, men jeg opplever at flere og flere rundt meg blir negative til pride. Folk har fått øynene opp for hvor mye galskap foreningen FRI står for. Og det er mange grupper mennesker som fortjener litt ekstra fokus på seg. Hvorfor skal homofile og transpersoner få kuppe hele samfunnet en måned i året mens for eksempel funksjonshemma får null fokus. Det er mange i den gruppen som ikke føler seg inkludert i samfunnet, og som trenger støtte og hjelp mer enn homofile i Norge. Og FRI jobber blant annet for å gjøre surrogati lovlig, men hvem skal stå opp for disse fattige damene i andre land som tvinges til å selge kroppen sin til surrogati? Dem er det visst heller ikke så nøye med… 

Anonymkode: d67ec...d04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kan gjette på at ca alle i denne tråden som er negativ til pride overdriver. Aldri hørt om en skole eller barnehage som følger foreningen FRI sitt opplegg helt konkret.

Da er du ignorant. Mange eksempler har blitt dokumentert.

https://www.minervanett.no/bufdir-fhi-fri/barnehage-fortalte-barn-at-man-kan-vaere-hvilket-kjonn-man-vil-deretter-insisterte-jente-3-pa-at-hun-var-gutt/389851

Skrevet
Apis skrev (20 timer siden):

Syntes det blir for mye, selv når en åpner Vipps appen blir en møtt med regnbuen. Det blir så mye at det virker mot sin hensikt. 

Det blir også feil, når små interesseorganisasjoner så til de grader skal sette dagsorden, jeg trodde det var snakk om å kjempe for like rettigheter og slippe å bli trakassert, men det har blitt så mye mer. 

Blir du like plaget når du åpner Vipps appen i desember og blir møtt av dinglende juletrekuler? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/14/2022 at 8:43 AM, AnonymBruker said:

Andre som gjør dette? Vi har tatt guttungen tidligere ut av barnehagen og nå skolen mens de har Pride og "kjønnsmangfold" som tema. Det er selvfølgelig helt umulig å skjerme barna fra dette, men jeg stoler ikke på at barnehagen/skolen kan gi nøytral og saklig undervisning om dette temaet. Mange (også i vårt tilfelle) har barnehage/skole benyttet seg av undervisningsopplegg fra bl.a. FRI, og jeg mener det er upassende for barn under 9-10 år. Derfor forteller jeg selv guttungen om kjønn og slikt. I starten fikk man noen rare blikk, men etter at vi begynte å gjøre det så har mange familier gjort det samme. Tror mange egentlig er enig i det vi gjør, men tør ikke skille seg ut.

Ja, vi gjør det. Vi gir beskjed ved oppstart hvem vi er, hvilke verdier vi har og at våre barn ikke skal være med på slik undervisning. Vi sier rett ut at det kun finnes to biologiske kjønn, og at det er helt uaktuelt at de skal lære at de kan velge sitt eget kjønn. Men vi følger godt med i skolen/barnehagens undervisning og er ikke redd for å si i fra. Pride er ekstremt og en form for propaganda. 

Støtter deg 100 %. 

Anonymkode: 1d9ee...f7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Oida said:

Blir du like plaget når du åpner Vipps appen i desember og blir møtt av dinglende juletrekuler? 

De fleste nordmenn feirer jul og vi har en lang tradisjon i Norge mtp. denne tematikken. Ingen i min familie eller mine nærmeste feirer Pride eller støtter det. Å bli presset på noe som står så langt unna de personlige verdiene man har er faktisk irriterende. 

Anonymkode: 1d9ee...f7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Deg om det. Jeg får bekreftet det jeg selv tenker, at denne pridegreia har gått helt av skaftet. Folk flest har intet negativt å si om homofile, men jeg opplever at flere og flere rundt meg blir negative til pride. Folk har fått øynene opp for hvor mye galskap foreningen FRI står for. Og det er mange grupper mennesker som fortjener litt ekstra fokus på seg. Hvorfor skal homofile og transpersoner få kuppe hele samfunnet en måned i året mens for eksempel funksjonshemma får null fokus. Det er mange i den gruppen som ikke føler seg inkludert i samfunnet, og som trenger støtte og hjelp mer enn homofile i Norge. Og FRI jobber blant annet for å gjøre surrogati lovlig, men hvem skal stå opp for disse fattige damene i andre land som tvinges til å selge kroppen sin til surrogati? Dem er det visst heller ikke så nøye med… 

Folk flest har definitivt noe i lot homofile

Anonymkode: dc336...ade

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert veldig overraskende for mange her inne, men å lære om homofili og trans gjør ikke barnet ditt homofil eller trans. På samme måte som å lære om funksjonshemmede ikke gjør at barnet ditt vil bli det, eller å lære om religioner ikke gjør at barna blir religiøse. Men det kan jo hende at barna blir litt mer aksepterende enn sine foreldre, og mener samfunnet har plass til alle. 

Å støtte pride betyr nødvendigvis at "Da StØtTeR dU aLt dE Står FoR!!!!" På samme måte som man kan være kristen uten å støtte at du skal hogge av deg hånda hvis du onanerer. Mange i Norge feirer jul, vil tro dere mener at vi som feirer jul må støtte Jesus også, eller ikke. ("MEN DET ER JO TRADISJON!! Ja, og flere byer feirer pride for hvert år, nå er det også tradisjon 😎)

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sikkert veldig overraskende for mange her inne, men å lære om homofili og trans gjør ikke barnet ditt homofil eller trans. På samme måte som å lære om funksjonshemmede ikke gjør at barnet ditt vil bli det, eller å lære om religioner ikke gjør at barna blir religiøse. Men det kan jo hende at barna blir litt mer aksepterende enn sine foreldre, og mener samfunnet har plass til alle. 

Å støtte pride betyr nødvendigvis at "Da StØtTeR dU aLt dE Står FoR!!!!" På samme måte som man kan være kristen uten å støtte at du skal hogge av deg hånda hvis du onanerer. Mange i Norge feirer jul, vil tro dere mener at vi som feirer jul må støtte Jesus også, eller ikke. ("MEN DET ER JO TRADISJON!! Ja, og flere byer feirer pride for hvert år, nå er det også tradisjon 😎)

Jul er opprinnelig en hedensk feiring av solsnu (mellom 20-22 desember), Jol, som de kristne stjal og gjorde til sitt eget. De gadd ikke finne eget navn på det en gang. Ikke bland julefeiringa opp i dette er du grei.

Akkurat som pride bruker regnbuen som barna elsker, og lokker dem med det. For å sette det på spissen.

• Liker 1
Skrevet
Oida skrev (1 time siden):

Når ble julefeiring en politisk aktivist gruppe? 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

For et idiotisk innlegg. Dette handler ikke først og fremst om denne undervisningen "gjør barnet ditt homofil eller trans", men derimot at den informasjonen som presenteres er pseudovitenskap basert på ekstreme ideologier. Religiøs fundamentalisme har sannsynligvis heller ingen "effekt" på de fleste små barn, men det har ingenting i skolen å gjøre. Å fortelle barn at det finnes flere kjønn, at man kan bytte kjønn, og at man kan være "født i feil kropp" er helt feil. Det er ren vranglære som er i strid med alt man vet om biologi.

Videre, så er det faktisk ting som tyder på at denne vranglæren kan påvirke enkelte barn. For de fleste barn er slik vranglære harmløs, men de siste 5 årene har man sett en betydelig økning av unge jenter (tidlig tenårene) som kjenner på kjønnsdysfori. Helsepersonell i hele norden er bekymret:

https://www.nrk.no/trondelag/hormonbehandling-og-pubertetsblokkere-til-transpersoner_-sverige-strammer-inn_-norge-gar-motsatt-vei-1.15874823

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan verden lever vi i? Barn får vite at de kan skifte kjønn. Men Gud forby den gravide kvinne som føder ett barn med downs. Blir kvalm av dette.

Anonymkode: 1de9a...540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...