Gå til innhold

Ta barna ut av skole/barnehage under Pride

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det er akkurat det vi har gjort med våre barn.

Vi har egentlig ingenting imot selve Pride og det er fint at barna lærer at noen er glad i samme kjønn.

Jeg er derimot helt imot at FRI sin rosa kompetanse skal legge føringer og barna bli spurt om hva slags kjønn de føler seg som.

Så ja, det blir privatskole fra høsten av som ikke støtter oppom denne propagandaen.

Anonymkode: 94259...aef

Det høres lurt ut. Religiøs læreplan? 

Jeg aner forøvrig ikke hva FRI sin rosa kompetanse er. Og regner med at du er svært restriktiv med barnas tilgang til sosiale medier og internett under overvåkning? 

Anonymkode: 87835...d89

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg aner forøvrig ikke hva FRI sin rosa kompetanse er. Og regner med at du er svært restriktiv med barnas tilgang til sosiale medier og internett under overvåkning? 

https://www.foreningenfri.no/rosa-kompetanse/om-rosa-kompetanse/

Da vet du mer.

For ordens skyld min homofile datter tar sine egne barn ut…

Anonymkode: fde26...f29

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

På vår skole har vi hatt tema mangfold og inkludering i juni, og det er så trist å se de eldre barna (mellomtrinn og u.trinn) som tas ut av skolen mot sin vilje pga foreldrenes redsel for hva skolen skal finne på av opplæring. Vi har overhodet ikke noe pride-fokus, men fokus på "kom som du er", uansett hvem du er. 

Flere av elevene har vist stor frustrasjon og sinne mot egne foreldre, fordi de selv er helt vanlige ungdom som både forstår og tåler at vi alle er forskjellige, og som ønsker å delta på feiring av mangfold. Det er trist å se det store gapet mellom barn og foreldre som skapes av foreldre som ikke forstår samfunnet barna prøver å manøvrere seg i, og det er spesielt å se deres irrasjonelle frykt for et mørkt monster som ikke har rot i virkeligheten en gang. 

Dessuten snakkes det jo om mangfold av alt mulig året rundt, i timer og i lunsjpauser og når som helst. Man er jo aldri trygg for hva en lærer måtte finne på å undervise om i en ledig stund, så om dette er en stor frykt man har, så må barna faktisk gå på en privat skole med en annen læreplan.  

Pride handler ikke lenger om mangfold. Hadde skolen holdt seg til ting som at "noen er glad i en person av samme kjønn", eller at det finnes noen få som ikke føler seg som det kjønnet de har, så hadde det kanskje vært greit. Men vi vet alle at undervisningen stopper ikke der. Istedenfor får man ren propaganda og vranglære som at "det finnes mange kjønn", "det er mulig å endre kjønn", "leger gjetter på kjønnet til nyfødte", "det er helt vanlig å være født i feil kropp" osv.

Problemet er nettopp at skolen forholder seg ikke til vitenskap på dette feltet, men derimot ren propaganda og ekstrem ideologi. Den dagen jeg vet at skolen er klar på at kjønn (dvs. type kjønnsceller) bestemmes av gener, og at kjønnsidentitet er noe helt annet, så tar jeg ikke poden ut. Det er akkurat det samme som ved f.eks. religiøs forkynnelse. Jeg ville ikke ha godtatt religiøs forkynnelse i vanlig undervisning til guttungen. Jeg ville ha tatt han ut av skolen også da.

Anonymkode: 05073...5cb

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvordan har du tenkt å helgardere deg for dette? Du må nesten velge enten hjemmeundervisning på full tid, eller en skole med en religiøs læreplan (bare antar at de ikke snakker like mye om slikt der, men jeg vet ikke sikkert). Plutselig leses det en tekst eller læreren plukker opp et tema fra noe noen har sett på en video på TikTok. Det vil du aldri kunne styre, og du vil kanskje aldri få vite det heller. 

Det handler ikke om å "helgardere seg". Jeg, og de fleste andre foreldre som tar barna ut, snakker jo med våre barn om dette. Forskjellen er at vi snakker om dette på en skikkelig måte, mens i skolen og barnehagen får man gjerne ren propaganda og en rekke usannheter om akkurat dette. Jeg har heller ingen mål om å skjerme ungen fra alt som har med Pride å gjøre. Det er umulig. Men jeg kan begrense skaden ved å ta temaet opp på en skikkelig måte. Det vil si langt unna FRIs galskap.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pride handler ikke lenger om mangfold. Hadde skolen holdt seg til ting som at "noen er glad i en person av samme kjønn", eller at det finnes noen få som ikke føler seg som det kjønnet de har, så hadde det kanskje vært greit. Men vi vet alle at undervisningen stopper ikke der. Istedenfor får man ren propaganda og vranglære som at "det finnes mange kjønn", "det er mulig å endre kjønn", "leger gjetter på kjønnet til nyfødte", "det er helt vanlig å være født i feil kropp" osv.

Problemet er nettopp at skolen forholder seg ikke til vitenskap på dette feltet, men derimot ren propaganda og ekstrem ideologi. Den dagen jeg vet at skolen er klar på at kjønn (dvs. type kjønnsceller) bestemmes av gener, og at kjønnsidentitet er noe helt annet, så tar jeg ikke poden ut. Det er akkurat det samme som ved f.eks. religiøs forkynnelse. Jeg ville ikke ha godtatt religiøs forkynnelse i vanlig undervisning til guttungen. Jeg ville ha tatt han ut av skolen også da.

Hvordan vet vi det? Jeg jobber i skolen, og dette har jeg aldri undervist noen som helst om. Står ikke i læreplanene jeg forholder meg til. Men mangfold, identitet, inkludering er begreper jeg er kjent med og styrer etter. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet vi det? Jeg jobber i skolen, og dette har jeg aldri undervist noen som helst om. Står ikke i læreplanene jeg forholder meg til. Men mangfold, identitet, inkludering er begreper jeg er kjent med og styrer etter. 

ts

Jeg vet at dette har blitt tatt opp i flere forskjellige klasser på forskjellige skoler. De tre begrepene du nevner er så generelle at de har ingen betydning før de settes i en bestemt kontekst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det handler ikke om å "helgardere seg". Jeg, og de fleste andre foreldre som tar barna ut, snakker jo med våre barn om dette. Forskjellen er at vi snakker om dette på en skikkelig måte, mens i skolen og barnehagen får man gjerne ren propaganda og en rekke usannheter om akkurat dette. Jeg har heller ingen mål om å skjerme ungen fra alt som har med Pride å gjøre. Det er umulig. Men jeg kan begrense skaden ved å ta temaet opp på en skikkelig måte. Det vil si langt unna FRIs galskap.

Det høres veldig lurt ut å snakke skikkelig med barna sine om det man mener er riktig her i livet, det er jo det oppdragelse består av. Det bør ikke være nødvendig å ta de ut av skolen selv om de underviser om noe du mener ikke er riktig - og jeg stiller meg undrende til hvordan du så bastant kan påstå hva som faktisk undervises i normalskolen når du mest sannsynlig aldri har vært til stede i undervisningen. Når du bruker ord som propaganda så er det jo du som fremstår som lite nyansert og "hjernevasket". 

Mitt tips er å også tune seg inn på hva barna tror og mener om emnet, fordi de få ungdommene jeg har sett som har blitt tatt ut av undervisningen om slike temaer har vært veldig lei seg og såre - og de har uttrykt sterk misnøye med å måtte holde seg hjemme disse dagene. Mitt inntrykk er ikke at deres foreldre har forstått hvordan barna føler om å bli tatt ut slik, de er så blendet av sin egen frykt for hva barna skulle måtte oppleve av informasjon og undervisning, selv om de ikke vet noe om temaer og aktiviteter. Vi har ikke vært innom kjønn som tema en gang, kun mangfold og stolthet over den man er. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden minner meg på å ta med gatekritt så vi kan lage regnbuer over hele dropsonen der foreldre slipper av podene som er for viktige til å gå selv. Da blir alle glade! 😍

Anonymkode: 39e55...dad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres veldig lurt ut å snakke skikkelig med barna sine om det man mener er riktig her i livet, det er jo det oppdragelse består av. Det bør ikke være nødvendig å ta de ut av skolen selv om de underviser om noe du mener ikke er riktig - og jeg stiller meg undrende til hvordan du så bastant kan påstå hva som faktisk undervises i normalskolen når du mest sannsynlig aldri har vært til stede i undervisningen. Når du bruker ord som propaganda så er det jo du som fremstår som lite nyansert og "hjernevasket". 

Mitt tips er å også tune seg inn på hva barna tror og mener om emnet, fordi de få ungdommene jeg har sett som har blitt tatt ut av undervisningen om slike temaer har vært veldig lei seg og såre - og de har uttrykt sterk misnøye med å måtte holde seg hjemme disse dagene. Mitt inntrykk er ikke at deres foreldre har forstått hvordan barna føler om å bli tatt ut slik, de er så blendet av sin egen frykt for hva barna skulle måtte oppleve av informasjon og undervisning, selv om de ikke vet noe om temaer og aktiviteter. Vi har ikke vært innom kjønn som tema en gang, kun mangfold og stolthet over den man er. 

ts

Jeg vet hva som har foregått i enkelte klasserom. Har snakket med lærerne om det. At jeg kaller det propaganda skyldes at mye av det som undervises er ren pseudovitenskap. Ingen er født i feil kropp. Alle pattedyr (og de fleste virveldyr) har kun to kjønn, og det er ikke mulig å bytte kjønn. Dette handler om helt grunnleggende forståelse for mennesket som en del av naturen og et resultat av mange millioner år med evolusjon. Å snakke om kjønn som en utelukkende subjektiv opplevelse er ikke bare i strid med vitenskapelige fakta, det bygger også opp under en ekstrem solipsisme og det gjør kjønnsroller (et reelt begrep!) trangere.

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Denne tråden minner meg på å ta med gatekritt så vi kan lage regnbuer over hele dropsonen der foreldre slipper av podene som er for viktige til å gå selv. Da blir alle glade! 😍

Anonymkode: 39e55...dad

ts

Om det får deg til å føle deg bedre så må du bare gjøre det. Denne tråden handler ikke om frykt for transpersoner eller homofili, eller at det undervises i skolen om det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ts

Jeg vet hva som har foregått i enkelte klasserom. Har snakket med lærerne om det. At jeg kaller det propaganda skyldes at mye av det som undervises er ren pseudovitenskap. Ingen er født i feil kropp. Alle pattedyr (og de fleste virveldyr) har kun to kjønn, og det er ikke mulig å bytte kjønn. Dette handler om helt grunnleggende forståelse for mennesket som en del av naturen og et resultat av mange millioner år med evolusjon. Å snakke om kjønn som en utelukkende subjektiv opplevelse er ikke bare i strid med vitenskapelige fakta, det bygger også opp under en ekstrem solipsisme og det gjør kjønnsroller (et reelt begrep!) trangere.

Ok. 

Men husk å snakke MED barna også, og ikke bare til dem, og hør hva de mener og tror. Det er fort gjort å glemme barnas mening når man selv mener noe så sterkt om hva som er riktig/galt her i livet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan spare meg for sarkasme.

Nei det er ingen religiøs skole men en skole som har hodet på rett sted.

Jeg er også svært restriktiv med sosiale medier ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du kan spare meg for sarkasme.

Nei det er ingen religiøs skole men en skole som har hodet på rett sted.

Jeg er også svært restriktiv med sosiale medier ja.

Jeg mente oppriktig at det hørtes lurt ut. Å la barna gå på offentlig skole, men å forsøke å begrense hva barna lærer om der er som å tisse i motvind. Dumt og vanskelig. Og det er direkte naivt om man tar barna ut av skolen under undervisning om kjønn/identitet/Pride om de samtidig har tilgang til YouTube, Tiktok, Snapchat eller andre deler av internett. De lærer mest om slike emner fra medelever og mobilen sin. 

Alle foreldre oppdrar sine barn i sin tro og overbevisning, så derfor er det lurt å velge en skole som mener det samme som seg selv, om man ikke ønsker at eget syn skal utfordres. Jeg har mine barn i offentlig skole fordi skolens verdier og læreplaner er forenelig med mine verdier. 

Men det er viktig å også lytte til barna som tidligere nevnt, særlig når de er eldre og har egne meninger om saken. Det er ikke ukjent i historien at barna utvikler motsatte meninger som sine foreldre, og det er dumt om det skal påvirke relasjonen mellom foreldre og barn negativt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du overdriver en smule TS, og det virker ganske spesielt at du prøver å sensurere noe som er helt naturlig i verden vår i dag. 

Anonymkode: e1465...3a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (6 timer siden):

Til dere hysteriske folka som er redd for at barna blir påvirket: 

Det er ikke slik at man velger sin seksualitet eller identitet. Slapp helt av.

Ta heller å les noe forskning hvis dere er så jævla redde. 

Vet barna dette i en alder av 3 år?

Anonymkode: 1de9a...540

• Liker 1
Skrevet

Hadde gjort nøyaktig det samme som TS. Bra jobba!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ingen pride i vår barnehage heller, heldigvis. Så har sluppet å ta stilling til det så langt. Tenker å se an hvor nødvendig det blir når poden etterhvert skal på skolen. Det er jo uansett allerede andre ting man bør "ulære" barna hjemme som de plukker opp i den offentlige skole (f.eks. klimaangst og overdrevent fokus på rase/etnisitet). Planen er i utgangspunktet å nekte alt av sosiale medier, samt å lære poden at på skolen må man gjøre som man får beskjed om av de voksne, men at man trenger ikke tro på alt av den grunn.

Så får tiden vise om det holder, eller om jeg er naiv og må gå sterkere til verks. Det er i hvert fall helt uaktuelt for meg at ungen skal bli kjønnsforvirret og seksualisert av voksne som egentlig skulle ha vært tillitspersoner. 

Anonymkode: 7eb91...c43

Å nekte sosiale medier i 2022 er hysteri. Det er rett og slett oppskriften på et barn uten venner eller kontakter.

Anonymkode: 4f19b...566

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia her inne om dagen, med all denne anti-pride?  

Det er sterke konservative krefter der ute som pusher sin agenda, ikke bli lurt  

Oppsøk heller pride selv og lær noe :)

Anonymkode: 1f1e4...b78

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å nekte sosiale medier i 2022 er hysteri. Det er rett og slett oppskriften på et barn uten venner eller kontakter.

Anonymkode: 4f19b...566

Jeg forholder meg til aldersgrenser for sosiale medier. Det er 13 år. Ingen av mine barn fikk konto på sosiale medier før de var 13, og ingen av dem tok skade. Mener du at Internett er den eneste kanalen for vennskap i 2022? Da har du late og uengasjerte barn. Her kom de fleste av vennene via klassen, idrett og ferieturer. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er greia her inne om dagen, med all denne anti-pride?  

Det er sterke konservative krefter der ute som pusher sin agenda, ikke bli lurt  

Oppsøk heller pride selv og lær noe :)

Anonymkode: 1f1e4...b78

Det er intet konservativt å mene at barn ikke skal utsettes for så mye fokus på seksualitet. 

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...