AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #21 Skrevet 14. juni 2022 Nei selvsagt ikke Anonymkode: dc336...ade 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #22 Skrevet 14. juni 2022 Rosa kompetanse sitt opplegg er helt i tråd med gjeldende rammeplaner og gir barn viktige verktøy for fremtidig utvikling. Så ja, det er litt ekstremt å ikke følge undervisningen. Anonymkode: fc863...11c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #23 Skrevet 14. juni 2022 Ingen pride i vår barnehage heller, heldigvis. Så har sluppet å ta stilling til det så langt. Tenker å se an hvor nødvendig det blir når poden etterhvert skal på skolen. Det er jo uansett allerede andre ting man bør "ulære" barna hjemme som de plukker opp i den offentlige skole (f.eks. klimaangst og overdrevent fokus på rase/etnisitet). Planen er i utgangspunktet å nekte alt av sosiale medier, samt å lære poden at på skolen må man gjøre som man får beskjed om av de voksne, men at man trenger ikke tro på alt av den grunn. Så får tiden vise om det holder, eller om jeg er naiv og må gå sterkere til verks. Det er i hvert fall helt uaktuelt for meg at ungen skal bli kjønnsforvirret og seksualisert av voksne som egentlig skulle ha vært tillitspersoner. Anonymkode: 7eb91...c43 4 3
mingus Skrevet 14. juni 2022 #24 Skrevet 14. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig tar vi ikke barna ut av skolen. Det er så viktig å lære om inkludering og det å være seg selv Anonymkode: 1f1e4...b78 De lærer jo egentlig at det er normalt at det å være seg selv ikke er godt nok, at "seg selv" kanskje er noen andre.. han istedenfor hun, eller omvendt. Endret 14. juni 2022 av mingus 9
AllahBallah Skrevet 14. juni 2022 #25 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det der er vel heeelt avleggs da. Stort sett ingen i Norge som tenker sånn i det hele tatt. Ikke en gang besteforeldregenerasjonen. Litt derfor dette blir for dumt å skylde på. Problemet folk ser er vel heller angående kjønnsforvirring, og at det ikke skal presses på barna. At det ikke skal være naturlig å bytte kjønn i tidlig alder fordi du tok på deg en kjole som gutt i barnehagen en gang. Jeg mener vi går i feil retning. Før var det helt uproblematisk at barn kledde seg ut i søster eller bror sine klær. Nå er det noe helt spesielt og unikt og man må til og med opereres for det. Anonymkode: bc68d...244 Det et virkelig ikke avleggs! Du kjenner til diverse religiøse miljøer? (Ja både Gud, Jesus, Allah og Mohammad). 1
Stoltskeiv Skrevet 14. juni 2022 #26 Skrevet 14. juni 2022 (endret) Til dere hysteriske folka som er redd for at barna blir påvirket: Det er ikke slik at man velger sin seksualitet eller identitet. Slapp helt av. Ta heller å les noe forskning hvis dere er så jævla redde. Endret 14. juni 2022 av Traktorlesba96 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #27 Skrevet 14. juni 2022 Jeg har virkelig vurdert det. Neste år ,helt sikkert. Det som er trist at regnbuen hadde så mye bedre betydning da jeg var barn, men nå blir jeg kvalm av hva det drittflagget representerer. Anonymkode: a6998...fc3 2 1
AprilLudgate Skrevet 14. juni 2022 #28 Skrevet 14. juni 2022 Mitt tips: Om dere virkelig ikke tåler å høre at folk er forskjellige så anbefaler jeg å ta ungene inn i private religiøse skoler. Type Oasen, Samfundet eller en muslimsk konservativ privatskole. Lykke til. 3 1
AprilLudgate Skrevet 14. juni 2022 #29 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har virkelig vurdert det. Neste år ,helt sikkert. Det som er trist at regnbuen hadde så mye bedre betydning da jeg var barn, men nå blir jeg kvalm av hva det drittflagget representerer. Anonymkode: a6998...fc3 Blir du kvalm? Du kan prøve seaband, ingefær. Om det ikke hjelper: Postafen, Afipran eller Stemetil. Hjelper ikke det heller får du nesten bare holde ut og legge deg nedpå. God bedring! 🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #30 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har virkelig vurdert det. Neste år ,helt sikkert. Det som er trist at regnbuen hadde så mye bedre betydning da jeg var barn, men nå blir jeg kvalm av hva det drittflagget representerer. Anonymkode: a6998...fc3 Enig. Regnbuen pleide å være for alle, nå er regnbuen bare for noen som elsker å snakke om kjærlighet. Anonymkode: d9f1b...f8f 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #31 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det der er vel heeelt avleggs da. Stort sett ingen i Norge som tenker sånn i det hele tatt. Ikke en gang besteforeldregenerasjonen. Litt derfor dette blir for dumt å skylde på. Problemet folk ser er vel heller angående kjønnsforvirring, og at det ikke skal presses på barna. At det ikke skal være naturlig å bytte kjønn i tidlig alder fordi du tok på deg en kjole som gutt i barnehagen en gang. Jeg mener vi går i feil retning. Før var det helt uproblematisk at barn kledde seg ut i søster eller bror sine klær. Nå er det noe helt spesielt og unikt og man må til og med opereres for det. Anonymkode: bc68d...244 Det er fortsatt mange nordmenn som tenker slik, jo... blant annet i diverse kristne miljøer. Anonymkode: 30300...638
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #32 Skrevet 14. juni 2022 Traktorlesba96 skrev (1 time siden): Til dere hysteriske folka som er redd for at barna blir påvirket: Det er ikke slik at man velger sin seksualitet eller identitet. Slapp helt av. Ta heller å les noe forskning hvis dere er så jævla redde. Nja, jeg er enig med seksualitet men ikke identitet. Anonymkode: 16e4e...d14 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #33 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er fortsatt mange nordmenn som tenker slik, jo... blant annet i diverse kristne miljøer. Anonymkode: 30300...638 Vi ser jo bare i denne tråden og de mange andre trådene som er lagt for å spre hat rundt Pride, hvor mange som dessverre fremdeles tenker slik og har holdninger mange av oss håpet og trodde var utdatert. Anonymkode: 71c1f...c90 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #34 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har virkelig vurdert det. Neste år ,helt sikkert. Det som er trist at regnbuen hadde så mye bedre betydning da jeg var barn, men nå blir jeg kvalm av hva det drittflagget representerer. Anonymkode: a6998...fc3 Fargene I prideflagget representerer livet, sunnhet, sollys, natur, harmoni og sjel, det har den gjort siden 70 tallet. Hva var betydningen da du var barn? Anonymkode: 7feaa...59d 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #35 Skrevet 14. juni 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Vi ser jo bare i denne tråden og de mange andre trådene som er lagt for å spre hat rundt Pride, hvor mange som dessverre fremdeles tenker slik og har holdninger mange av oss håpet og trodde var utdatert. Anonymkode: 71c1f...c90 Jeg har ingenting imot homofili eller transseksuelle. Jeg stoler bare ikke på at skolen og/eller barnehagen kan gi en objektiv og nøytral undervisning i temaet, og tar derfor guttungen ut av skolen i den perioden (er kun snakk om noen dager hvert år). Istedenfor så snakker jeg med han om temaet på en ordentlig måte. Fritt for vranglære om kjønn. Anonymkode: 05073...5cb 1 2
Drizzt Skrevet 14. juni 2022 #36 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Andre som gjør dette? Vi har tatt guttungen tidligere ut av barnehagen og nå skolen mens de har Pride og "kjønnsmangfold" som tema. Det er selvfølgelig helt umulig å skjerme barna fra dette, men jeg stoler ikke på at barnehagen/skolen kan gi nøytral og saklig undervisning om dette temaet. Mange (også i vårt tilfelle) har barnehage/skole benyttet seg av undervisningsopplegg fra bl.a. FRI, og jeg mener det er upassende for barn under 9-10 år. Derfor forteller jeg selv guttungen om kjønn og slikt. I starten fikk man noen rare blikk, men etter at vi begynte å gjøre det så har mange familier gjort det samme. Tror mange egentlig er enig i det vi gjør, men tør ikke skille seg ut. Anonymkode: 05073...5cb Heldigvis er det ingenting om det i vår barnehage. Jeg synes ikke Pride hører hjemme i barnehagen og til så små barn. Litt eldre barn kan fint få en forenklet forklaring at noen jenter liker jenter og noen gutter liker gutter, men det holder med det. Transaktivisme bør holdes langt, langt unna så små barn. 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #37 Skrevet 14. juni 2022 Det er lov med hjemmeundervisning og det å ta små barn ut av barnehage/småskole er intet problem. Leste et annet sted om denne gutten i læreboka hvor legen hadde tatt feil om at han var gutt. Og dette ble belært til åtteåringer. Hadde ikke funnet meg i det. Anonymkode: 99e03...030 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #38 Skrevet 14. juni 2022 På vår skole har vi hatt tema mangfold og inkludering i juni, og det er så trist å se de eldre barna (mellomtrinn og u.trinn) som tas ut av skolen mot sin vilje pga foreldrenes redsel for hva skolen skal finne på av opplæring. Vi har overhodet ikke noe pride-fokus, men fokus på "kom som du er", uansett hvem du er. Flere av elevene har vist stor frustrasjon og sinne mot egne foreldre, fordi de selv er helt vanlige ungdom som både forstår og tåler at vi alle er forskjellige, og som ønsker å delta på feiring av mangfold. Det er trist å se det store gapet mellom barn og foreldre som skapes av foreldre som ikke forstår samfunnet barna prøver å manøvrere seg i, og det er spesielt å se deres irrasjonelle frykt for et mørkt monster som ikke har rot i virkeligheten en gang. Dessuten snakkes det jo om mangfold av alt mulig året rundt, i timer og i lunsjpauser og når som helst. Man er jo aldri trygg for hva en lærer måtte finne på å undervise om i en ledig stund, så om dette er en stor frykt man har, så må barna faktisk gå på en privat skole med en annen læreplan. Anonymkode: 87835...d89 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #39 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er lov med hjemmeundervisning og det å ta små barn ut av barnehage/småskole er intet problem. Leste et annet sted om denne gutten i læreboka hvor legen hadde tatt feil om at han var gutt. Og dette ble belært til åtteåringer. Hadde ikke funnet meg i det. Anonymkode: 99e03...030 Og hvordan har du tenkt å helgardere deg for dette? Du må nesten velge enten hjemmeundervisning på full tid, eller en skole med en religiøs læreplan (bare antar at de ikke snakker like mye om slikt der, men jeg vet ikke sikkert). Plutselig leses det en tekst eller læreren plukker opp et tema fra noe noen har sett på en video på TikTok. Det vil du aldri kunne styre, og du vil kanskje aldri få vite det heller. Anonymkode: 87835...d89 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #40 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På vår skole har vi hatt tema mangfold og inkludering i juni, og det er så trist å se de eldre barna (mellomtrinn og u.trinn) som tas ut av skolen mot sin vilje pga foreldrenes redsel for hva skolen skal finne på av opplæring. Vi har overhodet ikke noe pride-fokus, men fokus på "kom som du er", uansett hvem du er. Flere av elevene har vist stor frustrasjon og sinne mot egne foreldre, fordi de selv er helt vanlige ungdom som både forstår og tåler at vi alle er forskjellige, og som ønsker å delta på feiring av mangfold. Det er trist å se det store gapet mellom barn og foreldre som skapes av foreldre som ikke forstår samfunnet barna prøver å manøvrere seg i, og det er spesielt å se deres irrasjonelle frykt for et mørkt monster som ikke har rot i virkeligheten en gang. Dessuten snakkes det jo om mangfold av alt mulig året rundt, i timer og i lunsjpauser og når som helst. Man er jo aldri trygg for hva en lærer måtte finne på å undervise om i en ledig stund, så om dette er en stor frykt man har, så må barna faktisk gå på en privat skole med en annen læreplan. Anonymkode: 87835...d89 Og det er akkurat det vi har gjort med våre barn. Vi har egentlig ingenting imot selve Pride og det er fint at barna lærer at noen er glad i samme kjønn. Jeg er derimot helt imot at FRI sin rosa kompetanse skal legge føringer og barna bli spurt om hva slags kjønn de føler seg som. Så ja, det blir privatskole fra høsten av som ikke støtter oppom denne propagandaen. Anonymkode: 94259...aef 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå