AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Andre som gjør dette? Vi har tatt guttungen tidligere ut av barnehagen og nå skolen mens de har Pride og "kjønnsmangfold" som tema. Det er selvfølgelig helt umulig å skjerme barna fra dette, men jeg stoler ikke på at barnehagen/skolen kan gi nøytral og saklig undervisning om dette temaet. Mange (også i vårt tilfelle) har barnehage/skole benyttet seg av undervisningsopplegg fra bl.a. FRI, og jeg mener det er upassende for barn under 9-10 år. Derfor forteller jeg selv guttungen om kjønn og slikt. I starten fikk man noen rare blikk, men etter at vi begynte å gjøre det så har mange familier gjort det samme. Tror mange egentlig er enig i det vi gjør, men tør ikke skille seg ut. Anonymkode: 05073...5cb 15 5 10
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Vi har ikke noe om pride i vår barnehage, så nei. Når de begynner i offentlig skole håper jeg å stole på at opplegget er godt nok til at de kan være med på normal undervisning. Anonymkode: bc68d...244 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Sorry, dette er litt på siden, men er det de kommunale barnehagene som har opplegg på dette? Har ikke hørt noe om det i vår private barnehage. Anonymkode: bc68d...244 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sorry, dette er litt på siden, men er det de kommunale barnehagene som har opplegg på dette? Har ikke hørt noe om det i vår private barnehage. Anonymkode: bc68d...244 ts Nei, det var privat barnehage. Anonymkode: 05073...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ikke noe om pride i vår barnehage, så nei. Når de begynner i offentlig skole håper jeg å stole på at opplegget er godt nok til at de kan være med på normal undervisning. Anonymkode: bc68d...244 ts Jeg stoler ikke på det, og vet at de har snakket om "hvilket kjønn elevene føler seg som" i et av de tidligere undervisningsoppleggene i sønnens klasse. Anonymkode: 05073...5cb 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 14. juni 2022 Dere må gi dere med disse Pride-trolletrådene snart. Anonymkode: 71c1f...c90 56 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 Nei, synes det er helt hysterisk å ta barn ut av skole og barnehage pga dette. Virkelig. Hva er man egentlig så veldig redd for? Anonymkode: 180ab...b04 44 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 I vår barnehage så lærer vi barna om pride 🏳️🌈 Barna syntes det er gøy så jeg syntes ikke det er nødvendig at foreldre tar barna ut av bh denne mnd. Anonymkode: 09a4f...248 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, synes det er helt hysterisk å ta barn ut av skole og barnehage pga dette. Virkelig. Hva er man egentlig så veldig redd for? Anonymkode: 180ab...b04 Jeg kan tildels forstå kritikken av pride undervisning i skolen. Ja, lær barna at man kan elske den man vil, at det er ok å ha jentekjæreste, guttekjæreste, begge deler eller ingen. Vi gikk jo bort fra at leker og klær skulle være gutte- og jenteklær til å nå gå i mortsatt retning. Det at en gutt tok på seg en kjole var for et par år siden bare en gutt i en kjole og ikke en "homo" som det ble sagt, men nå er det nesten synonymt med at gutten da må ha et indre kjønn som jente. Samme med jenter. At en gutt da skal bli opplært i barnehagen at han kan være et annet kjønn enn det han egentlig er er jo forvirrende, og når samfunnet presset på dem en kjønnsrolle de egentlig ikke har så kan det føre til at barn "skifter" kjønn mot deres vilje. Kan ikke barn bare få være barn og gå i det de vil uten å måtte blande inn voksenprat om kjønn og seksuelle preferanser? Anonymkode: 16e4e...d14 31 10
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #10 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kan tildels forstå kritikken av pride undervisning i skolen. Ja, lær barna at man kan elske den man vil, at det er ok å ha jentekjæreste, guttekjæreste, begge deler eller ingen. Vi gikk jo bort fra at leker og klær skulle være gutte- og jenteklær til å nå gå i mortsatt retning. Det at en gutt tok på seg en kjole var for et par år siden bare en gutt i en kjole og ikke en "homo" som det ble sagt, men nå er det nesten synonymt med at gutten da må ha et indre kjønn som jente. Samme med jenter. At en gutt da skal bli opplært i barnehagen at han kan være et annet kjønn enn det han egentlig er er jo forvirrende, og når samfunnet presset på dem en kjønnsrolle de egentlig ikke har så kan det føre til at barn "skifter" kjønn mot deres vilje. Kan ikke barn bare få være barn og gå i det de vil uten å måtte blande inn voksenprat om kjønn og seksuelle preferanser? Anonymkode: 16e4e...d14 Her skriver du "opplært i barnehagen" og at barn kan bli presset til å skifte kjønn mot deres vilje. Vel, det mener jeg er en sterk overdrivelse. Dersom man tar unger ut av skole og barnehage fordi man er redd de skal bli kjønnsforvirret av en pridemarkering, så faller jeg litt av. Snakk med barna hjemme om hva som er tema og la de stille spørsmål. Det er slik man bør møte det man er redd skal "påvirke" barna, ikke ved å holde de hjemme. Anonymkode: 180ab...b04 14
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #11 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I vår barnehage så lærer vi barna om pride 🏳️🌈 Barna syntes det er gøy så jeg syntes ikke det er nødvendig at foreldre tar barna ut av bh denne mnd. Anonymkode: 09a4f...248 Kommunal eller privat? Anonymkode: bc68d...244
AllahBallah Skrevet 14. juni 2022 #12 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei, synes det er helt hysterisk å ta barn ut av skole og barnehage pga dette. Virkelig. Hva er man egentlig så veldig redd for? Anonymkode: 180ab...b04 Er vel redde for at barna skal påvirkes til å få “forbudte følelser” over en periode på noen uker/måneder i ungdomsåra! Giiidameg tenk om min datter skulle forelsket seg i ei anna jente når hun er 14, da vil jeg virkelig ikke vedkjenne meg henne! Tenk om de til og med kysser! PFØY! 13
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #13 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ts Nei, det var privat barnehage. Anonymkode: 05073...5cb Vi er i en av de største, private kjedene og de har ingenting om dette. Lurer på hvem som har og ikke egentlig, og hva legger føringene for det. Anonymkode: bc68d...244
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #14 Skrevet 14. juni 2022 AllahBallah skrev (1 minutt siden): Er vel redde for at barna skal påvirkes til å få “forbudte følelser” over en periode på noen uker/måneder i ungdomsåra! Giiidameg tenk om min datter skulle forelsket seg i ei anna jente når hun er 14, da vil jeg virkelig ikke vedkjenne meg henne! Tenk om de til og med kysser! PFØY! Det der er vel heeelt avleggs da. Stort sett ingen i Norge som tenker sånn i det hele tatt. Ikke en gang besteforeldregenerasjonen. Litt derfor dette blir for dumt å skylde på. Problemet folk ser er vel heller angående kjønnsforvirring, og at det ikke skal presses på barna. At det ikke skal være naturlig å bytte kjønn i tidlig alder fordi du tok på deg en kjole som gutt i barnehagen en gang. Jeg mener vi går i feil retning. Før var det helt uproblematisk at barn kledde seg ut i søster eller bror sine klær. Nå er det noe helt spesielt og unikt og man må til og med opereres for det. Anonymkode: bc68d...244 12 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #15 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det der er vel heeelt avleggs da. Stort sett ingen i Norge som tenker sånn i det hele tatt. Ikke en gang besteforeldregenerasjonen. Litt derfor dette blir for dumt å skylde på. Problemet folk ser er vel heller angående kjønnsforvirring, og at det ikke skal presses på barna. At det ikke skal være naturlig å bytte kjønn i tidlig alder fordi du tok på deg en kjole som gutt i barnehagen en gang. Jeg mener vi går i feil retning. Før var det helt uproblematisk at barn kledde seg ut i søster eller bror sine klær. Nå er det noe helt spesielt og unikt og man må til og med opereres for det. Anonymkode: bc68d...244 Du overdriver jo så til de grader. Anonymkode: 180ab...b04 11
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #16 Skrevet 14. juni 2022 Selvfølgelig tar vi ikke barna ut av skolen. Det er så viktig å lære om inkludering og det å være seg selv Anonymkode: 1f1e4...b78 10
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #17 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du overdriver jo så til de grader. Anonymkode: 180ab...b04 For å få fram et poeng. At det ikke lenger dreier seg om at man kan elske den man vil. Det har blitt så mye mer. Anonymkode: bc68d...244 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #18 Skrevet 14. juni 2022 Nei, men gleder meg til å ta med barna på pride parade i år. Anonymkode: 1101a...148 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #19 Skrevet 14. juni 2022 Heldigvis ikke noe pride i vår barnehage heller. Glad for det. Har ikke noe i mot noe som helst, og har selv fortalt barnet at noen ganger er gutter kjæreste med gutter og jenter med jenter og det er greit. Det holder faktisk. Om de begynner med denne direkte feilkunnskapen om at "legen tok feil kjønn" når han begynner på skolen, så kommer jeg til å si at det som står i boka er feil. Anonymkode: 3ce74...c61 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #20 Skrevet 14. juni 2022 Det er ikke slik at de fleste lærere heller synes at "Pride for barn" er greit: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/286ywq/pride-skole-usant Anonymkode: 33f11...928 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå