AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Bor i rekkehus med tre boliger i rekke. Parkering er foran husene (vårt eget hus). Nå har naboen innerst begynt å parkere foran mitt hus, sannsynligvis fordi de har fire biler og det blir litt fullt. Men jeg tenker at det er ikke mitt problem og de kan holde seg unna mitt hus, det er min plass. Hadde de spurt og det var unntak så kunne jeg sagt ja, men ikke bare ta seg til rette. Er jeg vanskelig? Hva tenker du? Anonymkode: dedfd...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Æh, han må finne en annen løsning. Anonymkode: bf36c...1e0 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Bor i rekkehus med tre boliger i rekke. Parkering er foran husene (vårt eget hus). Nå har naboen innerst begynt å parkere foran mitt hus, sannsynligvis fordi de har fire biler og det blir litt fullt. Men jeg tenker at det er ikke mitt problem og de kan holde seg unna mitt hus, det er min plass. Hadde de spurt og det var unntak så kunne jeg sagt ja, men ikke bare ta seg til rette. Er jeg vanskelig? Hva tenker du? Anonymkode: dedfd...a5b Nei, her har du retten på din side. Folk tar seg til rett i hytt å vær. Kjenner jeg blir irritert på dine vegne. Si klart i fra, hvis ikke sett opp et skilt. Makan til frekkhet! Bor selv i rekkehus. Vi har garajsene ved siden av huset. Opplever støtt å stadig at gjester som skal til et av de andre husene parkerer foran min garajse. Vanvittig irriterende. Anonymkode: e3bc5...5fc 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Tenker at du setter foten ned på en hyggelig måte med en gang! Hvis ikke blir du bare brukt. Anonymkode: 56a88...b7f 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Jeg hadde sagt ifra. «Beklager, men jeg trenger min egen parkeringsplass, så vennligst ikke parker der» Anonymkode: edba0...71d 1 1
Tvist Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Trenger du parkeringsplassen din? Hvis ikke kan du tilby ham å leie den.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Vi bor også i rekkehus og her har sameiet regler om at kun én bil per husstand kan parkere foran huset. Reglene er der for at brannbiler o.l. skal kunne komme nær nok huset ved behov. Hvis husstanden har flere biler må man leie seg parkering på P-plassen som ligger 100 meter nedenfor husene. Vi er veldig glade for reglene, for når naboer som driter i reglene har selskap så fylles det opp så veldig med biler at det hadde ikke vært mulig å komme til med hverken brannbil eller ambulanse. Synes det er skummelt at folk gir blaffen i slikt. Anonymkode: c049e...571 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Hadde det samme problemet i rekkehuset der vi bodde før. Vi begynte å kjøre inn bilen hver gang de hadde parkert på vår plass og ringte på for å be dem flytte sin bil. Vi sa etterhvert fra om at vi trengte plassen selv og synes det var dumt å måtte ringe på til stadighet. Da tok det heldigvis slutt. Har dere ikke noen regler om dette i sameiet? Anonymkode: 9d9f7...a62 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Noen er altså så drøyt rare og frekke. Vi har det samme i nabolaget her. Naboer som tar seg til rette på andre naboers tomt. Og disse gjør det med viten og vilje. Shit i godt naboskap, liksom, så lenge man selv slipper å lete etter gateparkering til bilen sin 🙄🙄 Anonymkode: 53593...438
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Da hadde jeg sagt ifra. Jeg bor ikke i rekkehus, men i enebolig med plass til kanskje 6 biler på gårdsplassen. I tillegg har vi plass til 2 biler på oversiden av selve gårdsplassen. Selv om vi bare har en bil så hadde jeg blitt irritert om andre tok seg til rette på vår eiendom. Nå har vi en nabo som har spurt pent om de kunne få bruke 1-2 av plassene våres som er på utsiden av selve gårdsplassen og det har vi sagt er greit. De har to biler + 2 utleieleiligheter i huset, men bare plass til kanskje 2 biler inne på sin egen gårdsplass Anonymkode: b8140...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Er det felles parkering eller «din» egen parkeringsplass? Vi bor også i rekkehus med seks plasser og seks enheter, men vi har ikke hver vår plass. Så om noen har besøk eller har to biler der så må vi parkere lenger unna og langs veien. For det er sameiet sin plass og ikke «min» egen plass. Anonymkode: 27c43...1cd
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 Så lenge det er din tomt er det din plass, og absolutt ikke greit at naboen bare tar seg til rette - uavhengig av om du selv har behov for/bruker parkeringsplassen eller ikke. Har selv slike idioter til naboer (bor i enebolig, men små tomter), og det er hovedgrunnen til at jeg er på jakt etter nytt hus... Anonymkode: 6fc94...1f3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så lenge det er din tomt er det din plass, og absolutt ikke greit at naboen bare tar seg til rette - uavhengig av om du selv har behov for/bruker parkeringsplassen eller ikke. Har selv slike idioter til naboer (bor i enebolig, men små tomter), og det er hovedgrunnen til at jeg er på jakt etter nytt hus... Anonymkode: 6fc94...1f3 Men er det hennes tomt eller sameiets tomt? Ts har ikke svart på dette. Har de egen parkeringsplass, eller burde der være «en plass til hver» men at det i realiteten er alt på felles og førstemann til mølla. Anonymkode: 27c43...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 Hadde blitt irritert og sagt i fra. Ikke ditt problemat de har 4 biler. Er det ingen grense på hvor mange biler dere kan ha ved huset? Anonymkode: ee79b...b8d 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 Bruker du/gjester plassen jevnlig? Er parkeringen slik at bilen er "rett i trynet" om man her på terrasse/stue, eller tilsvarende? Om svaret på begge disse spørsmål er nei lar man det bare ligge, i stedet for å irritere seg over noe som i praksis ikke har noen betydning. Anonymkode: ae151...6c1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 Gi beskjed på en fin men bestemt måte. Anonymkode: 0bed4...59d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker du/gjester plassen jevnlig? Er parkeringen slik at bilen er "rett i trynet" om man her på terrasse/stue, eller tilsvarende? Svaret er ja på begge. Anonymkode: dedfd...a5b
Pikeliten Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 On 6/14/2022 at 7:09 AM, AnonymBruker said: Bor i rekkehus med tre boliger i rekke. Parkering er foran husene (vårt eget hus). Nå har naboen innerst begynt å parkere foran mitt hus, sannsynligvis fordi de har fire biler og det blir litt fullt. Men jeg tenker at det er ikke mitt problem og de kan holde seg unna mitt hus, det er min plass. Hadde de spurt og det var unntak så kunne jeg sagt ja, men ikke bare ta seg til rette. Er jeg vanskelig? Hva tenker du? Anonymkode: dedfd...a5b Har du tinglyst rett til plass? Evt på egen tomt? Eller er det sameiets felles tomt? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå