Gå til innhold

Kjæresten har fått nye tenner og han ser ut som en gnager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten har kommet i en slags midtlivskrise, og i vinter begynte han å reparere tennene sine og sette på kroner og nye fronter( eller hva det heter.)

Fra før av hadde han helt vanlige tenner som ikke var helt jevne, men litt sånn hulter til bulter og det syntes jeg passet munnen hans og ansiktet.

Han har ikke fortalt meg så mye hva han gjort hos tannlegen, bare at han har vært der, og i dag kom han hjem med nye fortenner som er altfor lange og hvite i forhold til de gamle, og tennene på hver side er også bredere. Tennene er mye mer fremtredende i munnen nå enn tidligere, og det ser ikke naturlig ut, men jeg har ikke hjerte til å si noe til han.

Da han kom inn døra med sitt nye glis, sa jeg bare: "Oj, du har vært hos tannlegen du."

Det ser komisk ut 🙉

Anonymkode: 55d9d...f51

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her kan ikke tannlegen ha gjort en god jobb? Nye tenner skal jo gjøres så naturlig som mulig, både i form og farge?

Anonymkode: 34a9f...b68

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

:hoho:🐰🐰🐰 Nå fikk jeg meg en god latter, haha :skratte: 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig tannlegearbeid om det ser sånn ut

Anonymkode: b5721...753

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Kjæresten er veldig fornøyd men jeg ser forskjell på den tanngarden han hadde før, og det han har fått nå.

Nå er de altfor firkantede og litt lengre enn de gamle tennene.

Når kjæresten snakket og smilte tidligere så jeg ikke tennene i overkjeven hele tiden, men nå synes jeg de er veldig fremtredende, og fortennene litt sånn kanin aktig. Skuespilleren Henriette Steenstrup har tidligere hatt litt korte fortenner, men i fjor så jeg henne på tv og da hadde hun fått satt på nye fronter på tennene sine, og det var større og lengre.

Det så ut som hun hadde satt på seg sånne tulle kanintenner for det var så stor forskjell fra hennes gamle, men så viser det seg at de skal være sånn.

Jeg synes heller ikke hun passet med de nye tennene.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ble de ikke slipt ned? Da jeg knakk fortennene, så slipte de ned slik at de ble noe lignende som normalt, etter og satt på kunstig tanndel der de var knekt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (1 minutt siden):

Ble de ikke slipt ned? Da jeg knakk fortennene, så slipte de ned slik at de ble noe lignende som normalt, etter og satt på kunstig tanndel der de var knekt. 

Han knakk av en bit av en tann for noen år siden og det kunne han ikke gå rundt med, så han fikk satt på en midlertidig tann som han nå har fått permanent, og da fant han ut at han like gjerne kunne bytte frontene på de andre tennene også.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han knakk av en bit av en tann for noen år siden og det kunne han ikke gå rundt med, så han fikk satt på en midlertidig tann som han nå har fått permanent, og da fant han ut at han like gjerne kunne bytte frontene på de andre tennene også.

Ts

Jeg vet ikke om de blir slipt ned

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Wormtail? DAEC8650-CF2A-4D08-A089-6493CA33F152.jpeg.750bed52c60bdd0f5a12fdeff31c7f3b.jpeg

Anonymkode: 6347a...a5d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være lurt åå sjekke hvilken tannlege man bør gå til først. Enkelte har så ødelagte fortenner at de ikke har noe valg. Men  å ødelegge friske tenner for forfengelighetens skyld blir for dumt.

Ca. slik skal det gjøres, spør du meg (ikke at det var noe galt med hennes originale tenner):

image.png.e91b7231c34ff70d55a87852e1fe5ee5.png

Anonymkode: 53e5a...ea8

Skrevet

Det er vel som om en kvinne plutselig får lange hårextensions og synes hun er veldig fin. Kanskje hun har brunt hår som er litt for tynt til at det seg bra ut med langt hår. Etter mange år bestemmer hun seg for å gjøre det, og frisøren tar på litt for mye blonde extensions.

Hun ser helt annerledes ut og vennene synes håret ser falskt og unaturlig ut, og hun var finere med mørkt hår. Det passet ansiktet hennes bedre, sier de.

Jeg synes du skal la tiden gå og se om du venner deg til de nye tennene. Hvis du absolutt ikke kan fordra de etter noen måneder, så kan du spørre om han ikke vil få de slipt litt, så det ser mer naturlig ut.

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her.

Kjæresten er veldig fornøyd men jeg ser forskjell på den tanngarden han hadde før, og det han har fått nå.

Nå er de altfor firkantede og litt lengre enn de gamle tennene.

Når kjæresten snakket og smilte tidligere så jeg ikke tennene i overkjeven hele tiden, men nå synes jeg de er veldig fremtredende, og fortennene litt sånn kanin aktig. Skuespilleren Henriette Steenstrup har tidligere hatt litt korte fortenner, men i fjor så jeg henne på tv og da hadde hun fått satt på nye fronter på tennene sine, og det var større og lengre.

Det så ut som hun hadde satt på seg sånne tulle kanintenner for det var så stor forskjell fra hennes gamle, men så viser det seg at de skal være sånn.

Jeg synes heller ikke hun passet med de nye tennene.

Ts

Jeg googlet henne. Jeg er ikke enig med deg. Hun ser bra ut. Ikke unaturlig, mer som om hun har fått bleket naturlige tenner. Jeg la merke til at hun smilte mye med lukket munn før. Hvorfor tror du hun gjorde det? Hun ville ikke vise tennene sine, det plaget henne.

Jeg tror Henriette Steenstrup er 100% fornøyd og trives mer med utseendet sitt nå.

Edit: Legger inn noe som må være et før-bilde. Har du et bilde av henne etter?

Jeg fant bilder av henne med akkurat like store tenner, men hvitere. Og hun har måttet få reparert en fortann. Men store tenner? Jeg fant ikke bilder med det.

henriette-steenstrup-skrev-tv-manus-ga-h

Endret av ops2
la til bilde og tekst over bilde
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert bare fordi du ikke er vant med den nye looken.  Litt som om du hadde kommet hjem med en helt annerledes hårsveis. Man ville kanskje tenkt at du ikke kledde det, men så blir man vant til det etter hvert. Det er bare annerledes. 

Kjenner en som opererte nesen (tror jeg...). Plutselig så hun helt annerledes ut. Jeg klarte ikke å sette fingeren på det, men har funnet ut at det må være en neseoperasjon. Har ikke spurt, men det var plutselig en stor forandring på henne. Det er noen år siden nå, er blitt vant til det, men jeg synes hun var mye flottere før. Selv, tror jeg hun er meget fornøyd.

Anonymkode: a5bee...270

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten din har jo tydeligvis et kompleks da som han forsøker å reparere. Utrolig frekt av deg å fortsette å hakke på han når alt han trenger er støtte. Du kan faktisk la være å si noe. Tenk hvis du har komplekser for magefettet, også sier du at du vil slanke deg litt hvor han kontrer "så bra for magen din er så svæææær ass". 

Anonymkode: dd2f1...3c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veneers kalles det. Ser helt forjævlig ut....minner om hestetenner.

veneers.png

Anonymkode: 18e14...f43

Åååå helvete hvor hun har ødelagt seg... for å sette på veneers må en vel ødelegge og slipe til sine egne tenner?

Anonymkode: ffa8d...c6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjæresten din har jo tydeligvis et kompleks da som han forsøker å reparere. Utrolig frekt av deg å fortsette å hakke på han når alt han trenger er støtte. Du kan faktisk la være å si noe. Tenk hvis du har komplekser for magefettet, også sier du at du vil slanke deg litt hvor han kontrer "så bra for magen din er så svæææær ass". 

Anonymkode: dd2f1...3c9

Jeg sa bare: "Oj, du har fått nye tenner".

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har ødelagte tenner og en rar stilling på tennene sine, men jeg tror han hadde sett merkelig ut med kritthvite perfekte tenner. Det endrer jo hele ansiktet. 

Anonymkode: fd8f2...2aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte å knuse fortann som barn. Fikk en krone. Det var fint i starten, men med årene ble de andre tennene litt mørkere i fargen. Kronen er helt hvit. Har spurt tannlegen om det kan fikses, men tannlegene er mer opptatt av å fikse tenner for annet enn kosmetiske ting. Jeg fikk beskjed at det ikke var noe å gjøre med det. Ville tro at det må være mulig å bytte krone men det koster nok veldig mye. Så er ikke alltid ting ser så pent ut selv om man går til tannlegen. :(

Anonymkode: 33dc6...02a

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kjæresten har kommet i en slags midtlivskrise, og i vinter begynte han å reparere tennene sine og sette på kroner og nye fronter( eller hva det heter.)

Fra før av hadde han helt vanlige tenner som ikke var helt jevne, men litt sånn hulter til bulter og det syntes jeg passet munnen hans og ansiktet.

Han har ikke fortalt meg så mye hva han gjort hos tannlegen, bare at han har vært der, og i dag kom han hjem med nye fortenner som er altfor lange og hvite i forhold til de gamle, og tennene på hver side er også bredere. Tennene er mye mer fremtredende i munnen nå enn tidligere, og det ser ikke naturlig ut, men jeg har ikke hjerte til å si noe til han.

Da han kom inn døra med sitt nye glis, sa jeg bare: "Oj, du har vært hos tannlegen du."

Det ser komisk ut 🙉

Snakker vi noe slikt? ;).

ed8d68edf0589242058522e459819f5e.jpg&f=1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff sier jeg. Jeg hadde veldig slitte fortenner, og greide ikke plystre, eller bite hull på et eple. Tannlegen insisterte på at jeg ville bli fornøyd med krone på kun de to fremste tennene. Jeg føler det ble litt kanin, men de var veldig nøye med farge og sånn. Inntil videre får det være som det er. 

Anonymkode: f86f6...ff2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...