Gå til innhold

Hjelp til sykepengegrunnlag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal opereres på onsdag og blir dermed sykemeldt. Jeg fikk vite dette selv i dag da sykehuset ringte og hadde mulighet for å ta meg inn før. Dette er en nødvendig operasjon, men i og med at jeg aldri har vært sykemeldt tidligere så vet jeg heller ikke hvordan sykepengene blir regnet ut. Er det noen som kan hjelpe? Og hvordan gir jeg beskjed til arbeidsgiver? Ringer jeg og sier jeg at jeg er sykemeldt eller gir jeg beskjed på forhånd? Får arbeidsgiver vite hvem som sykemelder meg (at det er sykehuset og ikke fastlegen min?). Ønsker ikke at arbeidsgiverene mine skal vite så mye om denne operasjonen.

Jeg har per dags dato fire ulike jobber. 

Den ene jobben har jeg 50% kontrakt, den andre jobben har jeg også 50% kontrakt, og de to andre er jeg tilkallingsvikar/ringehjelp. I de jobbene jeg har 50% kontrakt i har jeg jobbet mindre enn 50% fordi jeg har byttet bort vaktene mine til fordel for den ene vikarjobben i kommunen (i barnehage). I denne vikarjobben har jeg jobbet 100% det siste året. MEN(!!) siden det ikke er mer jobb etter 30.juni pga stengt barnehage får jeg vel ikke sykepenger heller. Hvordan blir dette regnet ut? I de to jobbene jeg har 50% kontrakt, regner de da ut de beste månedene eller hvordan foregår dette? Den andre jobben er kontorarbeid og jeg behøver derfor ikke å være sykemeldt så lenge i den jobben. Jeg har lest at man kan være sykemeldt i én jobb og ikke i en annen. 

Anonymkode: f30fa...4c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge blir du sykemeldt? Arbeidsgiver skal dekke de første 16 dagene før nav tar over. 

Anonymkode: a3e3b...458

AnonymBruker
Skrevet

Logg inn på nav og send mld med spørsmålene dine. Du blir oppringt og får svar på alt du lurer på. 

Anonymkode: 54b8f...deb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...