Lilly Skrevet 19. oktober 2002 #21 Skrevet 19. oktober 2002 Å se noen stjele en bil er noe HELT annet enn å mistenke naboen for ulovligheter fordi naboen har mer penger en man mener de bør ha. Lilly
Labella Skrevet 19. oktober 2002 #22 Skrevet 19. oktober 2002 Hvis jeg hadde sett naboen min gjøre noe ulovlig, f. eks. stjele en bil, ville jeg helt klart meldt fra til politiet. Men hvis naboen min plutselig hadde hatt mer penger enn før ville jeg nok antatt at de var ervervet på lovlig måte og at skattemyndighetene visste om dem. Jeg regner med at de fleste egentlig har lite detaljkunnskap om naboens økonomi, og da blir det sprøtt å melde naboen til skattemyndigehtene, synes nå jeg....
Gjest gurimalla Skrevet 19. oktober 2002 #23 Skrevet 19. oktober 2002 Det fremgår av artikkelen at naboene i de fleste tilfeller har rett. Tror dette dreier seg om annet enn naboer som sniker rundt hushjørner og teller pengene til andre naboer. De som melder fra gjør det nok fordi de vet at naboen snyter på skatten. Det kan være flere grunner til at de vet det, blant annet at naboen skryter av dette ved flere anledninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå