Gjest På besøk i dag..... Skrevet 18. oktober 2002 #1 Skrevet 18. oktober 2002 Sjekk denne linken: http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=2&item=237464 Er dette gode naboer eller det misunnelsen som "tar over¨hånd" Jeg sier "fei for din egen dør først......" :x
Gjest care Skrevet 18. oktober 2002 #2 Skrevet 18. oktober 2002 Dette kaller jeg naboer med skikkelige fritidsproblemer
Mathias Skrevet 18. oktober 2002 #3 Skrevet 18. oktober 2002 Godt vi har noen vakthunder her, ellers ville samfunnet gått under.....
Madison Skrevet 18. oktober 2002 #4 Skrevet 18. oktober 2002 Hva med å passe sine egne saker, bare DET er jo vanskelig nok for mange!
Linemor Skrevet 18. oktober 2002 #5 Skrevet 18. oktober 2002 jeg synes det minner om misunelse jeg. Hvis naboen hadde vært så heldig og få noe ekstra penger en gang så la de får bruke det og kose seg. Hvis det er folk med allerede god rå så vil vel ikke naboene merke det. Men det kan jo være vanskelig for noen og la være og se surt på naboen hvis han får noen du ikke har.
xeyes Skrevet 18. oktober 2002 #6 Skrevet 18. oktober 2002 Hærregud.. her har vi noen som ikke kom inn på politiskolen. xeyes
Usikker Skrevet 18. oktober 2002 #8 Skrevet 18. oktober 2002 Dette handler vel ikke om den berømte "nabo-kjærringa" som Gro så varmt forsvarte for noen år tilbake????? Nabo'kjærringa som bryr seg om andre........tar vare på........
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2002 #10 Skrevet 18. oktober 2002 Hærregud.. her har vi noen som ikke kom inn på politiskolen. xeyes jeg trodde de ble sjefsvektere jeg ? he he he
Melian Skrevet 18. oktober 2002 #11 Skrevet 18. oktober 2002 Dette handler vel ikke om den berømte "nabo-kjærringa" som Gro så varmt forsvarte for noen år tilbake????? Nabo'kjærringa som bryr seg om andre........tar vare på........ Jeg tror det er nabokjerringa Gro snakket om. Skal vi bare bry oss når noen har mistet noen, eller skal vi bry oss når noen gjør noe galt. Dette er tross alt kriminelt. Jeg fikk alltid kjeft av nabokjerringa når jeg var slem mot noen av de andre barna. Hun kom ikke bare å trøstet meg når jeg datt og slo meg på sykkelen. Det er pga av folk som snylter på skatten at jeg og DU må betale noen prosent mer i skatt. Dere sier dere unner naboen pengene... men er det virkelig greit for dere at det går utover dere?
Gjest Delilah Skrevet 19. oktober 2002 #12 Skrevet 19. oktober 2002 Det slo meg med en gang; fra et par år tilbake, da Telenor og Telia hadde planer om å fusjonere: Den svenske næringsministeren, Björn Rosengren (bildet), måtte sent torsdag kveld beklage sine egne høyst oppsiktsvekkende uttalelser om Norge og nordmenn. Det var på Sveriges Televison (SVT) sin sending Aktuelt at de fatale uttalelsene kom fra Rosengren. Nasjonalistiske nordmenn Norge er den siste sovjetstaten, så uhørt nasjonalistiske, sa Rosengren i en kommentar til innspurten i Telenor/Telia-fusjonen. Men den svenske næringsministeren ble fort en angrende synder når det gikk opp for ham selv hva han egentlig hadde sagt. Kopiert fra IT avisen. Du trengte absolutt ikke beklage deg Herr Rosengren .....Norge ER den siste Sovjetstat! Beviset har vi her! De gamle ex-kommunister i Kreml ville fått tårer i øynene av en slik fantastisk oppvisning i godt naboskap :D De ville vel også hivd seg rundt for å verve noen nye rekrutter som så oppofrende gjør sin plikt som gode samfunnsborgere...*LOL*!! Så Rosengren - du hadde rett... du var nok bare et par år forut for din tid. Beviset har vi fått nå
Bettie Skrevet 19. oktober 2002 #13 Skrevet 19. oktober 2002 Dette er nok ikke den nabokjærringa det ble sankket om tidligere. Den "gode" nabokjærringa var/er hun som bryr seg (noen ganger litt mye), men som bryr seg om. Hun bryr seg nok om til å overhøvle lømlene som er på litt ville veier, og nok til å ringe politiet hvis den gamle naboen ikke har hentet avsia på et par dager. OG hun bryr seg som sagt litt vel mye noen ganger - men er stort sett velmenende. Det som det er snakk om her, er jo reinspikka misunnelse, og det er en drift som er sterkere enn kjønnsdriften..........
Silfen Skrevet 19. oktober 2002 #14 Skrevet 19. oktober 2002 Så sant som jeg skulle sagt det selv Delilah! Jeg unner alle litt ekstra kos jeg.
Melian Skrevet 19. oktober 2002 #15 Skrevet 19. oktober 2002 Dere er utrolig store mennesker synes jeg. Dere synes altså ikke at det er j**** irriterende å måtte betale en 60 000 mer i skatt, bare fordi at naboen som fikk 500 000 mer iår ikke orket å betale skatt for dem....
Gjest gurimalla Skrevet 19. oktober 2002 #16 Skrevet 19. oktober 2002 Misunnelse? Jeg er da ikke misunnelig på en som snyter på skatten, men forbannet. Ser dere ikke det kriminelle i dette?
Usikker Skrevet 19. oktober 2002 #17 Skrevet 19. oktober 2002 Når jeg refererte til "nabo-kjærringa" lenger opp her - så var det med en viss ironi........... Klart vi skal bry oss - men DET FÅR DA VÆRE GRENSER. Jeg mener at dette er ren og skjær missunnelse jeg - det som det i den avis-artiklen er henvist til. Beklager - men jeg bryr meg ikke om hva nabo'n min gjør....og betaler/ikke betaler i skatt. Det får bli nabonens samvittighet.........
Silfen Skrevet 19. oktober 2002 #18 Skrevet 19. oktober 2002 Det er ganske stor forskjell å synes at den vanlige mannen i gata kan ta seg en jobb eller to svart, uten at det gjør noe og det å synes at de rike skal dra seg unna mer enn de allerede gjør. Skattesystemet er så innmari dårlig at det egentlig er flott at det utnyttes, kanskje det evt. kan føre til endringer!!!! Det må jo være noe galt når enkelte (les: sier ikke alle eller mange) er nødt til å jobbe en del svart for å overleve. Tipper på onkelen min er enig, han fikk 400 000 i restskatt, hehe. Jeg har selv hatt en jobb der jeg kun skattet for halve lønnen. Enten det eller å leve på vann og brød.
Lilly Skrevet 19. oktober 2002 #19 Skrevet 19. oktober 2002 Det er stor forskjell på å bry seg OM og å bry seg MED. Denne artikkelene mener jeg viser et eksempel på at man bryr seg MED. Hvor mye penger naboen har og hva han bruker disse pengene til er overhodet ikke min sak. Om naboen derimot mishandler unger, denger ektefelle eller ungene i nabolaget blir mobbet er det snakk om å bry seg OM. Da prøver man å hjelpe personer i vanskeligheter og motivet er ikke misunnelse. Lilly
Gjest gurimalla Skrevet 19. oktober 2002 #20 Skrevet 19. oktober 2002 Hvis man ser naboen stjele en bil vil man selvfølgelig ikke si fra til politiet for da er man misunnelig og bryr seg MED (noe som for øvrig er helt forferdelig)!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå