Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har cøliaki og vil unngå kjøpegrøten denne gang. Men jeg vil likevel gi grøt av og til, er det da fornuftig å kun lage grøt som er glutenfri? Tenker på at jeg må jo kjenne på grøten om den er kald nok, det er enklere ved å smake på grøten selv, og å kunne smake på grøten jeg gir babyen er jo generelt en god ide. 

Han vil for øvrig få Brødskiver som inneholder gluten, så han vil bli eksponert for gluten på annet vis. Jeg obertenker dette sikkert.... 😅

Anonymkode: ab3a1...48d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke allergisk mot gluten, men har aldri smakt på grøten til barnet mitt. Jeg sjekker temperaturen med lillefingeren. Men er ikke havre glutenfritt? Jeg lager bare havregrøt til min og har litt banan eller annen most frukt oppi.

Anonymkode: 9c26e...562

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Null stress, bare kok havregrøt/hirsegrøt du. 

Jeg lagde aldri kjøpegrøt til mine. Grøten ble naturlig glutenfri, pga råvarene så det var veldig trygt for både min mage og godt for baby. 

Anonymkode: 9d4f2...51f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke allergisk mot gluten, men har aldri smakt på grøten til barnet mitt. Jeg sjekker temperaturen med lillefingeren. Men er ikke havre glutenfritt? Jeg lager bare havregrøt til min og har litt banan eller annen most frukt oppi.

Anonymkode: 9c26e...562

Havre i seg selv er GF, men vanlig havregryn er ikke helt sikre da de blir produsert samme sted som andre korn.

Til ts: det finnes gf babygrøt i butikken, eventuelt kan man lage selv som du foreslår:)

Anonymkode: 1a7cf...611

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke legge litt grøt på innsiden av håndleddet,da merker du temperaturen,

Anonymkode: f03bd...089

AnonymBruker
Skrevet

Nestle har glutenfri grøt i alle butikker.

Anonymkode: 3ca0b...33f

AnonymBruker
Skrevet

Hirse er glutenfritt og veldig god babygrøt. Anbefaler å kjøpe hele korn på helsekost og la den koke lenge på lav varme så kornene sveller skikkelig. Evnt så er den veldig grei å koke opp i litt stort volum og så lage piskende du kan fryse og varme opp igjen :)

Anonymkode: a045e...930

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Havre i seg selv er GF, men vanlig havregryn er ikke helt sikre da de blir produsert samme sted som andre korn.

Til ts: det finnes gf babygrøt i butikken, eventuelt kan man lage selv som du foreslår:)

Anonymkode: 1a7cf...611

Nei, men det finnes da sikkert produserte havregryn i butikken også, så det er ikke noe problem. Kan sikkert også bruke havremel, eller evt male opp selv med en foodprocessor eller lignende. 

Anonymkode: 5dd46...8d8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager grøt selv fordi jeg er veganer ikke vil gi baby mer melk enn jeg må. Ganske sikker på at hirsemel er glutenfritt. Kjøp på Sunkost eller Life. Enkelt å lage og supergodt, serverer det med most frukt eller bær. Har gitt min siden 4 mnd.

Anonymkode: 3995d...971

Skrevet

Jeg malte opp glutenfri havregryn til havremel, og kokte grøt av det. Blandet inn litt mos av banan eller forskjellige frukter jeg hadde kokt og porsjonert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...