Gå til innhold

Sex etter sovemedisin har blitt et stort problem!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går fast på sovemedisin og angst medisin. Jeg tar det rett før jeg skal sove. Men jeg sovner ikke med en gang. Jeg er meg selv, men all angsten forsvinner og jeg blir litt mer løssluppen. Det som er ille med dette, er at jeg ikke husker at vi har hatt sex dagen etter. Det er problematisk for meg, da jeg har mye skam ift tidligere voldtekter. 

Jeg har sagt tydelig ifra om at jeg IKKE kan ha sex etter jeg har tatt denne medisinen, men jeg forstår jo også at det kan være vanskelig for han når jeg byr opp til lek. 

Kan jeg aldri dele soverom med en mann?? Dette er jo helt håpløst 

Anonymkode: c1e67...b72

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller du kan finne deg en mann som respektere det du har sagt? 
Og faktisk respekterer deg? 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Eller du kan finne deg en mann som respektere det du har sagt? 
Og faktisk respekterer deg? 

Er det respekt det handler om? Sier meg ikke i mot, men jeg byr jo opp til stemning jeg også… tvinger han ikke inn i noe, men jeg vet jo fra ellers at han er lett å be på den fronten 😅

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bytt fra stilnoct til imovane. 

Anonymkode: 5e5e8...d20

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det respekt det handler om? Sier meg ikke i mot, men jeg byr jo opp til stemning jeg også… tvinger han ikke inn i noe, men jeg vet jo fra ellers at han er lett å be på den fronten 😅

ts

Selvfølgelig handler det om respekt. Du har klart sagt i fra at du ikke vil ha sex da, og likevel har dere sex da.
Da respekterer han ikke grensen du har satt. 

Min kjære ville aldri hatt sex med meg, samme hvor mye jeg "ba opp til det", om jeg hadde sagt på forhånd at det ikke var ok. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bytt fra stilnoct til imovane. 

Anonymkode: 5e5e8...d20

Gikk på imovane før, men virkningen avtok. Men jeg husker faktisk ikke om jeg husket mer på imovane? Er det derfor du foreslo dette?

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SlemUlv skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig handler det om respekt. Du har klart sagt i fra at du ikke vil ha sex da, og likevel har dere sex da.
Da respekterer han ikke grensen du har satt. 

Min kjære ville aldri hatt sex med meg, samme hvor mye jeg "ba opp til det", om jeg hadde sagt på forhånd at det ikke var ok. 

Okei… du sier kanskje noe der. Jeg har det jo ganske ubehagelig dagen etter også. Han burde vell heller brydd seg om at jeg har det bra ellers, enn at han er kåt og kan? 

Dette har pågått en god stund (flere måneder), og jeg merker at jeg sliter mer og mer med skam og alt det. Føler jeg ikke har kontroll over kroppen min og føler meg ekkel… 

ts

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Okei… du sier kanskje noe der. Jeg har det jo ganske ubehagelig dagen etter også. Han burde vell heller brydd seg om at jeg har det bra ellers, enn at han er kåt og kan? 

Dette har pågått en god stund (flere måneder), og jeg merker at jeg sliter mer og mer med skam og alt det. Føler jeg ikke har kontroll over kroppen min og føler meg ekkel… 

ts

Snakk med typen din, og fortell ham hvordan det føles, og hvorfor du sier at du ikke vil ha sex i den tilstanden. 
Om han respekterer deg, vil han skjønne det. 

Men ellers er jo forslaget om å bytte medisin også en god ide. Snakk med legen din :) 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
SlemUlv skrev (2 minutter siden):

Snakk med typen din, og fortell ham hvordan det føles, og hvorfor du sier at du ikke vil ha sex i den tilstanden. 
Om han respekterer deg, vil han skjønne det. 

Men ellers er jo forslaget om å bytte medisin også en god ide. Snakk med legen din :) 

Har snakket med han, og han sier han forstår, men han sier også at jeg er veldig overtalende der og da. Jeg blir jo ikke fjern på denne medisinen og er jo helt meg selv… men da respekterer han meg ikke da? 😕 

Huff, tar jeg dette opp legen så får jeg nok bare tydelig beskjed å ikke ha sex etter jeg har tatt medisinen 😅 Vi har holdt ganske lenge på å finne en medisin som faktisk får meg til å sove, så jeg tviler på at legen vil sette meg på noe annet pga sexen… legen kommer nok bare til å si at jeg må sove alene 🙈 og at hensikten med medisinen er at jeg skal sove, ikke ha sex.,.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha sex og så tar du tablettene.

Anonymkode: 94e7d...b1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har snakket med han, og han sier han forstår, men han sier også at jeg er veldig overtalende der og da. Jeg blir jo ikke fjern på denne medisinen og er jo helt meg selv… men da respekterer han meg ikke da? 😕 

ts

Nei, du er ikke deg selv. Ikke om du ikke husker det dagen etterpå. 
Han respekterer ikke grensen du har satt nei. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ha sex og så tar du tablettene.

Anonymkode: 94e7d...b1c

Enig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff, tar jeg dette opp legen så får jeg nok bare tydelig beskjed å ikke ha sex etter jeg har tatt medisinen 😅 Vi har holdt ganske lenge på å finne en medisin som faktisk får meg til å sove, så jeg tviler på at legen vil sette meg på noe annet pga sexen… legen kommer nok bare til å si at jeg må sove alene 🙈 og at hensikten med medisinen er at jeg skal sove, ikke ha sex.,.

ts

Og det har legen helt rett i. 

Anonymkode: f67ac...d24

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg går fast på sovemedisin og angst medisin. Jeg tar det rett før jeg skal sove. Men jeg sovner ikke med en gang. Jeg er meg selv, men all angsten forsvinner og jeg blir litt mer løssluppen. Det som er ille med dette, er at jeg ikke husker at vi har hatt sex dagen etter. Det er problematisk for meg, da jeg har mye skam ift tidligere voldtekter. 

Jeg har sagt tydelig ifra om at jeg IKKE kan ha sex etter jeg har tatt denne medisinen, men jeg forstår jo også at det kan være vanskelig for han når jeg byr opp til lek. 

Kan jeg aldri dele soverom med en mann?? Dette er jo helt håpløst 

Det er ikke noe poeng å bruke sovemedisin. Kroppen din venner seg til sovemedisiner og effekten avtar over tid. Da snakker jeg om benzodiazepiner typ Imovane osv. Du må betale med renter for den tiden du har brukt sovemedisin.  Du kommer til å merke at du sover mye dårligere eller ingenting når du slutter med sovemedisiner. Og da er du jo like langt. Du må prøve å finne årsaken til at du ikke får sove og ikke bare få behandling for symptomene (søvnløsheten).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta ansvar selv. Dette lar seg løse. Det er ditt ansvar. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk vært på den andre siden av dette, jeg er kvinne, eksdama mi led av at hun kunne "våkne" og være våken, og vekke meg, ha sex med meg, og sovne igjen. Men uten fjerneste minne om at det hadde skjedd. Eller mange ganger ved frokostbordet spørre om vi hadde sex i går, og vi hadde det, uten at hun husket, og hun ble opprørt pga hun ikke husket. Følte meg ekkel og litt som en overgriper eller noe.

Viser seg at det er en sånn greie der man virker våken, men har sex i søvne. Det tok en stund før jeg oppfatta det, og avviste henne og fysisk dyttet henne bort på hennes side mens jeg gjentok god natt god natt.

Du må nesten bare si "uansett hva som skjer etter at jeg har tatt de pillene så har jeg ikke kontroll, jeg husker ikke og det er veldig ekkelt for meg, ikke ha sex med meg"

Anonymkode: b9014...915

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mange historier om folk som har gjort de villeste ting etter å ha tatt Imovane og ikke lagt seg etterpå. jeg husker spesielt en historie omtalt i media der en mann gikk inn til naboen og insisterte på å ta med seg sofaen deres - hvilket han også prøvde på. Dagen etter husket han ingenting. 

Sovemedisiner skal man ta på sengekanten og så legge seg til å sove. Hvis kjæresten ikke forstår dette må han legge seg senere og du må si fra om dette, ts. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo mange historier om folk som har gjort de villeste ting etter å ha tatt Imovane og ikke lagt seg etterpå. jeg husker spesielt en historie omtalt i media der en mann gikk inn til naboen og insisterte på å ta med seg sofaen deres - hvilket han også prøvde på. Dagen etter husket han ingenting. 

Sovemedisiner skal man ta på sengekanten og så legge seg til å sove. Hvis kjæresten ikke forstår dette må han legge seg senere og du må si fra om dette, ts. 

Fy faen, er det så sterke greier? 

Anonymkode: b9014...915

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (5 minutter siden):

Det er ikke noe poeng å bruke sovemedisin. Kroppen din venner seg til sovemedisiner og effekten avtar over tid. Da snakker jeg om benzodiazepiner typ Imovane osv. Du må betale med renter for den tiden du har brukt sovemedisin.  Du kommer til å merke at du sover mye dårligere eller ingenting når du slutter med sovemedisiner. Og da er du jo like langt. Du må prøve å finne årsaken til at du ikke får sove og ikke bare få behandling for symptomene (søvnløsheten).

Jeg er helt enig i det du skriver og god søvn hygiene er viktig. Jeg har snakket med mange leger, psykologer og gått mange kurs, så kan en del om det. Høres kanskje ikke ut sånn nå da, når jeg driver å har sex etter jeg har tatt medisinen 😳 Men uansett, jeg forstår godt at du skriver det du skriver. Men med meg er ting litt annerledes. Jeg er oppvokst i et veldig urolig hjem og å sove var en fare. Jeg har alltid slitt med søvn, helt siden jeg var baby. Selv om jeg ikke da skjønte hva som skjedde, så merker man jo godt anspente situasjoner og sinte stemmer. 

Barneskolen var helt forferdelig for meg, for jeg var alltid våken i 4-5 døgn før jeg kollapset. Dette måtte jeg holde hemmelig for min familie, da det ble enda dårligere stemning om de fant ut at jeg ikke sov.

Så jeg har gått igjennom hele livet og vært våken i 4-5 døgn før jeg kollapser. Jeg har aldri hatt en god søvn hygiene, så det er på en måte ikke noe å ødelegge med vanen på sovemedisin. Med medisinen klarer jeg å leve et mer normalt liv. Men det er jo et slit, for som du sier så avtar virkningen. Derfor har jeg vært på det meste som finnes av sovemedisiner, etter at jeg i voksen alder fant ut at jeg trengte hjelp. Sunt nei, men bedre enn alternativet… 

ts

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (5 minutter siden):

Tja, det er din mening. Er du lege? Spesialisert på søvnproblematikk? Noen mennesker kommer ikke i dyp søvn uten hjelp. Disse menneskene må få hjelp av medisiner for å få den nødvendige søvnen: Den underliggende årsaken kan være at man ikke er disponert for å få til dyp søvn, altså har man kronisk insomnia. Det gjelder heldigvis ikke flertallet, men det er tøft for de det gjelder..

Anonymkode: bd9b0...86a

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...