AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg er gravid for andre gang og skal igangsettes denne gangen. Jeg hadde en veldig fin og spontan første fødsel, og er litt trist for at jeg nå kanskje ikke får samme opplevelse. Jeg hadde gledet meg til fødsel nr 2 - mye pga alle fordelene og hvor mye enklere mange sier det er andre gangen. Mister jeg disse fordelene nå som jeg blir igangsatt? Eller er det fremdeles et håp om at det går raskere, greiere og med følelse av at kroppen har gjort dette før? Jeg blir igangsatt rundt termin, så kroppen skal på papiret være relativt klar… Anonymkode: 34571...bd7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er gravid for andre gang og skal igangsettes denne gangen. Jeg hadde en veldig fin og spontan første fødsel, og er litt trist for at jeg nå kanskje ikke får samme opplevelse. Jeg hadde gledet meg til fødsel nr 2 - mye pga alle fordelene og hvor mye enklere mange sier det er andre gangen. Mister jeg disse fordelene nå som jeg blir igangsatt? Eller er det fremdeles et håp om at det går raskere, greiere og med følelse av at kroppen har gjort dette før? Jeg blir igangsatt rundt termin, så kroppen skal på papiret være relativt klar… Anonymkode: 34571...bd7 Jeg hadde en rask og enkel fødsel som startet spontant med første. Med andre ble jeg igangsatt med ballong rett etter termindato. Riene kom ganske umiddelbart, og syntes forløpet gikk relativt raskt, men ikke like raskt som med første Jeg synes riene var skarpere og vondere med igangsettelsen, så benyttet meg av epidural Masse lykke til 😍 Anonymkode: cdf2a...30d
Arkana Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Jeg ble igangsatt på termindag med nr 2 og det var en uendelig mye raskere og bedre opplevelse enn første fødsel. Jeg kom inn om morgenen og fikk servert frokost. Så ble jeg sjekket og var så moden og jordmor bare tok vannet. Jeg skulle få halvannen time på meg til å få egne rier før de satte drypp, men det ble det aldri behov for fordi riene startet av seg selv med en gang. De var sterke og tette helt fra start og bare to timer etter var han født. Intenst, men raskt og greit. Definitivt min beste fødsel.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg hadde en rask og enkel fødsel som startet spontant med første. Med andre ble jeg igangsatt med ballong rett etter termindato. Riene kom ganske umiddelbart, og syntes forløpet gikk relativt raskt, men ikke like raskt som med første Jeg synes riene var skarpere og vondere med igangsettelsen, så benyttet meg av epidural Masse lykke til 😍 Anonymkode: cdf2a...30d Arkana skrev (38 minutter siden): Jeg ble igangsatt på termindag med nr 2 og det var en uendelig mye raskere og bedre opplevelse enn første fødsel. Jeg kom inn om morgenen og fikk servert frokost. Så ble jeg sjekket og var så moden og jordmor bare tok vannet. Jeg skulle få halvannen time på meg til å få egne rier før de satte drypp, men det ble det aldri behov for fordi riene startet av seg selv med en gang. De var sterke og tette helt fra start og bare to timer etter var han født. Intenst, men raskt og greit. Definitivt min beste fødsel. Tusen takk for svar, dere! Krysser fingrene for at det er fort gjort, jeg tror jeg skal tåle mye over en kort tidsperiode. Følte dere på dere at dere var ganske modne før dere gikk inn til sjekk? Veldig spent på hvilket «utgangspunkt» jeg har… Anonymkode: 34571...bd7
Arkana Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Nei, jeg følte vel ikke det. Jeg skulle egentlig settes i gang dagen før (men det var fullt på føden og jeg var den som kunne vente mest) og da var jeg tydeligvis ikke moden så jordmor røsket godt opp i et håp om at det kanskje startet av seg selv i løpet av natten, men det førte bare til en masse vonde maserier et par timer og ingenting mer. Satser på at det blir en bra opplevelse for deg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå