Gå til innhold

Mat i sikkerhetskontrollen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Skal reise med fly med 2åringen min i sommer.

Tenkte å ta med mat hjemmefra, og lurer  på om noen har tips til hva som er enkelt å pakke med seg til flyturen?

Lurer og på om polarbrød/skive og f.eks leverpostei, baconost osv. Er lov å ta med gjennom sikkerhetskontrollen??

Tenkte sånne småpk. Med leverpostei og en pakke med polarbrød, så kan jeg smøre underveis.

Anonymkode: 1af14...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja hvorfor ikke, regelen er vel at det ikke skal være flytende eller kunne gjøres flytende

En gang jeg fløy så skulle en eldre dame ha med bløtkake, det fikk vun dessverre ikke, men hun delte den opp og delte den ut til de andre i kontrollen og køa 😅

Anonymkode: 937c4...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leverpostei og polarbrød høres lurt ut:) Du kan jo evt smøre ferdig og bare ha med i matboksen da, så slipper du ekstra arbeid på flyet. 

Anonymkode: 5516b...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det er innenfor 100ml og passer i en ziplock pose. 

Anonymkode: 33fd9...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Leverpostei og polarbrød høres lurt ut:) Du kan jo evt smøre ferdig og bare ha med i matboksen da, så slipper du ekstra arbeid på flyet. 

Anonymkode: 5516b...2d9

Ja har tenkt på det og om det ikke var lov å ta med små bokser med leverpostei. Det som er at om du sjekker en påsmurt skive med leverpostei så ser det ofte ikke så veldig delikat ut etter et par timer🙈

Anonymkode: 1af14...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så en som ble stoppet med en boks nugatti i sikkerhetkontrollen en gang, så dersom det er smørbart pålegg bør det være i små bokser/tuber under 100 ml eller allerede påsmurt på brødet. 

Jeg har noen ganger bakt ting som pizzaboller eller innbakte pølser til matpakke på fly. Og så har jeg litt frukt og snacks. Sparer mye på det når vi reiser som en familie på 5. 

Anonymkode: 7267d...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt omtrent flytende brie gjennom, gikk helt fint :) men fransk flyplass da, de luktet det kanskje 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke med meg min boks med leverpostei gjennom sikkerhetskontrollen :( Dette var innenlands. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja hvorfor ikke, regelen er vel at det ikke skal være flytende eller kunne gjøres flytende

En gang jeg fløy så skulle en eldre dame ha med bløtkake, det fikk vun dessverre ikke, men hun delte den opp og delte den ut til de andre i kontrollen og køa 😅

Hvorfor fikk hun ikke ha med bløtkake? 

Anonymkode: 01d1c...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 20.48):

Hvorfor fikk hun ikke ha med bløtkake? 

Anonymkode: 01d1c...90b

Fordi krem er klassifisert som flytende og smørbart

Anonymkode: 1cafc...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/13/2022 at 9:59 PM, AnonymBruker said:

Det er en historie man kan smile av, men det viser egentlig hvor mye sirkus og lite fornuft som ligger bak reglene. Store mengder halvfulle drikkeflasker, mat, kremer og annet blir beslaglagt hver dag, men det blir ikke behandlet som farlig avfall etterpå. Dette fordi man selvsagt vet at faren er forsvinnende liten. Tidligere var over the top sikkerhet bare et irritasjonsmoment på reisen, men nå med mangel på personell rundt omkring har det begynt å lamme reiselivet som allerede har problemer nok. 

Anonymkode: f8ed5...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...