Gå til innhold

Er psykiatri den enkleste LIS-utdanningen å komme inn på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mange leger som vil bli psykiatere fordi de ikke fikser noen andre retninger?  Blir det regnes som enklere enn mye annet? Leger trenger i hvertfall ikke å forstå så mye norsk for å kunne begynne der forstår jeg...

Anonymkode: 25d6c...32e

Videoannonse
Annonse
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det mange leger som vil bli psykiatere fordi de ikke fikser noen andre retninger?  Blir det regnes som enklere enn mye annet? Leger trenger i hvertfall ikke å forstå så mye norsk for å kunne begynne der forstår jeg...

Anonymkode: 25d6c...32e

Tror ikke det er nevnverdig stor forskjell med unntak av spesialitetene det er veldig få plasser av fra før slik som nevrokirurgi, thorax etc. flaskehalsen er ved LIS 1.

AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (9 timer siden):

Tror ikke det er nevnverdig stor forskjell med unntak av spesialitetene det er veldig få plasser av fra før slik som nevrokirurgi, thorax etc. flaskehalsen er ved LIS 1.

Nevrokirurgi er ikke så vanskelig som det det var før. Vil man jobbe der så får man det, særlig hvis man er villig til å flytte på seg. 

TS, dette varierer fra sted til sted, men generelt er det ikke noe som regnes som enklere enn andre ting. Alle kan være vanskelige på sin måte. "Enklere" i form av arbeidstid kan psykiatri være, men dette vil også variere fra sted til sted. Psykiatri har derimot hatt store rekrutteringsvansker i det siste, så sånn sett kan det jo være enklere å få jobb der.

Men flaskehalsen er som allerede sagt LIS1.

Anonymkode: a07fc...235

Skrevet

Slik jeg forstår det er ikke TS medisinerstudent, men en pasient som ikke er veldig imponert med det h*n har møtt i helsevesenet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...