Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til familie og venner.

Hvilken uke?

Anonymkode: 6aa1e...cf9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det med en gang til de nærmeste av familie og venner. 

Anonymkode: 3d87d...3a0

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 12 nå. Sa det nettopp til svigerforeldre siden vi var på besøk, men ikke fortalt noen andre enda. Gjør det nok snart.

Anonymkode: 05941...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Var rundt 14 uker.

Anonymkode: d6a4f...0f9

AnonymBruker
Skrevet

Uke 19 ☺️ gøy å holde det hemmelig såpass lenge!

Anonymkode: a2d4e...5c8

Skrevet

Varierte ut ifra hvem jeg syntes hadde behov pga min kvalme. Så uke 4 til uke 12 fikk folk vite det. Noen fikk vite/fant ut av det nærmere slutten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fortalte det til bestevenninnen min samme dagen som jeg fant ut. Alle andre fikk vite det i uke 13! Ville ikke delt det tidligere med noen jeg ikke er komfortable å snakke med en evt spontanabort til (og selv om ting selvsagt kan gå galt senere i graviditeten, minsker jo sjansen voldsomt etter uke 12). 

Anonymkode: 3f503...65e

Skrevet (endret)

Varierte. Min mor og svigers, pluss min lillesøster og lillebror, fikk vite det i uke 8, så fikk resten vite det litt sånn her og der fra uke 10. 

Må legge til; mine to beste venninner fikk vite det bare få dager etter positiv test 

Endret av Rainbow91
AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det med det samme jeg hadde positiv test. Da var jeg i ca uke 12. 

Anonymkode: 94ae9...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Et nært vennepar fikk vite det i uke 8, resten av familie/venner/jobb i uke 12 😊

Anonymkode: 088fd...aa2

AnonymBruker
Skrevet

Ventet til etter NIPT.

Anonymkode: 5d72a...770

AnonymBruker
Skrevet

Etter TUL i uke 12 stort sett, når det fant seg naturlig. 

Har opplevd spontanabort sent i første trimester, og vil helst slippe å reversere en graviditetsnyhet en gang til. (De jeg trengte å snakke med om tapet, gjorde jeg uansett, uavhengig av om de visste om graviditeten på forhånd.)

Anonymkode: 60ebd...726

AnonymBruker
Skrevet

Etter TUL i uke 12 eller 13. Neste gang tror jeg vi sier det tidligere, hvertfall til arbeidsgiver. Var tortur å skjule hvor dårlig jeg var på jobb 😫

Anonymkode: f1d73...23f

Skrevet

nærmeste venninne: ved positiv test

Min mor og stefar: 8 uker

Nær venninne: 8 uker

kompis av mannen: 13 uker

1 av de kommende tantene: 15 uker

1 kommende storebror: 16 uker

mangler enda 2 kommende storesøsken, 1 tante, morfar og svigers 😅 og er 18 uker på vei.

de kommende storesøsknene får vite til helga, svigers neste helg. Kommende morfar rundt 16 juli.

Skrevet

Første gang fikk en venninne vite det i uke 8, foreldrene mine i uke 9 og jobben + alle andre i uke 11. 

Denne gangen fikk 2 veninner vite det ved positiv test, 1 venninne i uke 5 og 2 andre venninner som jeg ikke er så close med (som jeg skulle i bryllup med, så greit å ha noen til å hjelpe til å skjule) i uke 6. 
Foreldrene mine vet ikke enda og ikke jobben heller. Er 10+4 nå, og tenker jeg venter til svar på NIPT.  

Har hatt en MA mellom de to graviditetene. Da visste foreldrene mine og de samme 3 venninnene som fikk vite først denne gangen.

Skrevet

Har ventet til etter OUL med de to siste barna mine. De to før det var rundt uke 8 og 12.

AnonymBruker
Skrevet

1. mann: Fortalte svigers i uke 11 (syntes egentlig det var for tidlig, men pga avstand og at vi ville si det ansikt til ansikt så ble det slik). Mine foreldre i uke 15, og resten av verden etter som det passet og vi møtte folk. Annonserte det aldri. 

2. mann: fortalte ingen før uke 22. Kunne heldigvis skjule magen før det. Pga enorm fødselsangst var første halvdel av dette svangerskapet preget av angst, gråt og fortvilelse for meg - og det tok lang tid før jeg var klar til å glede meg over barnet. Noen var først skuffet over at jeg var så langt på vei, men alle var forståelsesfulle når vi fortalte årsaken. 

3. mann: ble avslørt ganske raskt, da jeg er en person som aldri spytter i glasset i festlig lag og det var bryllup for min bror i svangerskapsuke 8 😅😅 Det var dog helt greit den gangen. 

Anonymkode: aad72...34e

Skrevet

Rundt uke 12. 

AnonymBruker
Skrevet

Venner jeg treffer ofte: etter hvert som jeg traff dem fra uke 10 og utover.

Venner jeg ikke treffer like ofte: rundt uke 13 og utover.

Familie: uke 17.

Jobb: uke 20.

Anonymkode: 957f9...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Følte litt at jeg måtte informere jobben fort, fordi jeg har det pjuk. Så vet de hvorfor jeg brekker meg og ser ut som shit. 🤷‍♀️

Egentlig burde jeg vente til etter NIPT. 

Nå vet alle det. Er i uke 9

Anonymkode: b1fc9...441

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...