AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg er 25 år og har flyttet ut, men vi har også yngre søsken som dette angår. Min far har hatt et forhold på si og nå vil han skilles og flytte inn med hun nye dama. Han driver å snakker om at vi kan feire jul der og vi kan dra sammen på hytta hennes neste sommer. Altså han har ødelagt familien vår og så skal vi bare late som om alt er ok!? Ingen av oss har lyst til å dra dit eller møte henne. Driver å sier at han tror vi kommer til å like henne🤢 vi må jo på et tidspunkt finne en måte å omgås pappa på fordi han er faren vår, men jeg kommer aldri til å like eller omgås dama som var med på å ødelegge familien vår. Han oppfører seg som om dette kun er en privatsak mellom han og mamma, og at det skal være helt hipp som happ for oss hvem han er sammen med. Anonymkode: 325b1...500 10 21
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Det bestemmer dere helt selv ❤️ Anonymkode: 0d841...d64 12
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Vet om en familie der akkurat det samme skjedde. Og faren kunne ikke skjønne at alle barna tok morens parti. Anonymkode: 9e834...1cb 13 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Stol på dine følelser og ikke la deg overkjøre av faren din. Når far eller mor i et forhold roter det til og er utro, angår det like mye barna, men mange menn later til å tro at det er en privatsak mellom han og kona. Anonymkode: d093a...c65 24 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Han får bare roe seg ned. Dere må få tid til å fordøye det store sviket hans mot hele familien. Det kan du godt fortelle han. Foreløpig skal han møte dere med bøyd hode og skamrødme i kinnene, inntil dere er klare for noe annet. Anonymkode: e1bac...b63 27 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Hadde sagt til han akkurat det du skriver her! Det må han tåle å høre.... Så hadde jeg feiret jul og reist på hyttetur med moren din. Faren din er egoistisk og viser ingen innsikt i dere barnas situasjon. Han må ta konsekvensen av valget, som da blir minimal eller ingen kontakt med dere. Anonymkode: 62c57...ba2 24
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Du må følge følelsene dine, og gjerne si ifra til far. Ta en pause fra han om du føler for det. Selv om han er faren din, betyr ikke det at du automatisk må ha kontakt med han, mange som har kuttet ut foreldre. Anonymkode: 8aec3...5f5 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Hvorfor skal faren din ofre resten av sitt liv på å gjøre voksne barn tilfreds? Faren din har også bare et liv, la han få fylle det med det han trenger. Anonymkode: 8ae74...771 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 Jeg skjønner at du er forbanne på din far. Men bare en liten kommentar, det HAN som ødelegger familien, ikke den nye dama. Anonymkode: c75c8...e8c 33 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 Når «barna» er kommet godt inn i voksenlivet så når det jo ett punkt der det på mange måter er en privat sak mellom foreldrene synes jeg. Sikkert ikke så mange over her som er helt enig med meg. Det er helt opp til deg om du vil fortsette å ha ett forhold til faren din etter dette TS, men det går an å ta avstand til hva han gjorde og likevel fortsatt ha ett godt forhold til han om du ønsker det. Til og med den nye dama om du vil. Det er ikke sånn at man må legge noen for hat bare av prinsipp. Men igjen helt opp til deg. Anonymkode: aef2f...d4c 16 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal faren din ofre resten av sitt liv på å gjøre voksne barn tilfreds? Faren din har også bare et liv, la han få fylle det med det han trenger. Anonymkode: 8ae74...771 Er ikke det som er galt, hvis han ikke var fornøyd med livet, skulle han skilt seg fra kona, før han leita etter ny dame. Nå må han stå for det han har gjort, levd ett dobbeltspill. Anonymkode: 8aec3...5f5 23 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal faren din ofre resten av sitt liv på å gjøre voksne barn tilfreds? Faren din har også bare et liv, la han få fylle det med det han trenger. Anonymkode: 8ae74...771 Det er det ingen som krever. Derimot kunne han oppført seg som en mann og avsluttet ting med min mor på en ordentlig måte. I steden valgte han å ødelegge for alle. ts Anonymkode: 325b1...500 40 5 3
AprilLudgate Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det ingen som krever. Derimot kunne han oppført seg som en mann og avsluttet ting med min mor på en ordentlig måte. I steden valgte han å ødelegge for alle. ts Anonymkode: 325b1...500 Ikke for å ta voksentalen, men: Jeg tror du kan komme til å se litt annerledes på ting når du selv har erfaringen de to har. Langt samliv med barn og Familien AS og så videre. At han forventer at dere skal være på hytte sammen snart er jo litt absurd - og denne jula blir åpenbart ikke sammen med den nye dama. Men han er faktisk bare et menneske. Og han kan ikke leve i en løgn for å blidgjøre voksne barn. Det er mye barn ikke vet om foreldrenes parforhold, faktisk vet de som regel ingenting. Og det er ganske sjeldent en sitter med all skyld som en ond person mens den andre er helt uskyldig pur fantastisk partneremne. Men at dere ber ham jekke ned ti hakk og glemme «lykkelig julaften og sommerferie» er helt forståelig. 21 2 8
Maleficenta Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal faren din ofre resten av sitt liv på å gjøre voksne barn tilfreds? Faren din har også bare et liv, la han få fylle det med det han trenger. Anonymkode: 8ae74...771 han trenger ikke det. Samtidig kan ikke han kreve at hans voksne barn skal være ok med at han har såret og bedratt deres mor heller. De har lov til å være sur på han 13 2
Anonym90059005 Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 DundreMilfin skrev (3 minutter siden): Ikke for å ta voksentalen, men: Jeg tror du kan komme til å se litt annerledes på ting når du selv har erfaringen de to har. Langt samliv med barn og Familien AS og så videre. At han forventer at dere skal være på hytte sammen snart er jo litt absurd - og denne jula blir åpenbart ikke sammen med den nye dama. Men han er faktisk bare et menneske. Og han kan ikke leve i en løgn for å blidgjøre voksne barn. Det er mye barn ikke vet om foreldrenes parforhold, faktisk vet de som regel ingenting. Og det er ganske sjeldent en sitter med all skyld som en ond person mens den andre er helt uskyldig pur fantastisk partneremne. Men at dere ber ham jekke ned ti hakk og glemme «lykkelig julaften og sommerferie» er helt forståelig. Handler da ikke om å "leve i en løgn for å blidgjøre voksne barn". Og jeg er en voksen med et "levd liv med familie og barn", men jeg syns da fortsatt det er like forbaska råttent gjort med utroskap, enkelt og greit. Er vel det hun reagerer på, og som hun har sin fulle rett til. Og faren burde absolutt kjøre en mer ydmyk stil i tiden som kommer. 26 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 DundreMilfin skrev (6 minutter siden): Ikke for å ta voksentalen, men: Jeg tror du kan komme til å se litt annerledes på ting når du selv har erfaringen de to har. Langt samliv med barn og Familien AS og så videre. At han forventer at dere skal være på hytte sammen snart er jo litt absurd - og denne jula blir åpenbart ikke sammen med den nye dama. Men han er faktisk bare et menneske. Og han kan ikke leve i en løgn for å blidgjøre voksne barn. Det er mye barn ikke vet om foreldrenes parforhold, faktisk vet de som regel ingenting. Og det er ganske sjeldent en sitter med all skyld som en ond person mens den andre er helt uskyldig pur fantastisk partneremne. Men at dere ber ham jekke ned ti hakk og glemme «lykkelig julaften og sommerferie» er helt forståelig. Nei, utroskap blir ikke akseptabelt når man får mer erfaring fra samliv med barn og familien as🙄 Ikke for å ta voksensamtalen; men utroskap er aldri greit. Anonymkode: 4c617...0e4 29 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #17 Skrevet 13. juni 2022 DundreMilfin skrev (3 minutter siden): Ikke for å ta voksentalen, men: Jeg tror du kan komme til å se litt annerledes på ting når du selv har erfaringen de to har. Langt samliv med barn og Familien AS og så videre. At han forventer at dere skal være på hytte sammen snart er jo litt absurd - og denne jula blir åpenbart ikke sammen med den nye dama. Men han er faktisk bare et menneske. Og han kan ikke leve i en løgn for å blidgjøre voksne barn. Det er mye barn ikke vet om foreldrenes parforhold, faktisk vet de som regel ingenting. Og det er ganske sjeldent en sitter med all skyld som en ond person mens den andre er helt uskyldig pur fantastisk partneremne. Men at dere ber ham jekke ned ti hakk og glemme «lykkelig julaften og sommerferie» er helt forståelig. Det der er jeg ikke enig i, min svigerfar gjorde det samme, og vi barn og svigerbarn var over 45 alle sammen, med egne sølvbryllupp i sikte hele gjengen. Det tok mange lange år før kontakten med ham normaliserte seg, og ikke minst med «nydama» (som er hyggelig og grei). Han var som ts beskriver her: forelska og forventa vi skulle være glad på hans vegne, «unne han kjærligheten» og bytte ut en bestemor til barna (og mor! Og familiehistorie) med en annen over natta som om ingenting hadde skjedd. Anonymkode: 4a270...c97 20 2
AprilLudgate Skrevet 13. juni 2022 #18 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det der er jeg ikke enig i, min svigerfar gjorde det samme, og vi barn og svigerbarn var over 45 alle sammen, med egne sølvbryllupp i sikte hele gjengen. Det tok mange lange år før kontakten med ham normaliserte seg, og ikke minst med «nydama» (som er hyggelig og grei). Han var som ts beskriver her: forelska og forventa vi skulle være glad på hans vegne, «unne han kjærligheten» og bytte ut en bestemor til barna (og mor! Og familiehistorie) med en annen over natta som om ingenting hadde skjedd. Anonymkode: 4a270...c97 Har da aldri sagt det skal være greit og alt må forbli fine and dandy som om ingenting har skjedd 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #19 Skrevet 13. juni 2022 DundreMilfin skrev (2 minutter siden): Har da aldri sagt det skal være greit og alt må forbli fine and dandy som om ingenting har skjedd 🤷♀️ Nei, men jeg var uenig i at ts muligens ville følt det annerledes/forstått noe mer/sett det med andre øyne om hun var eldre enn 25/hadde et langt samliv bak seg selv. Tvert i mot nesten, vil jeg si. Anonymkode: 4a270...c97 16 1
~white lady~ Skrevet 14. juni 2022 #20 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er 25 år og har flyttet ut, men vi har også yngre søsken som dette angår. Min far har hatt et forhold på si og nå vil han skilles og flytte inn med hun nye dama. Han driver å snakker om at vi kan feire jul der og vi kan dra sammen på hytta hennes neste sommer. Altså han har ødelagt familien vår og så skal vi bare late som om alt er ok!? Ingen av oss har lyst til å dra dit eller møte henne. Driver å sier at han tror vi kommer til å like henne🤢 vi må jo på et tidspunkt finne en måte å omgås pappa på fordi han er faren vår, men jeg kommer aldri til å like eller omgås dama som var med på å ødelegge familien vår. Han oppfører seg som om dette kun er en privatsak mellom han og mamma, og at det skal være helt hipp som happ for oss hvem han er sammen med. Anonymkode: 325b1...500 Det er forståelig at dere er sint på faren deres, men man er alltid to om å «ødelegge» et forhold. Og jeg er enig med @DundreMilfini at barn vet lite om foreldrenes privatliv, for barna blir som regel skjermet. Du er 25 år. Det er på tide du innser at verden ikke er svart/hvit og at vi alle bare er mennesker til syvende og sist. Foreldre også. Men snakk gjerne med faren din om at dette kjennes vanskelig for dere, det bør han kunne forstå. Og gi det tid. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå