AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg undrer meg så over hvorfor regjeringen går til krig mot bemanningsbyrå og de da fokuserer bare på bygg og anleggsbransjen. Jeg jobber som innkjøper i det offentlige og er ute med anbud ofte. Hvordan man følger opp kontraktene med innleie eller ei er like mue jobb. Har man seriøse aktører så går det som regel fint. De som er useriøse finner alltid en vei. Men i forbindelse med utlysning for vikartjenester nå ønsket jeg å se hva andre skrev. Min kommune har egentlig en nullgrense for innleie men nå er det krise. Alle anskaffelser blir kunngjort nasjonal hvis de er over en hvis verdi. Da kom jeg over Oslo kommune sin rammeavtale på vikarbyrå. De anslår at de bruker 1,75 milliarder på 4 år på innleie av vokster i enhetene. Dette er altså en kommune som er styrt av ap, mdg og rødt. De som er mest imot innleie - hvorfor begynner man ikke med det offentlige? Er det rart at vi mangler personell når prisene kan være flere tusen kr timen istedenfor kommunal lønn. Dette gjør kommunene helst selv. En kommune i nærheten bruker 19.000kr på en vakt på sin legevakt på innleie. Det er 2500kr i timen.. helt merkelig at partiene ikke ser på sin egen praksis først. Behovene i kommunene er ganske konstante. I bygg og anlegg er det prosjektbasert og det er jo alltid man får tilslag på alle anbudene de har inne. blir helt oppgitt på bransjens veiene samt min jobb som i innkjøper… Anonymkode: cf55f...1a1
Sansx Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Gi litt mer i lønn til de fast ansatte. Så blir det ikke vanskelig å få folk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå