AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Moren sa at de har bedt han så jeg trengte ikke tenke på mat og slik,men vil gi at han skal ha med seg noe, de skal blant annet i dyreparken og bjørneparken. De har tvillinger på 1år også. Så skal jeg sende med han 1000-1500? så kan han i alle fall kjøpe noe til kompisen og brødrene hans? Moren sa så lenge de ba ville de betale alt,men føler at det blir helt feil, de har 3 barn,mens jeg har bare mini. Anonymkode: b8334...abc 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Send med 1,500kr til lommepenger og en god flaske vin til foreldrene 😊 Anonymkode: 3b6a1...b97 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Ville nok ikke latt ham vite at han evt har så mye penger. Men kanskje du kam Vippse moren og så kan hun utporsjonere litt ved behov? Så har ikke gutten din plutselig mer eller mindre enn kompisen heller. Du skriver ikke hvor gamle de er, så svarer med utgangspunkt i at de er rundt 8-10 og forstår verdien av penger. Utrolig snille folk, da 💙 Anonymkode: 966a0...da3 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Ja sender med han 1500 kr som han styrer selv, han er flink med penger. Ja kjøper en kurv til foreldrene Anonymkode: b8334...abc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Hadde sendt med 1500,- og instrukser om å spandere på kompisen. Så hadde jeg gitt en fin vin og noe god snacks til foreldrene, og send med litt godteri, et spill eller noe sånt til alle barna på deling. Skikkelig hyggelig av disse foreldrene, og sikkert super stas for begge gutta💖 Anonymkode: b3201...46c 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde sendt med 1500,- og instrukser om å spandere på kompisen. Så hadde jeg gitt en fin vin og noe god snacks til foreldrene, og send med litt godteri, et spill eller noe sånt til alle barna på deling. Skikkelig hyggelig av disse foreldrene, og sikkert super stas for begge gutta💖 Anonymkode: b3201...46c Ja skal gjøre det. Foreldrene får en kruv med forskjellig godsaker, så kanskje jeg skal orde en kruv til min og kompisen og til ettåringene Anonymkode: b8334...abc 1 1
Luckiness Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Dekker de transport, overnatting, mat, billett til Dyreparken/bjørneparken?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Luckiness skrev (Akkurat nå): Dekker de transport, overnatting, mat, billett til Dyreparken/bjørneparken? Ja det gjør de Anonymkode: b8334...abc
Luckiness Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det gjør de Anonymkode: b8334...abc Det var jo veldig snilt da! Altså jeg forstår jo at moren sier at de dekker når det er de som ber. Men det blir jo likevel en del ekstra kostnad. Antar de sitter greit i det når de har muligheten selvsagt. Men trodde virkelig det var normalt at foreldrene til den som blir med dekker barnets del. Ikke at du har gjort noe gale her, for her har jo moren vært klar på at de dekker. Bare jeg som ikke har vært borti det før (har små barn, så ikke stått i den situasjonen uansett enda). Ville hvertfall sendt med tilsvarende beløp som det koster for billetter i Dyreparken og bjørneparken. Samt litt ekstra. Ville vel kanskje ha vippset til foreldrene. Ikke fordi gutten din ikke klarer å håndtere penger. Men da slipper han evt den der typiske «jammen nei, du skal ikke betale disse bollene. Legg pengene i lommeboken igjen, vi betaler». Og så får han aldri anledning til å bruke dem. 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 Jeg tror jeg hadde sendt med til egne billetter og matpluss lommepenger. Billettpengene og kafepenger hadde jeg vippset foreldrene. Dyreparken er svinedyr. Anonymkode: 88b83...7d9 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror jeg hadde sendt med til egne billetter og matpluss lommepenger. Billettpengene og kafepenger hadde jeg vippset foreldrene. Dyreparken er svinedyr. Anonymkode: 88b83...7d9 de ønsker ikke at jeg gjør det, de sa at hvis jeg gjorde det sendte de pengene tilbake Anonymkode: b8334...abc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): de ønsker ikke at jeg gjør det, de sa at hvis jeg gjorde det sendte de pengene tilbake Anonymkode: b8334...abc Da sender du med ungen en 500-1000 lapp, og så gir du foreldrene god vin og god sjokolade. Anonymkode: 0c429...4ce
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 Ville gitt pengene til foreldrene og sagt det var for å dekke billetter etc og at de kunne dele ut lommepenger av det til din sønn på samme måte som de gjør til sin egen sønn. Anonymkode: 921d2...654
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 Jeg hadde sendt meg sønnen min 1500 som du sier med beskjed om å spandere på vennen sin og også ikke gå å kjøpe uplanlagte måltider (husker en annen tråd her om det). Så hadde jeg sendt med en fin kurv til foreldrene med noen gode viner og snacks. Så heldige dere er som har slike gode mennesker rundt dere ❤️ Anonymkode: 42591...d81 1
GammelKaktus Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): de ønsker ikke at jeg gjør det, de sa at hvis jeg gjorde det sendte de pengene tilbake Anonymkode: b8334...abc Ok, det hadde ikke jeg akseptert. Jeg er litt sær på slikt, helt flott at noen tar initiativ og inviterer med barn på tur men jeg ønsker selv å betale for mitt barn og setter pris på at andre gjør det samme. En ting er hvis dere gjør slikt regelmessig og det går opp i opp, da er det greit men hvis ikke så forventer jeg at de som tar med aksepterer at jeg vil betale for mitt barn.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 Jeg ville faktisk avklart også lommepenger med familien. Problemet vårt på slike turer er ikke penger, men derimot at vi ønsker å unngå at det kjøpes mye tull og fjas, altfor mye godteri ol. Det hadde blitt vanskelig å unngå det, dersom vårt barns venn hadde med 1500 kroner til nettopp slike formål. Du kan kanskje spørre om det er greit at du iallfall står for lommepenger for begge barna og så bli enig om beløp? Og utover det er det supert med en kurv til foreldrene som takk. (Bjørnepark og Dyrepark ER dyrt, men en kostnad enkelte klarer helt fint uten stress - de hadde sikkert ikke insistert på å betale dersom de ikke hadde både lyst og råd. Vi ville gjort det samme om vi hadde invitert (men hadde satt pris på tilbud om å dekke kostnadene selv, og så er det jo alltid kos med en god vin.) Anonymkode: c3691...eb9 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #17 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan kanskje spørre om det er greit at du iallfall står for lommepenger for begge barna og så bli enig om beløp? Anonymkode: c3691...eb9 Dette syne jeg var en kjempegod ide! Det kan lett bli slik at siden barnet ditt har egne penger og kan kjøpe ting og tang, at det generer mas på foreldrene fra egne barn. Jeg ville også ha planlagt en aktivitet som du kan invitere til og spandere - kanskje i høst når det ikke skjer så mye…. Anonymkode: 519c6...773
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #18 Skrevet 13. juni 2022 Siden du skriver at de har sagt at de ønsker å betale, og at de ikke vil akseptere vipps regner jeg med at de setter veldig pris på sønnen din. Kanskje du pleier å hjelpe dem til vanlig? Hvis de har 3 stk, og du kun én hjelper du kanskje ofte med kjøring, overnatting, middag etc. og de ønsker å gjengjelde? Jeg ville vært takknemlig, og tilbudt å passe, hjelpe dem eller ta med sønnen deres på en opplevelse senere. Det går helt sikkert ofte andre veien også. Anonymkode: d42c3...f10
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #19 Skrevet 13. juni 2022 42 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Ok, det hadde ikke jeg akseptert. Jeg er litt sær på slikt, helt flott at noen tar initiativ og inviterer med barn på tur men jeg ønsker selv å betale for mitt barn og setter pris på at andre gjør det samme. En ting er hvis dere gjør slikt regelmessig og det går opp i opp, da er det greit men hvis ikke så forventer jeg at de som tar med aksepterer at jeg vil betale for mitt barn. Oi, jeg har ikke tenkt på at noen kan se sånn på det. Hva med reise og opphold, er det greit at de som inviterer betaler det? Hva hvis det ikke er pris per person, men de f.eks. må leie en litt større hytte? Vi har bare ett barn og pleier å invitere en venn med på ferie. Jeg er alltid usikker på hvordan jeg skal legge det frem når foreldrene vil betale og spør om pris. Jeg har ikke noe imot hverken å betale eller at de betaler, men er mest redd for at de skal føle at de må betale og ikke synes det er verdt prisen sånn at barnet ikke får være med pga det. For det er jo verdt det for oss! Ferien vår er hovedsakelig for barnet vårt og blir mange ganger bedre med en venn enn som eneste barn. Da er det en liten pris å betale for 4 i stedet for 3... Anonymkode: e7a12...9fc
GammelKaktus Skrevet 13. juni 2022 #20 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi, jeg har ikke tenkt på at noen kan se sånn på det. Hva med reise og opphold, er det greit at de som inviterer betaler det? Hva hvis det ikke er pris per person, men de f.eks. må leie en litt større hytte? Vi har bare ett barn og pleier å invitere en venn med på ferie. Jeg er alltid usikker på hvordan jeg skal legge det frem når foreldrene vil betale og spør om pris. Jeg har ikke noe imot hverken å betale eller at de betaler, men er mest redd for at de skal føle at de må betale og ikke synes det er verdt prisen sånn at barnet ikke får være med pga det. For det er jo verdt det for oss! Ferien vår er hovedsakelig for barnet vårt og blir mange ganger bedre med en venn enn som eneste barn. Da er det en liten pris å betale for 4 i stedet for 3... Anonymkode: e7a12...9fc Jeg er nok over gjennomsnittet sær altså. 😄 Liker å gjøre opp for meg, men er ikke like opptatt av at andre skal gjøre opp for seg altså. Hadde ikke vært komfortabel med å ikke betale for mitt eget barn+ litt ekstra lommepenger til alle barna. Men vi er jo alle er forskjellige. Jeg er og alenemamma og har et par andre venner som og er alene og vi er veldig nøyaktige med å betale for oss siden noen har dårligere økonomi enn andre. Har og et barn og har hatt med ekstra barn på ting, noe har jeg betalt og andre ganger har foreldrene tilbudt seg å betale for sitt barn, som regel så har de vippset før jeg har tenkt over det. Når det komme til leie av hytte og slikt så hadde jeg ikke tenkt på å forlange noe ekstra, i mitt hode så trenger man ikke noe større plass for 4 enn for 3. Blir annerledes for hotell og hvis de skal i noe park. Da hadde jeg vippset noen kroner for hotell, inngangs billett til eventuell park, lommepenger osv. Jeg er mer opptatt av å gjøre opp for meg enn å få nøyaktig det jeg bruker når jeg har andre sine barn med meg, det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, men ønsker jeg ikke å være en utgiftspost for andre. Og folk som nekter å ta i mot penger irriterer meg bare,... Flott at man inviterer men når man faktisk ønsker å betale for seg så må man få lov til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå