Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller kjerringer, da, om du jobber på en kvinnedominert arbeidsplass ;) 

Jeg jobber med omtrent bare menn rundt 60. Og stortrives, stort sett. De fleste er supertrivelige, jeg lærer så mye av dem og jeg gruer meg til de går av med pensjon. Men av og til så har jeg litt problemer med en kollega. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det.

Føler at han noen ganger vil sette meg på plass. Han har lang erfaring men ingen formell utdanning, jeg har mastergrad men dette er min første ordentlige jobb så jeg har ikke så mye erfaring. Eller så bare er han sur og tar det ut på meg, jeg vet ikke. Han er sånn mot de andre også, men de er alle menn og har jobbet sammen lenge så de kjenner hverandre så godt. De bare kjefter tilbake og så blåser det over og så er de venner igjen. Men jeg er kvinne og halvparten så gammel, så det er ikke like lett for meg å bare gjøre det. Føler jeg da.

Også er det noen ganger så usaklige ting. For eksempel i går så fikk jeg kjeft av han fordi han mente jeg trengte meg inn på hans territorium eller noe, at jeg liksom prøvde å overta hans oppgaver. Det jeg gjorde var å dele ut litt kontorrekvisita til en kollega fra en annen avdeling som kom innom og trengte noe greier. Det var visst skikkelig galt, for det er jo kollegaen min sin jobb. Så vi burde ha ringt han så han kunne komme og dele ut noen penner?🤷‍♀️ Jeg trodde jeg bare var hjelpsom siden han har det travelt for tiden, så jeg tenkte at han like fort kunne blitt sur over at jeg forstyrret han for noe sånt småtterier. Ja, det var bare et eksempel. Synes det er vanskelig å forutse hva han kommer til å kicke på.

Føler ikke det er en sak å eskalere til sjefen vår, men samtidig er det så utrivelig å føle at man må gå litt på eggeskall... Og noen dager er han i godt humør og da er det ikke noe styr.

Anonymkode: 104a6...86d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å kall han Narvestad. "Såså, Narvestad, nå må du ikke hisse deg opp igjen". Bare bit tilbake. Dette har ingenting med deg å gjøre, men at han er en aldrende mann som føler han må forsvare det lille han har, "territoriet" sitt, mot yngre og mer kompetente folk. Det er bare å speile atferden hans tilbake, for han oppfører seg jo som en Narvestad, dvs en som tror han har enerett på ditt og datt. Noe så tåpelig, bli sur for at noen andre enn han deler ut penner :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til arbeidslivet. Du kan ikke velge kollegaer som du velger venner. Bli vant til surpomper, de vil du alltid møte på - av begge kjønn. Du trenger bare å bli litt mer hardhudet så du ikke henger deg opp i slikt. Vær glad du ikke er gift med en…

Anonymkode: d13c6...8c3

AnonymBruker
Skrevet
SmuleSMitt skrev (8 minutter siden):

Begynn å kall han Narvestad. "Såså, Narvestad, nå må du ikke hisse deg opp igjen". Bare bit tilbake. Dette har ingenting med deg å gjøre, men at han er en aldrende mann som føler han må forsvare det lille han har, "territoriet" sitt, mot yngre og mer kompetente folk. Det er bare å speile atferden hans tilbake, for han oppfører seg jo som en Narvestad, dvs en som tror han har enerett på ditt og datt. Noe så tåpelig, bli sur for at noen andre enn han deler ut penner :ler:

Ja, det er jo litt komisk egentlig. Huff. Han legger meg sikkert riktig for hat hvis jeg gjør narr av han sånn😅 Han er flink på mange ting, så det er ikke det at han har noe å bevise egentlig.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Velkommen til arbeidslivet. Du kan ikke velge kollegaer som du velger venner. Bli vant til surpomper, de vil du alltid møte på - av begge kjønn. Du trenger bare å bli litt mer hardhudet så du ikke henger deg opp i slikt. Vær glad du ikke er gift med en…

Anonymkode: d13c6...8c3

Må nok det. Merker at det påvirker humøret mitt og det er jo ikke bra. Hvorfor kan ikke alle bare være hyggelige? 😆

AnonymBruker
Skrevet

Oppmerksomhetssyk? Eller kanskje han trenger å tømme tanken, og ønsker bistand ettersom det er lite hjelp å få på hjemmebane? 

Anonymkode: a2b58...467

AnonymBruker
Skrevet

Overse han, eller svar tilbake med samme mynt. Tro meg, det er MYE bedre å takle sånne som ham, enn sladrekjerringer. Jeg har hatt flere ulike jobber gjennom livet, og aldri skal jeg inn i en jobb der hovedvekten er damer. Og jeg er dame selv. 

Anonymkode: 9e2df...034

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 5.18):

Overse han, eller svar tilbake med samme mynt. Tro meg, det er MYE bedre å takle sånne som ham, enn sladrekjerringer. Jeg har hatt flere ulike jobber gjennom livet, og aldri skal jeg inn i en jobb der hovedvekten er damer. Og jeg er dame selv. 

Anonymkode: 9e2df...034

Gubber er fullt i stand til å sladre de også altså😅 Men ja, jeg må nok bare lære meg å leve med det. Det er jo ikke hver dag han er sånn, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...