Gå til innhold

Mest effektiv måte å fjerne mose på uteplassen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har fått en del mose og grønt rask mellom fugene på belegningssteinen. Tanken er å fjerne dette med høyttrykksspyler før jeg legger på ny fugesand, men nå lurer jeg på om jeg rett og slett synes det er mer effektivt å fjerne dette med en god, gammeldags krafse. Hva mener de med erfaring rundt dette?

Mitt andre spørsmål er om det er godt nok å fjerne det øverste lagte med mose før jeg fyller på ny fugesand? Det som ligger under er jo gammel fugesand.

Anonymkode: 5b429...0e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bruker høytrykksspyler vil jo både mose og gammel fugesand bli blåst bort, men vil det ikke bli mye søl og skitt?  

Vi har en platting av skiferstein i hagen på 10-12 kvm, og der er fugene fylt med fugesand. Det kommer ikke mose i fugene, men all slags ugress.  På forsommeren klipper jeg bare ned, men når jeg får bedre tid. bruker jeg krafsa og etterfyller med fugesand.  Fjerner ikke den gamle fugesanda helt.  

Både ugress og mose kommer også ovenfra.  Da hjelper ingenting.  Tror bare du må innfinne deg med at å fjerne mosen mellom steinen er noe som bare må gjøres i blant .  Mitt beste tips er å kjøpe kneputer!  :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mosefjerner! Enkelt! 

Anonymkode: e84ff...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...