AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #21 Del Skrevet 13. juni 2022 Om du har bestilt time til oppkjøring må ta kontakt med kjøreskolen din slik at du får leie godkjent bil. Dersom du har bestilt oppkjøring i en annen del av landet må du ta kontakt med en kjøreskole der får å få leie bil. Anonymkode: 4aab6...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #22 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt usikker du hva du mener her. Mener du hvordan du kommer deg frem og tilbake fra trafikkstasjonen eller skal du ordne bil du skal kjøre opp med? Anonymkode: 4aab6...bed Det står: "Du er nødt til å ha med en godkjent bil til oppkjøring" forstod ikke helt hvordan jeg skulle ha med en egen bil til å kjøre opp. Men forstår det nå, kjørelærern min skal kjøre meg opp til det stedet jeg skal ha oppkjøring. Så venter kjørelærern på meg til jeg er ferdig med oppkjøringen Anonymkode: 3a7c1...5a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #23 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det står: "Du er nødt til å ha med en godkjent bil til oppkjøring" forstod ikke helt hvordan jeg skulle ha med en egen bil til å kjøre opp. Men forstår det nå, kjørelærern min skal kjøre meg opp til det stedet jeg skal ha oppkjøring. Så venter kjørelærern på meg til jeg er ferdig med oppkjøringen Anonymkode: 3a7c1...5a1 Du må avtale med kjøreskolen og betale for leie av bil. Bra det klarerte seg for deg. Anonymkode: 4aab6...bed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #24 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det står: "Du er nødt til å ha med en godkjent bil til oppkjøring" forstod ikke helt hvordan jeg skulle ha med en egen bil til å kjøre opp. Men forstår det nå, kjørelærern min skal kjøre meg opp til det stedet jeg skal ha oppkjøring. Så venter kjørelærern på meg til jeg er ferdig med oppkjøringen Anonymkode: 3a7c1...5a1 Hvorfor ikke kjøre selv? Kjørelæreren er ikke sjåfør, men kjørelærer. Anonymkode: 3c1e0...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #25 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det står: "Du er nødt til å ha med en godkjent bil til oppkjøring" forstod ikke helt hvordan jeg skulle ha med en egen bil til å kjøre opp. Men forstår det nå, kjørelærern min skal kjøre meg opp til det stedet jeg skal ha oppkjøring. Så venter kjørelærern på meg til jeg er ferdig med oppkjøringen Anonymkode: 3a7c1...5a1 Hvorfor tenker du at kjørelærer skal kjøre deg dit? jeg måtte ta bussen. Anonymkode: ec895...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #26 Del Skrevet 14. juni 2022 Du kan uansett ikke ta oppkjøring med privst/vanlig bil Den må "kontroll"/pedaler på passasjer sin side for at kjørerlærer/sensur skal kunne passe på når du kjører og avverge evt. Du er jo trossalt en elev enda. Med mindre du har planer om å montere det på egen bil så må du faktisk ta det via en kjøreskole. Og ikke dum deg ut som han ene fyren som var på nyhetene som kom kjørene til trafikkstasjon for ta oppkjøring, han fikk sin straff. Lol Anonymkode: 76ea5...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 14. juni 2022 #27 Del Skrevet 14. juni 2022 Jeg vil anta at det de mener er at du må komme deg til trafikkstasjonen for egen maskin (dvs at noen kjører deg hvis du ikke kan komme deg dit med kollektivtrafikk). Og så står kjøreskolebilen, trafikklærer og sensor og venter på deg der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #28 Del Skrevet 14. juni 2022 Det er ikke alle kjøreskoler som stiller på oppkjøring på trafikkstasjon langt unna der de egentlig holder til. Flere som sliter med det nå. Kjørelærerne kan jo ikke «miste» en hel dag pga en elev som skal ha oppljøring langt unna nærmeste naturlige trafikkstasjon. Så dette bør du sjekke, ikke ta for gitt. Anonymkode: 8e90e...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #29 Del Skrevet 14. juni 2022 Da jeg tok lappen leide jeg bil fra kjøreskolen. Hadde «oppvarmingstime» dagen før da de ikke hadde kapasitet til å ha det samme dagen, så da ordnet kjøreskolen sånn at deres bil sto på trafikkstasjonen og ventet på meg. Hvordan din kjørelærer/skole velger å løse det er jo opp til dem. Trafikkstasjonen (altså statens vegvesen) hadde nøklene og stilte med sensor. Kjørelærer var ikke innblandet i det hele tatt. Transport til og fra oppkjøring ordner du selv, om du går eller tar bussen eller får noen til å kjøre deg - du kan selvfølgelig ikke kjøre selv🤭 Anonymkode: e453a...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #30 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så kjørelærern din kjørte deg feks: La oss si kjøreskolen din er i drammen, men du skal ta lappen i lillehammer. Så Lærern kjørte deg opp til drammen med den bilen? Anonymkode: 3a7c1...5a1 Mest sannsynlig kjører de ikke fra Drammen til Lillehammer. Vet om flere som har valgt oppkjøring på Lillehammer pga kortere ventetid. To måtte bare avlyse da kjøreskolene på Lillehammer ikke vil leie ut bil til noen som ikke har vært elev der. Og det er jo forståelig. Så her bør du sjekke skikkelig. Anonymkode: 8e90e...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bundaberg Skrevet 14. juni 2022 #31 Del Skrevet 14. juni 2022 Bilen du kjører opp med, skal være godkjent av Statens vegvesen og må leies av en trafikkskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #32 Del Skrevet 14. juni 2022 Dette er jo åpenbart vare tull. En seriøs, kjøreskole har egne biler. Anonymkode: 167c0...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #33 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo åpenbart vare tull. En seriøs, kjøreskole har egne biler. Anonymkode: 167c0...f2e ? Skjønte du spørsmålet? Problemet oppstår når man bestiller oppkjøring i en annen by enn der kjøreskolen ligger. Da må faktisk kjøreskolen spørres om de er villige til det. Og det er det ikke alle som er. Anonymkode: 8e90e...f73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #34 Del Skrevet 14. juni 2022 Skjønner ikke problemet med å reise dit med kjørelærer. Det er jo bare å betale for tiden det tar å kjøre tur-retur Anonymkode: 3c1e0...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #35 Del Skrevet 14. juni 2022 1. Du kan bli kjørt av familie eller noen du kjenner, så kan de hente deg 2. Du kan ta buss bort, frem og tilbake 3. Du kan gå 4. Du kan be kjørelærer å hente deg og kjøre deg tilbake Er ikke så vanskelig å finne alternativer altså Anonymkode: a5ee2...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #36 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 1. Du kan bli kjørt av familie eller noen du kjenner, så kan de hente deg 2. Du kan ta buss bort, frem og tilbake 3. Du kan gå 4. Du kan be kjørelærer å hente deg og kjøre deg tilbake Er ikke så vanskelig å finne alternativer altså Anonymkode: a5ee2...35c Bør uansett først sikre at kjørelærer stiller så langt «hjemmefra». Anonymkode: 8e90e...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #37 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 20.06): Du klarer vel å komme deg til trafikkstasjonen på egenhånd uten bil? Anonymkode: bdbbe...8ae Hva skal hun kjøre opp med da? Anonymkode: 76022...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. juni 2022 #38 Del Skrevet 14. juni 2022 Du kan ikke bruke din private bil til oppkjøring med mindre den har dobbelt pedalsett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #39 Del Skrevet 15. juni 2022 Selv om din private bil har doble pedalsett trenger du ikke kunne bruke den. Bilen må være godkjent som lærevogn, og det er ikke noe hvermannsen får. Kontakt trafikkskolen din, så får du høre hvordan oppkjøringen vil foregå. Alle gjør det annerledes 😊 Anonymkode: 4a954...3ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 30. juni 2022 #40 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 16.11): Du kan uansett ikke ta oppkjøring med privst/vanlig bil Den må "kontroll"/pedaler på passasjer sin side for at kjørerlærer/sensur skal kunne passe på når du kjører og avverge evt. Du er jo trossalt en elev enda. Med mindre du har planer om å montere det på egen bil så må du faktisk ta det via en kjøreskole. Og ikke dum deg ut som han ene fyren som var på nyhetene som kom kjørene til trafikkstasjon for ta oppkjøring, han fikk sin straff. Lol Anonymkode: 76ea5...c38 Det er ikke lengre anledning til å kjøre med egen bil. Den må disponeres av en trafikkskole. TS er en av nesten alle elever som ikke skjønner Vegvesenet sin idiotiske tekstmelding som sier: "Du er selv ansvarlig for å stille med godkjent kjøretøy". At de drittsekkene ikke kan formulere seg forståelig. "Påse at du har avtale med godkjent trafikkskole om leie av kjøretøy til oppkjøring" ville vært bedre, eller noe annet. Noen kan kjøre selv til oppkjøring. Personer med utenlandsk førerkort for eksempel. Eller personer med B96 som skal ta BE. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå