Gå til innhold

Blir bedt om å ta med egen bil til oppkjøring, hvordan kan jeg det når jeg ikke har lappen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan gjorde dere det, kjørte en familiemedlem dere opp til trafikkstasjonen. Så ventet familiemedlemmen på dere etter dere var ferdig?

Anonymkode: 3a7c1...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg brukte kjøreskolebilen. Kjørelæreren ventet på trafikkstasjonen. 

Anonymkode: 8a456...b5a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det normale er å bruke bilen til kjøreskolen. Er du ikke tilknyttet noen kjøreskole må du fikse privat. 

Anonymkode: dfe94...3e0

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal de fra den kjøreskolen kjøre meg opp til trafikkstasjonen der jeg skal ta lappen da? om jeg leier bilen dems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det normale er å bruke bilen til kjøreskolen. Er du ikke tilknyttet noen kjøreskole må du fikse privat. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg brukte kjøreskolebilen. Kjørelæreren ventet på trafikkstasjonen. 

Anonymkode: 8a456...b5a

Så kjørelærern din kjørte deg feks: La oss si kjøreskolen din er i drammen, men du skal ta lappen i lillehammer. Så Lærern kjørte deg opp til drammen med den bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Skal de fra den kjøreskolen kjøre meg opp til trafikkstasjonen der jeg skal ta lappen da? om jeg leier bilen dems

Ja. Eller jeg kjørte men de hadde ledsager med til meg 

Anonymkode: 06106...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du klarer vel å komme deg til trafikkstasjonen på egenhånd uten bil?

Anonymkode: bdbbe...8ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så kjørelærern din kjører deg opp til trafikkskolen du skal ta oppkjøring på, med selve leiebilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte bilen fra kjøreskolen og kjørte buss til trafikkstasjonen. 

Anonymkode: f77fd...a59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så kjørelærern din kjørte deg feks: La oss si kjøreskolen din er i drammen, men du skal ta lappen i lillehammer. Så Lærern kjørte deg opp til drammen med den bilen?

:klo: de har da vel et lokalkontor? Er du avhengig av akkurat den bilen eller akkurat den læreren? Har ikke kjøreskolen din avdeling der du skal kjøre opp? Ring noen med bil. Eller en kjøreskole. Forklar ståa. 
Om de skal hente deg eller møte deg der? Det avklarer dere også. ;) 

Anonymkode: 4a603...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så kjørelærern din kjører deg opp til trafikkskolen du skal ta oppkjøring på, med selve leiebilen?

Man har vel vanligvis en oppvarmingstime som avsluttes på trafikkstasjonen

Anonymkode: 511ab...6cb

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det normale er at man låner skolebilen til oppkjøringen, det er også veldig vanlig med en oppvarmingstime med kjørelæreren før man kjører direkte til oppkjøringen.

Anonymkode: 68d09...9c5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen år siden jeg kjørte opp, så mulig verden har blitt litt mere "gæærn" siden den gangen, men jeg tok kollektivtransport til biltilsynet, og der ventet bil og sensor.

Anonymkode: ebcfb...30f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan gjorde dere det, kjørte en familiemedlem dere opp til trafikkstasjonen. Så ventet familiemedlemmen på dere etter dere var ferdig?

Herregud. De mener at du må komme deg dit på egenhånd. Om du tar buss eller noen kjører deg er akkurat det samme. Tror du har misforstått kraftig. 

Anonymkode: c283e...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hæ, er dette en problemstilling en gang? Her jeg bor, middels stor by, så er det en selvfølge at en låner bilen fra kjøreskolen, prisen for det ligger inne i det man betaler for til slutt. Leie av bil til oppkjøring.

Anonymkode: a8311...e68

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøretime før oppkjøring og leide bilen til kjøreskolen til oppkjøring. Men jeg måtte komme meg til kjøreskolen selv og hjem fra oppkjøring selv. Jeg bodde 2 timer unna begge deler, og tok buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ, er dette en problemstilling en gang? Her jeg bor, middels stor by, så er det en selvfølge at en låner bilen fra kjøreskolen, prisen for det ligger inne i det man betaler for til slutt. Leie av bil til oppkjøring.

Altså at man KJØRER til oppkjøring selv med kjørelærer. Han går på kafe og spiser kake i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bussen opp til oppkjøring...og tok bussen hjem.

Du skal vel ikke ta oppkjøring i vanlig bil? De har jo ikke ekstra pedaler el.. tenker også forsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du må ha med deg en kjørelærer og en opplæringsbil! Du kan ikke bruke private biler til oppkjøring da slike ikke har doble sett med pedaler! Så bestill oppkjøring via skolen, det er det letteste fordi du vil være sikret at en av skolens lærere faktisk kan være med deg! Og som regel er det eleven som kjører til statens vegvesen hvor oppkjøringen starter, og slutter, nevnte kjørelærer venter på deg her, enten sammen med flere elever eller alene, alt ettersom om det er flere fra samme skole som har oppkjøring på samme dag eller ei!

Anonymkode: ab90e...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usikker du hva du mener her. Mener du hvordan du kommer deg frem og tilbake fra trafikkstasjonen eller skal du ordne bil du skal kjøre opp med?

Anonymkode: 4aab6...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...