AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Del Skrevet 13. juni 2022 Hei! Er 40+2 og fødsel er åpenbart rett rundt hjørnet. Min store utfordring er å skille babybevegelser fra rier. Jeg har de vanlige sparkene oppe og «kilingen» nede, men har i går kveld og i dag kjent en bølgende bevegelse nederst i magen. Som om babyen åler seg nedover i bølge? Har lurt på om dette kan være påbegynnende rier / livmorsammentrekninger. De kan nemlig være ganske vonde. Noen som har noen tanker eller erfaringer rundt dette? Evt som også har synes at det har vært vanskelig å skille de to? Anonymkode: 1ef36...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Del Skrevet 13. juni 2022 For min del var det ingen tvil om at rier var rier. Det var ikke mulig å stå oppreist og måtte legge meg i en ball på sofaen mens jeg holdt pusten og strammet alt (som jeg etterhvert lærte at gjorde det verre) Anonymkode: 58131...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Del Skrevet 13. juni 2022 Når du får skikkelige rier vil du ikke være i tvil. Anonymkode: bae10...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Del Skrevet 13. juni 2022 Forsøk å kjenne og trykke litt på magen når det skjer. Når man har rier så blir livmora helt stram og hard. Jeg sleit med å forstå at det var rier selv. Så for min del stemte det ikke at jeg ikke vil være i tvil om det er rier 🙈 om du er usikker så kan du jo spørre sykehuset om å få en ctgmåling. Jeg var inne på rutinekontroll pga blodtrykk, og når jeg tok ctg så ble jordmoren stående der og se på før hun utbrøt "men kjære deg, har du ikke vondt? Du har jo rier". Så hun avsluttet ctg og undersøkte meg nedentil og fant ut at jeg hadde 7 cm åpning og fødsel var i full gang. Anonymkode: ba3ed...bae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Del Skrevet 13. juni 2022 Det kan være modningsrier/maserier eller babyen som har lagt seg mer i posisjon. Rier blir uansett veldig vonde i god tid før 10 cm, (utenom ved styrtfødsel da) så det er i hvert fall ingen grunn til å ringe sykehuset enda. Anonymkode: 0d17f...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Del Skrevet 13. juni 2022 Det høres ut som kynnere for min del. Jeg har hatt to styrtfødsler hvor det ikke var det minste tvil om at det var rier - startet med et brak! Anonymkode: d8c37...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Del Skrevet 13. juni 2022 Nå har jeg bare hatt maserier enda, men slike smerter er det ikke mulig at en baby kan lage. Det er så vondt at jeg ikke tror jeg skal klare å holde ut. Rier er vel enda vondere! Anonymkode: 75a08...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Del Skrevet 13. juni 2022 Kan for så vidt legge til at dette er min andre fødsel, jeg husker IKKE hvordan riene kjentes ut sist men vet at jeg også da var litt i tvil («heldigvis» begynte det hele med at vannet gikk, så selv om jeg ikke kjente meg igjen i «hvis du er i tvil så er det ikke rier»-beskrivelsen så skjønte jeg etterhvert at det måtte være det). Min forrige fødsel var styrtfødsel (men med lang latensfase), så er nok derfor jeg prøver å kjenne litt ekstra godt etter. 😊 Anonymkode: 1ef36...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når du får skikkelige rier vil du ikke være i tvil. Anonymkode: bae10...3d9 Ikke nødvendigvis. Rier kan opptre veldig forskjellig. I første fødsel var jeg ikke i tvil, andre fødsel skjønte jeg ikke at jeg hadde rier før det nærmet seg at ungen skulle ut. Det finnes kvinner som har ganske milde rier eller rier som kjennes som kynnere. Anonymkode: 80e07...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Del Skrevet 13. juni 2022 Rier starter stort sett øverst på høyre side av livmora, dvs oppe ved din høyre pupp 😊 Bølger nede er nok bare bevegelse dessverre. Anonymkode: 95d01...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #11 Del Skrevet 14. juni 2022 For meg var riene kun konsentrert nederst ved skambeinet, så det virker ikke som det er noen fasit. Jeg lastet ned en rieteller og skjønte at det måtte være rier siden de var så regelmessige. Babyen ble født 12 timer etter første rie Anonymkode: 50cec...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå