AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Har en venn som har en tendens til å gi meg negative kallenavn. Jeg har lagt merke til dette, og det plager meg da uansett hvor hyggelig meldingene er ellers når det ofte et negativt ord med. Jeg har aldri sagt noe tidligere til vedkommende da jeg har ignorert det, men det fungerer ikke. Føler det er litt respektløst evt passivt aggressivt å holde på sånn? Har prøvd å tulle det bort også, men nå har jeg sagt ifra direkte at jeg hadde satt pris på om personen holdt opp med det. Fikk bare "haha<3<3" tilbake, så føler meg ikke akkurat respektert rent følelsesmessig. Kanskje jeg er ansett som en venn som er lett å overkjøre, hva vet jeg. Blir usikker på om jeg overreagerer også, men har kjent på dette i noen år nå og jeg måtte bare sette foten ned. Hadde kanskje forventet en annen respons som: "unnskyld, skal slutte med det" eller noe i den duren. Nå er jeg blitt en som ventilerer her, men jaja:) Vi er begge 30+ Anonymkode: 7cabd...592
Gjest Luna Llena Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Da er de ikke venner av deg , venner kaller hverandre ikke stygge ting.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Jeg har ett ord for sånne: Eks-venner. Anonymkode: c8935...b13 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Luna Llena skrev (22 minutter siden): Da er de ikke venner av deg , venner kaller hverandre ikke stygge ting. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har ett ord for sånne: Eks-venner. Anonymkode: c8935...b13 Dere har et godt poeng altså. Anonymkode: 7cabd...592
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri sagt noe tidligere til vedkommende nå har jeg sagt ifra direkte at jeg hadde satt pris på om personen holdt opp med det. Fikk bare "haha<3<3" tilbake, så føler meg ikke akkurat respektert rent følelsesmessig. Hadde kanskje forventet en annen respons som: "unnskyld, skal slutte med det" eller noe i den duren. Anonymkode: 7cabd...592 Jeg tror du undervurderer betydningen av at du stilltiende har akseptert det i mange år. Fordi vedkommende - en person du omtaler som en venn - er nok ganske forvirret over hvorfor du plutselig klager over noe du aldri har sagt et kvekk om. Så kanskje gi vedkommende en sjanse til å skjønne du mener alvorlig. Anonymkode: c1c6b...d38 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Er nok ment som "humor", men dog. Det finnes ikke gøy. Anonymkode: 7cabd...592 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror du undervurderer betydningen av at du stilltiende har akseptert det i mange år. Fordi vedkommende - en person du omtaler som en venn - er nok ganske forvirret over hvorfor du plutselig klager over noe du aldri har sagt et kvekk om. Så kanskje gi vedkommende en sjanse til å skjønne du mener alvorlig. Anonymkode: c1c6b...d38 Ja, det har jeg absolutt tenkt til:-) Tror jeg har sett gjennom fingrene på slikt da jeg tenker det var ment morsomt, men gjentagelsen er vel mitt problem her. Tåler å bli kalt " troll" etc om jeg ikke føler vedkommende ikke vil såre meg.. Men kanskje jeg er naiv Anonymkode: 7cabd...592
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en venn som har en tendens til å gi meg negative kallenavn. Jeg har lagt merke til dette, og det plager meg da uansett hvor hyggelig meldingene er ellers når det ofte et negativt ord med. Jeg har aldri sagt noe tidligere til vedkommende da jeg har ignorert det, men det fungerer ikke. Føler det er litt respektløst evt passivt aggressivt å holde på sånn? Har prøvd å tulle det bort også, men nå har jeg sagt ifra direkte at jeg hadde satt pris på om personen holdt opp med det. Fikk bare "haha<3<3" tilbake, så føler meg ikke akkurat respektert rent følelsesmessig. Kanskje jeg er ansett som en venn som er lett å overkjøre, hva vet jeg. Blir usikker på om jeg overreagerer også, men har kjent på dette i noen år nå og jeg måtte bare sette foten ned. Hadde kanskje forventet en annen respons som: "unnskyld, skal slutte med det" eller noe i den duren. Nå er jeg blitt en som ventilerer her, men jaja:) Vi er begge 30+ Anonymkode: 7cabd...592 Kan du komme med eksempel? Anonymkode: d22ff...e28
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du komme med eksempel? Anonymkode: d22ff...e28 Troll, bitch. F eks gratulerer med dagen... old hag. HAHA. Føler jo det ikke er ment negativt, men jeg tror jeg har blitt møkk lei av disse negative kallenavnene. Jeg hadde ALDRI kalt mine beste venninner dette, så for meg er det absurd å bli kalt det også. Anonymkode: 7cabd...592
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Troll, bitch. F eks gratulerer med dagen... old hag. HAHA. Føler jo det ikke er ment negativt, men jeg tror jeg har blitt møkk lei av disse negative kallenavnene. Jeg hadde ALDRI kalt mine beste venninner dette, så for meg er det absurd å bli kalt det også. Anonymkode: 7cabd...592 Hun høres jo ut som en tenåring😅 Veldig rart at hun fortsetter med dette, hvis du ikke gjør det tilbake. Men behandler hun deg bra ellers? Pleier hun og prøve å heve seg over deg? Anonymkode: d22ff...e28
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun høres jo ut som en tenåring😅 Veldig rart at hun fortsetter med dette, hvis du ikke gjør det tilbake. Men behandler hun deg bra ellers? Pleier hun og prøve å heve seg over deg? Anonymkode: d22ff...e28 Vi treffes svært sjeldent og bor ikke i samme landsdel. Kan ikke si jeg gjør det tilbake, nei. Synes personen kan være veldig støttende og oppmuntrende når vi faktisk treffes, så er egentlig bare dette jeg kan reagere på. Men det er ikke sånn at vi har en veldig tett relasjon lengre. Anonymkode: 7cabd...592
Gjest Ghostface Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 Ekte venner gjør ikke sånt. Hadde kuttet ut denne personen.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 Ghostface skrev (6 minutter siden): Ekte venner gjør ikke sånt. Hadde kuttet ut denne personen. Det er fint å høre det ikke er bare jeg som er hårsår. Anonymkode: 7cabd...592 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Troll, bitch. F eks gratulerer med dagen... old hag. HAHA. Føler jo det ikke er ment negativt, men jeg tror jeg har blitt møkk lei av disse negative kallenavnene. Jeg hadde ALDRI kalt mine beste venninner dette, så for meg er det absurd å bli kalt det også. Anonymkode: 7cabd...592 Ok, hvis det "bare" er ting som 'troll', 'bitch' og 'old hag' så tror jeg helt enkelt dere bare har litt forskjellig språk. Du skriver meldingene forøvrig er hyggelig. (Med forbehold for at jeg ikke har sett det i kontekst). Folk har forskjellig humor, også språklig. Anonymkode: c1c6b...d38 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, hvis det "bare" er ting som 'troll', 'bitch' og 'old hag' så tror jeg helt enkelt dere bare har litt forskjellig språk. Du skriver meldingene forøvrig er hyggelig. (Med forbehold for at jeg ikke har sett det i kontekst). Folk har forskjellig humor, også språklig. Anonymkode: c1c6b...d38 Sant nok det, men er det humor når motpartneren ikke synes det er gøy? Anonymkode: 7cabd...592
Ænema Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 har en venninne som vi begge to kaller hverandre, gamla, røya, bitch osv. men det går begge veier. det er noe vi kødder med. men vi gjør det ikke om vi er seriøse, er mer sånn. halla gamla, går det bra? 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #17 Skrevet 13. juni 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Vi treffes svært sjeldent og bor ikke i samme landsdel. Kan ikke si jeg gjør det tilbake, nei. Synes personen kan være veldig støttende og oppmuntrende når vi faktisk treffes, så er egentlig bare dette jeg kan reagere på. Men det er ikke sånn at vi har en veldig tett relasjon lengre. Anonymkode: 7cabd...592 Kan være at hun tror at hun er morsom eller at hun har usikkerhet selv. Gi beskjed på en ok måte at du ikke ønsker å bli kalt disse tingene. Mest sannsynlig kommer hun til å tulle det vekk på grunn av usikkerhet, Om det ikke stopper i fremtiden er det vel egentlig bare å si takk for seg. Anonymkode: 1bd9b...dd4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #18 Skrevet 13. juni 2022 KrXs skrev (1 minutt siden): har en venninne som vi begge to kaller hverandre, gamla, røya, bitch osv. men det går begge veier. det er noe vi kødder med. men vi gjør det ikke om vi er seriøse, er mer sånn. halla gamla, går det bra? Ja, det der er noe helt annet:-) Handler vel litt om hvor nær og trygg man er på vedkommende, kanskje. Om man genuint vet den andre er sykt glad i en så gjør det ikke så mye med slike kallenavn. Anonymkode: 7cabd...592
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #19 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være at hun tror at hun er morsom eller at hun har usikkerhet selv. Gi beskjed på en ok måte at du ikke ønsker å bli kalt disse tingene. Mest sannsynlig kommer hun til å tulle det vekk på grunn av usikkerhet, Om det ikke stopper i fremtiden er det vel egentlig bare å si takk for seg. Anonymkode: 1bd9b...dd4 Akkurat det som skjedde! Får se hva som skjer fremover. Anonymkode: 7cabd...592
Ænema Skrevet 13. juni 2022 #20 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det der er noe helt annet:-) Handler vel litt om hvor nær og trygg man er på vedkommende, kanskje. Om man genuint vet den andre er sykt glad i en så gjør det ikke så mye med slike kallenavn. Anonymkode: 7cabd...592 er noe der, om jeg hadde sagt gamla, bitch osv uten at hun lo eller sa det tilbake, så hadde jeg sluttet med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå