Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg leverte bacheloroppgaven oppdaget jeg en del feil med tegnsetting rundt kilder. Som plassering av punktum før referansen var oppgitt i teksten. Se eksemplet under. Dette gjentok seg en god del utover hele oppgaven. Er dette nok til å trekke ned mye i karakteren?

F.eks: mer bruk av vannkraft og vindkraft gir blabla. (xx, xxx, et al. 2002) ; (xxx, xxx, et al. 1999)

I teksten ser jeg også at jeg henviste til 5 kilder på denne måten for det var ikke oppgitt noe forfatter på dem, 3 er offentlig kilder. 

(Rapport-xxxx 2022) ; (Rapport xxx-utvalg 2022)

(Skolensxx Retningslinjer for studentoppgaver 2022) 

FYI: Vi brukte Chicago 17 B som referansestil.   

Jeg har gjort en god jobb med denne oppgaven og veilederen min har vært fornøyd med mitt arbeid heleveien. Men jeg er bekymret allikevel.

Er jeg ille ute? 

Anonymkode: 9d0b9...16c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter at jeg leverte bacheloroppgaven oppdaget jeg en del feil med tegnsetting rundt kilder. Som plassering av punktum før referansen var oppgitt i teksten. Se eksemplet under. Dette gjentok seg en god del utover hele oppgaven. Er dette nok til å trekke ned mye i karakteren?

F.eks: mer bruk av vannkraft og vindkraft gir blabla. (xx, xxx, et al. 2002) ; (xxx, xxx, et al. 1999)

I teksten ser jeg også at jeg henviste til 5 kilder på denne måten for det var ikke oppgitt noe forfatter på dem, 3 er offentlig kilder. 

Jeg har gjort en god jobb med denne oppgaven og veilederen min har vært fornøyd med mitt arbeid heleveien. Men jeg er bekymret allikevel.

Er jeg ille ute? 

Det er slurv, som kan og bør trekke ned.

Anonymkode: eb735...859

AnonymBruker
Skrevet

I verste fall trekkes du ned en karakter hvis du er litt på vippen, i beste fall legger ikke sensor merke til det. Kan aldri tenke meg at du stryker, med mindre oppgaven er på strykgrensa uansett, og det høres jo ikke sånn ut. 

Anonymkode: b8b68...961

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er jeg ille ute? 

Jeg hadde noen lignende feil i min master og ble trukket fra en A til B pga det og annet rusk. Men jeg var uansett strålende fornøyd med B da😄 med andre ord så vil du ikke få stryk men vippe ned om du står mellom to karakterer.

Anonymkode: 2235a...08a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...