Gå til innhold

Hvilken hårbørste til krøllete hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håret mitt er stort og har egentlig krøller, men fordi jeg ikke har tatt vare på det ved å bruke feil produkter, eller ingen produkter, er det tørt, sprøtt og frizzy. Jeg bruker nå hårprodukter fra curl girl, men får det liksom ikke til. Håret er krøllete frem til det tørker, når det er tørt er det bare et reir av floker. Når jeg grer det blir det skikkelig ille, og håret står rett ut som en halv-afro. Håret er til rett over albuen, og er halvtykt. 

noen som har tips til meg? Hvilket hårbørste burde jeg bruke?

Anonymkode: d9952...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror egentlig du burde droppe børsting, og prøve en grovtinnet kam. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CrazyCatLady2500 skrev (56 minutter siden):

Tror egentlig du burde droppe børsting, og prøve en grovtinnet kam. ☺️

Det har jeg forsøkt, men jeg kommer ikke gjennom krøllene eller flokene😞men takk for tips😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Børste er drepen på krøller. Da må det være en plastbørste du kan bruke i dusjen når du har balsam I og så forsiktig børste det der 

Anonymkode: e1082...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En grov kam av tre bruker jeg. Og jeg grer det aldri når det er tørt eller halvtørt, da grer jeg krøllene ut.

Anonymkode: 1e79e...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.fruugonorge.com/3-pakke-detangling-borste-for-krollete-har-afro-teksturert-3a-til-4c-kinky-bolgete/p-74493276-149537790?language=no&ac=croud&gclid=Cj0KCQjwwJuVBhCAARIsAOPwGAR0djtRqC7OAEEKGV5aEbU7zzBneOsIXFRW5C843kmZPwsQnK2yhyEaAgq-EALw_wcB

Denne bruker jeg!

Har tjukt hår med mye fall/krøller i.

Ønsker du å beholde krøllene dine og gjøre de så fine som mulig eller vil du roe dem?

Aldri gre håret når det er vått, bruk masse leave in conditioner og kjøp gjerne silkeputevar.

Om du ønsker å rette det ut og samtidig få masse fuktighet til håret, vil jeg anbefale en Keratin behandling.

Anonymkode: 0f28a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Børste er drepen på krøller. Da må det være en plastbørste du kan bruke i dusjen når du har balsam I og så forsiktig børste det der 

Anonymkode: e1082...237

Takk for tips! Det har jeg ikke forsøkt. Har du andre tips for å beholde krøller, så tar jeg gjerne imot:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En grov kam av tre bruker jeg. Og jeg grer det aldri når det er tørt eller halvtørt, da grer jeg krøllene ut.

Anonymkode: 1e79e...d0d

Takk for tips! Så du grer med en grov kam av tre mens håret er vått, uten at du da grer ut krøllene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

https://www.fruugonorge.com/3-pakke-detangling-borste-for-krollete-har-afro-teksturert-3a-til-4c-kinky-bolgete/p-74493276-149537790?language=no&ac=croud&gclid=Cj0KCQjwwJuVBhCAARIsAOPwGAR0djtRqC7OAEEKGV5aEbU7zzBneOsIXFRW5C843kmZPwsQnK2yhyEaAgq-EALw_wcB

Denne bruker jeg!

Har tjukt hår med mye fall/krøller i.

Ønsker du å beholde krøllene dine og gjøre de så fine som mulig eller vil du roe dem?

Aldri gre håret når det er vått, bruk masse leave in conditioner og kjøp gjerne silkeputevar.

Om du ønsker å rette det ut og samtidig få masse fuktighet til håret, vil jeg anbefale en Keratin behandling.

Takk for tips! Jeg ønsker å fremheve krøllene og få de myke og fine. Jeg har alltid gredd de ut og aldri hatt tid til å ta vare på krøllene, men nå vil jeg omfavne de🤗

leave in conditioner som tas i når håret er vått? Jeg leste at satin putetrekk skulle være bra, men utgjør det en vesentlig forskjell? Jeg synes nemlig ikke det er så behagelig… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en detangling børste som kan brukes i vått hår, og grer før dusjen, og litt etterpå, før jeg rister håret løst og lar det lufttørke. Da får jeg finest krøller 😊 

Anonymkode: cbd30...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første regel: ALDRI børste tørt hår! Børst bare når det er vått, altså etter dusj. En tangleweezer (tror det heter det) er ganske grei for børsting. Ikke dusj oftere enn annenhver dag. Ta i curl enhancer/fuktighetsgivende produkt etter dusj som leave in før du børster.  Det finnes flere produkter som demper frizz du kan ta i i løpet av dagen. 

Anonymkode: 2dcef...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for tips! Jeg ønsker å fremheve krøllene og få de myke og fine. Jeg har alltid gredd de ut og aldri hatt tid til å ta vare på krøllene, men nå vil jeg omfavne de🤗

leave in conditioner som tas i når håret er vått? Jeg leste at satin putetrekk skulle være bra, men utgjør det en vesentlig forskjell? Jeg synes nemlig ikke det er så behagelig… 

Ja når håret er vått.

Silke er mye bedre enn satin for krøllete hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg børster håret i dusjen mens balsamen er i. Bruker da en Denman D3 børste. Børster også gjennom håret når jeg har tatt i produkt for å fordele de. Tar i stylingproduktene i dusjen i dryppvått hår og klemmer ut vannet med hendene eller en t-skjorte. Ikke bruk vanlig håndkle - det gir frizz.

(Børster for så vidt håret før jeg går i dusjen, men da med en vanlig paddle brush for å få ut floker)

Sjekk ut feks Curlmaven (både Instagram og blogg), Atoyabass (insta), Curlicue_lu (insta), wavycurly (insta) for tips og triks.

Anonymkode: ac9cc...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...