Stjerne Skrevet 13. november 2005 #1 Skrevet 13. november 2005 Hei. Jeg har nettopp kjøpt en mooncup, og gledet meg til å ta den i bruk. Men det ble fort bom stopp, for jeg greier ikke å få den på plass..... Jeg bretter den slik det står jeg skal, slapper av i alle muskler og fører den inn. Det går fint et lite stykke, men så er det ikke plass til både en brettet mooncup og to fingre opp igjennom. Og hvis jeg slipper den for å dytte videre fra undersiden, så folder den seg jo ut (ikke spesielt behagelig....). Noen tips fra dere erfarne brukere?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #2 Skrevet 13. november 2005 - kanskje du holder fingrene helt ytterst på koppen, slik at det blir fort trangt? prøv å holde litt lenge bak , bare litt - den skal ikke så veldig langt inn heller, bare innenfor slik at den ikke sklir ut før den rekker å feste seg - hvis den er såvidt inne og folder seg ut så må du vri den på plass, ikke prøve å presse den lenger inn, den skal ikke så langt inn.. - jeg brukte laaaang tid på å få til min egen, det krever trening og tålmodighet.. håper dette hjalp litt??
Stjerne Skrevet 13. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2005 Nei, jeg holder fingrene ca midt på. Jeg har prøvd å holde enda lenger ned, men da greier jeg ikke å holde koppen brettet. Og jeg får den nok ikke langt nok opp, for ca halvparten av koppen (altså ikke den "stilken" du skal justere ved å klippe av, men selve koppen) er fortsatt utenfor når alt stopper. Og da kan jeg ikke flytte fingrene uten at koppen folder seg ut, og jeg får den ikke lenger opp uten å flytte fingrene.... Hva er mooncup? Her finner du litt info om mooncup: http://www.mooncup.co.uk/index.htm
Iceglow Skrevet 13. november 2005 #5 Skrevet 13. november 2005 Har du forsøkt vannbasert glidemiddel? Evelina: Se litt på denne tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=155039&hl= står endel om den der
Stjerne Skrevet 13. november 2005 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2005 Ja, jeg har såvidt prøvd glidemiddel, med samme resultat. Men jeg får kanskje bare ta tålmodigheten til hjelp og prøve å finne riktig teknikk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå