Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjæreste og vi har begge barn fra før, men siden de bor i ulike skolekretser skal ikke kjæresten min og jeg flytte sammen før barna er store. I sommer har jeg leid hytte i to uker til meg og barna. Kjæresten skulle finne på noe med barna sine de samme ukene, deretter skulle vi feriere sammen. Nå har opplegget blitt annerledes på hans side, og han er alene i ukene jeg har barna. Han vil derfor være med på ferie med oss, noe som selvsagt er hyggelig. Men i fire dager kommer også mine foreldre, og han reagerer nå på at jeg har invitert dem. Det har jeg gjort fordi det ene barnet mitt hat bursdag på den tiden og jeg vil at foreldrene skal være med på feiringen, og jeg synes ikke jeg kan invitere dem til en hytte og sende dem rett tilbake (mye kjøring). Men den viktigste grunnen er jo at vi er glade i foreldrene mine og gjerne tilbringer noen dager med dem. Det gjør vi aldri ellers i året.

Kjæresten mener at jeg burde snakket med ham først. Men jeg anser dette som uker jeg har full råderett over, og jeg ville uansett ikke hørt på ham om han sa han ikke likte ideen. Dessuten er det to uker tilsammen, og plenty med dager igjen hvor foreldrene mine ikke er der.

Er det helt korka av meg å tenke sånn?

Anonymkode: b4fcc...df0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter deg. Du er overhode ikke urimelig. 

• Liker 12
Skrevet

Overhodet ikke korka! Han hadde jo i utgangspunktet andre planer da. Kan ikke komme i ettertid å bestemme da.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Gjest Chroma
Skrevet

Inviterte ikke du foreldrene dine før planene hans ble endret, eller misforsto jeg? Uansett er det han som er urimelig. Han får heller bli hjemme alene da. 

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet for en vrangpeis. Han altså - ikke du

Anonymkode: 3020a...33b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det helt korka av meg å tenke sånn?

Anonymkode: b4fcc...df0

Hvis du først inviterte ham, og deretter foreldrene, så skjønner jeg han reagerer på du ikke hørte med ham først. Også selv om det ultimativt din beslutning. Det er litt av en endring at foreldrene dine plutselig skal være der i fire dag. Muligvis hadde han lagt andre planer hvis han hadde visst om dette i utgangspunktet. 

Anonymkode: d6049...41d

• Liker 3
Skrevet

Hva mener han du skal gjøre? Avinvitere? "Beklager mor og far, Rolf vil ikke ha dere på hytta mer enn høyst nødvendig, reis hjem med én gang feiringen er over". 

Dummeste jeg har hørt. Han har ca. nada å si. Du bestemmer hvem som er på den hytta, når. 

• Liker 3
Gjest Spencer Hastings
Skrevet

Du er ikke urimelig, det er det han som er.

AnonymBruker
Skrevet

Han oppfører seg dust, og i tillegg er det trist at han ikke tåler et par dager sammen med foreldrene dine, særlig når det er viktig for deg og barna. Bare la ham bli hjemme slik at han ikke får forsuret stemningen i ferien.

Anonymkode: 86c78...730

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da ber du ham om å ringe dem og si at han ikke vil at de skal komme.

Er du helt sikker på om du vil flytte sammen med han her i det hele tatt.....? 

Anonymkode: 75e3e...ee9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du inviterte dem før hans planer ble endret er han urimelig. Dersom du inviterte dem etter at dere ble enige om at han skulle bli med ville jeg kanskje sett det mest naturlig å snakke med ham om det først. 

Tror jeg uansett hadde blitt litt irritert over at han først endrer planer og deretter forventer full "råderett" over meg i de to ukene. Det er vel ganske normalt å tilbringe noe tid med foreldre/besteforeldre.

Anonymkode: aa016...b4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er du som betaler for hytten?

Anonymkode: ce091...48a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...