Gå til innhold

Jeg er ille ute... forsvar av bachelor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er deprimert, utbrent, trøtt og umotivert. Nå sitter jeg her 3 dager før forsvar av gradsoppgave, og har såvidt begynt på manus. Har mest lyst til å grine. Om jeg skriver ferdig manuset i kveld, tror dere at jeg kan klarer å komme meg gjennom forsvaret om jeg øver omtrent nonstop tirsdag og onsdag? Presentasjonen er på 20 minutter..

Jeg trenger noen oppmuntrende ord :(:( 

Anonymkode: 04502...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg ut av huset og slit deg ut med fysisk aktivitet hver dag frem til presentasjonen. Hodet ditt trenger å restartes og det gjøres best med trening. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er deprimert, utbrent, trøtt og umotivert. Nå sitter jeg her 3 dager før forsvar av gradsoppgave, og har såvidt begynt på manus. Har mest lyst til å grine. Om jeg skriver ferdig manuset i kveld, tror dere at jeg kan klarer å komme meg gjennom forsvaret om jeg øver omtrent nonstop tirsdag og onsdag? Presentasjonen er på 20 minutter..

Gå en tur, legg deg og sov, og når du våkner passe uthvilt er det bare å kjøre på. Passer det å lage en powerpoint? 20 minutter er ganske lite. 

AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (11 minutter siden):

Gå en tur, legg deg og sov, og når du våkner passe uthvilt er det bare å kjøre på. Passer det å lage en powerpoint? 20 minutter er ganske lite. 

20 minutter er ikke lite for noen med overveldende presentasjonsangst

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette går bra! Du har god tid til forberedelsene. Du har jo allerede skrevet oppgaven (slik jeg forstår det?), så stoffet har du allerede. 20 minutter går overraskende fort. Lag et lysark med disposisjon først («det jeg vil gå gjennom i denne presentasjonen  er først ……,så ….. og til slutt…….).

Anonymkode: cf503...b08

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

20 minutter er ikke lite for noen med overveldende presentasjonsangst

Jeg kan ingen ting om presentasjonsangst, men hvis du lager den powerpointen, tar tida og leser deg igjennom din presentasjon så finner du ut at dette tar noen minutter. Det kan godt tenkes at du vil trenge noen minutter ekstra til å svare på spørsmål. Jeg vil tro at hvis du går igjennom materialet ditt punkt for punkt så vil du bli nødt til å skjære litt ned for å komme innenfor 20 minutter. Jeg tror også at prestasjonsangsten kommer i bakgrunnen når du skal fortelle om innholdet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dette klarer du! Lag disposisjon først, altså hvordan du ønsker strukturen for presentasjonen skal være. Deretter er det bare å kjøre på, husk at det er du som har skrevet oppgaven så du vet hva den handler om. Snakk rolig og tiden vil gå fort.

Anonymkode: 68538...a1c

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Det er bedre at du stiller opp med noe enn ingenting, og så går det som det går. Skjønner at du er sliten og kanskje nervøs. Ta deg noen lufteturer mellom skriveøktene. Dette fikser du. :) Også kan du ta helg og ferie med god samvittighet etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar ❤️ jeg er fryktelig nervøs, og har egentlig null energi til å få manuset ferdig i dag. Nå ligger jeg i mørket på senga og vurderer å sove noen timer. Huff så dum jeg er. Det er bare utrolig vanskelig, og en stor kneik å komme over når jeg har det slik mentalt. Takk for at dere har troen på meg, det har ikke jeg 🥴

Ts

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for svar ❤️ jeg er fryktelig nervøs, og har egentlig null energi til å få manuset ferdig i dag. Nå ligger jeg i mørket på senga og vurderer å sove noen timer. Huff så dum jeg er. Det er bare utrolig vanskelig, og en stor kneik å komme over når jeg har det slik mentalt. Takk for at dere har troen på meg, det har ikke jeg 🥴

Ts

Klarer du å sove litt så er mye gjort.  

Skrevet

Dette klarer du! Tenk så godt når det er over. Om noen måneder, kanskje lenger, vil du se tilbake på dette som en fin erfaring. Motbakker er en del av livet, og du har nok hatt din del hittil du også. Men dette vet jeg at du klarer. Få i deg god og sunn mat, grønnsaker, frukt og proteiner + søvn og hvile. Masse lykke til, dette greier du🤜

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde nesten ferdig en powerpoint i går kveld. La meg tidlig og fikk sove godt. Nå har jeg dusja og føler meg litt freshere, og skal snart begynne på manuset igjen. Tusen takk for gode ord og lykkeønskninger! Litt av hvert vi må gjennom her i livet.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lagde nesten ferdig en powerpoint i går kveld. La meg tidlig og fikk sove godt. Nå har jeg dusja og føler meg litt freshere, og skal snart begynne på manuset igjen. Tusen takk for gode ord og lykkeønskninger! Litt av hvert vi må gjennom her i livet.

Hilsen TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bra jobba! Det ruller på :)  Du er i gang!  

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kjenner meg veldig igjen i det du nevner med presentasjonsangst,grua meg i flere år til forsvar av oppgaven. Jeg var såpass heldig at jeg fikk det digitalt pga korona. Uansett så var det sååå mye mindre skummelt enn jeg trodde, powerpointen bruker du bare som en støtte for å vite hvor du er,så kommer mye av det andre av seg selv siden stoffet er noe du har jobbet med så lenge. De fleste sensorer vil jo at du skal gjøre det bra,de er ikke der for å ta deg,det hjalp meg å tenke sånn vertfall. De 20min føltes ut som 5 og spørsmålene gikk fort. Jeg gikk fra å være en elev som alltid var mitt på treet og hadde lite tro på seg selv til å få masse skryt for hardt arbeid på masteren min og god karakter. Dette klarer du,alle er dritslitne på det stadiet du er nå, fiks PP og øv, deretter gå turer,sov eller gjør hva enn du trenger for å gi kroppen din pauser. LYKKE TIL!😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...