Gå til innhold

Følger du moten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av tråden om lutet furu er ut eller inn, kom jeg til å tenke på om det er mange som virkelig følger "interiørmoten"?

Jeg har alltid likt 50- og 60tallet, og begynner etterhvert å få en ganske helhetlig stil, selv om det er en mix av retro og nytt.

Den er nok langt fra moderne, men den er meg. Og jeg trives med den.

Så for å svare på mitt eget spørsmål; nei, jeg følger ikke moten og har ikke en totalt gjennomført stil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå bor jeg "til låns", men når jeg får mitt eget igjen vil jeg nok følge meg. Jeg er lite avhengig av hva som er moderne både når det gjelder klær og interiør - enda en fordel ved å være over 40... :ler:

Skrevet

Jeg tror nok man ubevisst blir litt påvirket av det - men det er vel sjeldent man følger den slavisk da det vil koste litt mye å bytte interiør etter motene.

Men når jeg pusser opp så skjeler jeg vel litt til hva som er trenden. Dette også med tanke på verdien på leiligheten. Da tenker jeg på 'fast interiør' som bad&kjøkken så mulig du bare mener møbler. Men uansett så tror jeg ikke mange bytter møblement etter moten - men her også følger man jo med på hva som er in når man skal ha nytt.

Skrevet

Synes det er viktigst at folk har sin egen smak, jeg. Selv har jeg et funkishus med en veldig enkel stil - ikke helt minimalistisk - men litt.

Gjest LoisLane
Skrevet

Absolutt ikke. VI bor i gammelt hus og kjører en oppmyket bondestil. Helt utrendy! Det er deilig å slippe å følge med på alle duppeditter vi skulle ha kjøpt. Jeg synes det er fint hos andre som har det mer moderne, men trives aller best hjemme hos meg selv.

Skrevet

Jeg interesserer meg for interiør og er bevisst på min egen stil. Men den er nettopp det, min egen, med innslag av trendene.

Skrevet

Jeg påvirkes nok. Men jeg kjøper ikke dyre møbler som er veldig preget av en spesiell stil da. Det er liksom mulig å gjøre noe med de, male osv.

Tror jeg r på vei til å finne min egen stil nå, og den er fin :)

Skrevet

Nei, jeg er virkelig ikke interessert i hva som er moten når det gjelder interiør. Jeg følger min egen stil og er også opptatt av at jeg skal like det om flere år også. Man skifter da ikke ut interiøret hver gang moten endrer seg.

Skrevet

Mitt svar på hovedinnlegget er: absolutt ikke.

Jeg vil ha et hjem som er mitt...ikke et hjem som kunne vært hvem som helst sitt. :)

Finn din stil og vær tro mot den....den vil riktignok være i endring...men det vil alltid være en "rød tråd.

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg følger nok ikke moten noe særlig, men kjøper det jeg liker. F eks, sofaen jeg kjøpte (2-og 3seter i kamelfarvet microfiber - stor og deilig!) valgte jeg pga komforten og at jeg liker den farven. Har et par ikeamøbler, men det vises liksom ikke at det er derfra. ;) Har også møbler jeg har arvet etter mormor, f eks et retro turkis kjøkkenbord! Jeg kjøper farver (tekstiler, stearinlys, puter, osv) som jeg liker de - etter humør! For tida går det veldig i mørkelilla, brunt og oransje - varme farver som jeg alltid har likt å hatt hjemme. Suplementerer med sort og liker litt eksotisk stil. Det er vel ikke å følge moten? :) Nei, man finner sin egen personlige stil, man skal innrede hjemmet sitt for seg selv - ikke for de som kommer på besøk! Elsker å lese interiørblader for å få inspirasjon men kopierer aldri en hel stil. Har sett mange som har en veldig gjennomført, moderne stil, og selv hadde jeg nok neppe trivdes å bo slik. :rosasmil:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Jeg er mest opptatt av å ha det koselig, og ikke nødvendigvis trendy. Jeg falt aldri for minimalismen.

Skrevet

- Nei, følger ikke moten slavisk,men syns jeg har det såkalt "trendy"likevel og veldig koselig, etter min egen smak.-Har unngått furu-helvetet så langt.(En kommode som skal "fikses" til våren).

- Ikke overlesset, og farger som jeg trives med. Skifter heller puter og kjøper nye stearinlys om jeg vil ha litt forandring.

Det er enkelte basismøbler som jeg aldri kommer til å kvitte meg med, slik som Amerika-kofferten (min bestefars)- med glassplate på, som er blitt ett lite salongbord....

Vil helst ikke ha det samme som naboen og alle andre, jeg.

:ler:

Skrevet

Kom hjem til meg og se hvordan jeg har plassert IKEA-møblene mine :-)

Skrevet

Jeg vil starte med å innrømme blankt av jeg blir påvirket av trender, både når det gjelder møbler, farger og ting, men dette betyr på ingen måte at jeg følger moten slavisk. Jeg prøver å kjøpe ting som jeg liker, om det så gjelder møbler eller andre ting, også vil jeg gjerne at det skal passe inn i helheten. Dette betyr ikke at alt jeg har matcher 100%, noe som passer inn kan i noen tilfeller faktisk være noe som ikke matcher i det hele tatt, men som allikevel på en eller annen måte allikevel passer inn.

Når det gjelder innkjøp av litt dyrere ting, da i hovedsak møbler, prøver jeg å tenke at jeg gjerne skal ha disse tingene en stund, og nettopp fokusere på å kjøpe ting som man ikke går lei bare fordi de ikke er moderne lenger.

Skrevet

Ikke slavisk, men loppismøbler er vel "in" om dagen?

Vi hadde trang økonomi i mange år, så en god del av møblene våre er kjøpt på loppemarked og pusset opp. (Spisestuestoler er trukket om, salongbord som er malt, et vaklevorent piano...dessuten brukte hvitevarer).

Og så er det bokhyllene mine, de er vel definitivt tidløse.

På tekstilfronten har jeg omsider fått kjøpt en del nytt (teppe, sofa, gardiner). Sofa'n er ikke spesielt moderne, bare stor og behagelig. Da jeg skulle kjøpe teppe falt jeg deriomot helt for et sånt stort, kjempemykt, rufsete teppe, og det er vel moderne...? Det er i så fall det mest moderne hjemme hos oss.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Nei, jeg følger ikke moten. Nå bor jeg i leid leilighet så jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt når det gjelder kjøkkeninnredning og sånn. Men jeg er opptatt av å ha det koselig, kan ikke fordra den minimalistiske stilen. Er glad i litt sånn bondestil-aktig med rosemaling o.l. Har bl.a. et gammelt hjørneskap som tanta mi skal rosemale. Og så blander jeg gjerne med ting fra andre land, som f.eks et stort veggteppe fra Østen som henger i stua. :)

Skrevet

Ja, jeg har fulgt moten. Hjemmet mitt var gjennomført med furu, mørke farger og mye, mye, mye pynt. Ettersom tiden har gått, jeg har blitt eldre og smaken har forandret seg, så har jeg satset mer på klassiske møbler. Har det veldig nøytralt/klassisk på vegger og møbler, og så skifter jeg på puter, duker, lys osv alt ettersom hvilken farge som er in.

Jeg tror nok at man blir mer trygg på hva man liker når man blir litt eldre, og har hatt et eget hjem i noen år. Samt at økonomien tillater mer nå enn før.

Skrevet

Her er det en vill blanding av billig IKEA, arvegods og loppekjøp. Stort sett følger vi vel moten når vi må ha noe nytt, så sant det passer til det andre vi har.

Det blir jo stadig kjøpt noe nytt og som regel er det enkelte møbler som man forelsker seg i og beholder i en evighet. Mens andre kjøp (uansett hvor moderne de er) hives ut ved første anledning.

Skrevet

salig blanding, men det er vel på en måte moderne det og?

mørk blå enkel sofa fra skeidar, arvet spisebord og stoler, arvet salongbord som er høyt og mørkebrunt og med skap i foten, gammelt antikkhvitt nattbord med skuff og skap som det lille akvariumet står på, et ganske nytt vitrineskap og bokhylle og et par hvite gamle bord i antikkhvitt. gardiner i lys beige og antikkhvitt og lysebrune gulvtepper, et par gamle store bilder med mørk blå/skarp blå nattehimmel og et par hvite små duer på, elsker fargene. og matcher sofaen.

høres ut som kaos, men det er faktisk koselig her og jeg trives med det så langt. ikke har jeg brukt sinnsykt med penger på møbler siden det meste er arvet, er vel stort sett sofaen vi har kjøpt.

de små detaljene bytter jeg etter humøret og årstiden, sånn som puter, duker og stearinlys, telysholdere osv.

Skrevet
Nei, jeg er virkelig ikke interessert i hva som er moten når det gjelder interiør. Jeg følger min egen stil og er også opptatt av at jeg skal like det om flere år også. Man skifter da ikke ut interiøret hver gang moten endrer seg.

Enig med du

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...