Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sendte denne emojien 🥰 til en venn av samme kjønn, og nå leste jeg at emojien betyr forelsket, men jeg er ikke forelsket i denne personen. Går hun rundt å tror jeg er forelsket i henne nå?

Anonymkode: 67b91...d3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mottar nå den emojien titt og ofte uten at jeg noensinne har tenkt at de er forelsket i meg. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Scoops skrev (Akkurat nå):

Jeg mottar nå den emojien titt og ofte uten at jeg noensinne har tenkt at de er forelsket i meg. 

Så bra, leste bare at det var det den egentlig betydde. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Definisjonene du leser om emojis på nettet gjelder jo ikke alltid, det kommer an på setting. Jeg kan fint bruke "🥰" hvis jeg f.eks. sier tusen takk for hva enn det måtte være. 

Akkurat som "❤️", som blir brukt om alt mulig uten at det trenger å ha noe med kjærlighet å gjøre.

Anonymkode: b1431...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok mange som bruker den i en helt annen kontekst enn "forelsket". Jeg får denne fra alle mulige folk, og som oftest er det ment mer som noe koselig, de liker noe veldig godt, og jeg har flere ganger fått den bak takkemeldinger.

Det kommer jo selvfølgelig an på hva du skrev i sammenheng med emojien, og forholdet du har til vennen vil vel også spille inn. Men i de fleste kontekster ville jeg ikke oppfattet den emojien som forelskelse eller noe seksuelt.

Anonymkode: 74dd9...40b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er nok mange som bruker den i en helt annen kontekst enn "forelsket". Jeg får denne fra alle mulige folk, og som oftest er det ment mer som noe koselig, de liker noe veldig godt, og jeg har flere ganger fått den bak takkemeldinger.

Det kommer jo selvfølgelig an på hva du skrev i sammenheng med emojien, og forholdet du har til vennen vil vel også spille inn. Men i de fleste kontekster ville jeg ikke oppfattet den emojien som forelskelse eller noe seksuelt.

Anonymkode: 74dd9...40b

Sammenhengen var at jeg gledet meg til å se henne igjen, lenge siden sist.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker den til venner, barna osv alt etter sammenheng. Aldri brukt den som forelsket.

Anonymkode: 6f417...b6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sammenhengen var at jeg gledet meg til å se henne igjen, lenge siden sist.

Da ville jeg lest og tolket ut fra teksten. Du gleder deg til å se henne igjen. Emojis har ikke så mye å si før du bruker ekstreme emojis som sinnafjes eller spyfjes, om du bruker den ene smileyen eller den andre har ikke mye å si. Eller hvis du bruker 🍆🍒, som er åpenbare symbol på andre ting.

Anonymkode: b1431...99a

Gjest theTitanic
Skrevet

Syntes den emoijen representerer omtanke/emosjonell støtte. Ikke forelsket. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen, kjenner jeg er roligere nå.

AnonymBruker
Skrevet

Den emojien har jeg sendt til mamma, pappa, søsteren min, mannen min, venninner, mamma til venn av barnet mitt, kollega og øvrig familie. Egentlig burde man bli fornærmet hvis jeg har sendt den, jeg sender den tydeligvis til alle. 

Anonymkode: 5b8a7...e88

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sendt den ved et uhell til sjefen min, som er av motsatt kjønn, en gang.

Men jeg som kvinne får den også titt og ofte av venninner. Og de er ikke forelsket i meg. Det virker som venninnene mine gjerne bruker den når de skal illustrere at de syns noe er veldig koselig.

Anonymkode: d8359...75c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får denne ofte både av venniner og sjefen (av samme kjønn) 😅

Anonymkode: 358e0...6e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...