AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Ble anbefalt på helsestasjonen å bruke olje og lusekam for å "pirke" det vekk om jeg ville fjerne det. Synes det er mye lettere og mer skånsomt å dirke det forsiktig vekk med neglen, da pirker jeg bort ett og ett flak. Flakene er så myke og tynne at det skal veldig lite til for å fjerne de. Det er såpass skånsomt at han ikke våkner av det om han sover, og han blir heller ikke rød eller noe. Men så har jeg lest en eller annen plass at man ikke skal bruke bare hendene til det. Er det noen spesiell grunn til det? Kan jo spørre på helsestasjonen, men det er en stund til neste kontroll. Anonymkode: 11fa5...db8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Er vel i tilfelle det blir sår sikkert? Neglene er jo ofte fulle av bakterier, dumt hvis det blir infisert. Anonymkode: 08238...67d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er vel i tilfelle det blir sår sikkert? Neglene er jo ofte fulle av bakterier, dumt hvis det blir infisert. Anonymkode: 08238...67d Godt poeng! Er liten fare for sår da, siden jeg gjør det så forsiktig jeg bare kan. Anonymkode: 11fa5...db8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt poeng! Er liten fare for sår da, siden jeg gjør det så forsiktig jeg bare kan. Anonymkode: 11fa5...db8 Går nok fint ja. Om det løsner lett og huden ser fin ut. Anonymkode: 08238...67d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble anbefalt på helsestasjonen å bruke olje og lusekam for å "pirke" det vekk om jeg ville fjerne det. Synes det er mye lettere og mer skånsomt å dirke det forsiktig vekk med neglen, da pirker jeg bort ett og ett flak. Flakene er så myke og tynne at det skal veldig lite til for å fjerne de. Det er såpass skånsomt at han ikke våkner av det om han sover, og han blir heller ikke rød eller noe. Men så har jeg lest en eller annen plass at man ikke skal bruke bare hendene til det. Er det noen spesiell grunn til det? Kan jo spørre på helsestasjonen, men det er en stund til neste kontroll. Anonymkode: 11fa5...db8 Fordi det er utrolig mye skitt og bakterier under neglene, selv om man har vasket seg. Man skal aldri pelle på sår, ansikt eller andre "hygieniske" ting med fingrene - da skal man isåfall bruke engangshansker. I ditt tilfelle så sier det vel seg selv at man ikke bruker fingrene. Det kan bli overført både bakterier på huden, og det kan overføres overflødig kroppsvæsker. Det er rett og slett uhygienisk og ikke bra. Anonymkode: 28875...b64 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi det er utrolig mye skitt og bakterier under neglene, selv om man har vasket seg. Man skal aldri pelle på sår, ansikt eller andre "hygieniske" ting med fingrene - da skal man isåfall bruke engangshansker. I ditt tilfelle så sier det vel seg selv at man ikke bruker fingrene. Det kan bli overført både bakterier på huden, og det kan overføres overflødig kroppsvæsker. Det er rett og slett uhygienisk og ikke bra. Anonymkode: 28875...b64 Nå har jeg levd i 25 år og vært svært lite syk, da. Litt hysterisk med engangshansker om man peller på seg selv er min mening. Men jeg kommer ikke til å pelle på skurven mer, siden det er babyen min det er snakk om. Anonymkode: 11fa5...db8
mereo Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Smør inn med aderma på kvelden (eventuelt ha en tynn lue på i tillegg) og skyll ut om morgenen Hjelper på skurven
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Infeksjonsfare/bakterier fra negl 😊 Anonymkode: bbdbb...3bc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 Ikke noe problem å ta det med neglene om man er forsiktig, slik du er. Skjønner at det ikke er en anbefaling å fjerne med negler, for enkelte hadde vel skrapt opp ungene. Anonymkode: c1e3c...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå