AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Hvordan merket dere som har hatt missed abortion det? Var symptomene som før, blødning, eller annet? Lurer bare fordi gynekologen mistenker MA hos meg. Anonymkode: e9c55...7f2
AprilLudgate Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Ingen symptomer, men jeg hadde UL med 2 ukers mellomrom ifbm IVF. Så vi så bare at hjertet ikke banket lengre, og veksten hadde stoppet etter forrige UL hvor alt var normalt. Hadde ingen blødninger/frafall av symptomer, sjekket ikke hcg.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Det heter spontan abort på norsk... Anonymkode: 5e2df...3d9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det heter spontan abort på norsk... Anonymkode: 5e2df...3d9 Missed abortion er ikke det samme som vanlig spontan abort. Anonymkode: 4bb73...214 11
Pølsevann Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Jeg hadde fortsatt gravidsymtomer. Gikk 4 uker før det ble oppdaget på tilfeldig UL. Jeg hadde ørlite brunlig utflod 2 ganger. Men det var ekstremt lite. Hadde også svakere symptomer, men jeg er gravid igjen nå og har generelt svake symptomer, så det kan ha være urelatert. Var kvalm selv om fosteret var dødt.
Pølsevann Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det heter spontan abort på norsk... Anonymkode: 5e2df...3d9 Til og med gynekologen og sykehuset som ga meg abort pillene kalte det missed abortion. Missed abortion Er når kroppen ikke har oppdaget at foster/embryo er dødt og ikke starter aborten selv. Altså har kroppen missa en abort. Tror ikke det finnes noe norsk ord for det. 1 1
Ænema Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 jeg merket ingenting foruten at det ble mindre "hardt" der livmoren var, det krympet liksom. var ganske sikker på at det var en MA før jeg dro på legevakta. de fant ingen fosterlyd, og det ble fødsel siden det var uke 20. fosteret hadde visst vært død ca 3 uker. ingen form for blødninger. fødselen tok 7 timer. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Første gang hadde jeg en liten blødning rundt tiden det stoppet opp. Andre gang var det ingenting jeg merket som indikerte at noe var galt. Anonymkode: a4cde...8a2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 Jeg merket at kvalmen ble mildere og symptomene jeg hadde generelt forsvant gradvis. Så jeg var litt forberedt på det da jeg dro på ultralyd. 🥺 MA oppdaget i uke 9- fosteret sluttet å vokse i uke 6. Anonymkode: 0f100...0be
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 Hadde en MA ifjor. Fra uke 5 var jeg ekstrem kvalm, har en unge dra før av og skjønte at denne kvalmen kunne ikke sammenlignes. Det var uholdbart, og føltes ikke naturlig om der gir mening. Var slik i flere uker og oppsøkte legen som mente at dette var naturlig og at jeg ikke trengte å ha lik svangerskap som sist for å regne med at alt er bra. Gikk ned flere kg i vekt og levde på salt (potetgull) og vann. Jeg holdt ut, ble verre. Følte meg øm og sår over hele kroppen, utslitt og rett og slett syk. Da det begynte å gjøre veldig vondt i mellomgulvet så ble jeg bekymret og tok kontakt igjen. Ble avfeid: dette er normalt, sa de. Begynte å tro at jeg kanskje var blitt hysterisk og godtok det de sa. Ble mer syk og lei av å ikke bli tatt alvorlig. Bestilte privat UL, og der ble jeg forklart at embryo hadde slutt å utvikle seg siden uke 5. !!!! En uke senere , mens jeg ventet på time hos Ahus, gikk den sin naturlige gang. Anonymkode: eb0b7...867 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 Kvalmen forsvant, hadde vært veldig kvalm de første ukene. Så var alle symptomer borte, fra rundt uke 6-7. Oppdaget MA uke 12, hadde ikke hatt noen blødninger og fosteret døde i uke 6. Anonymkode: b4e8b...7a3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 Jeg hadde MA i uke 8. Uken før hadde jeg vært til tidlig UL og fått bekreftet at alt stod bra til med bankende hjerte osv. Merket at kvalmen avtok og brystene ble mindre ømme. Følte meg bedre, rett og slett. Jeg har vært svært kvalm rundt uke 7-20 i hvert svangerskap, så reagerte på at kvalmen avtok så markant. I uke 9 ble MA oppdaget på en ny ultralyd. Ingen blødninger eller smerter. Har hørt at mange MA skjer rundt uke 8, for det er da utviklingen av hjertet fortsetter. Anonymkode: 0bc94...7a0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 Jeg begynte å mistenke noe når clearblue med ukesindikator brukte veldig lang tid på å vise 3+. Fikk ikke 3+ før jeg var 7 uker. Bestilte ultralyd når jeg var 8+3, og fikk da bekreftet MA. Ble målt til 8+1, så det hadde nesten akkurat skjedd. Anonymkode: 5eff9...692
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan merket dere som har hatt missed abortion det? Var symptomene som før, blødning, eller annet? Lurer bare fordi gynekologen mistenker MA hos meg. Anonymkode: e9c55...7f2 Hva er grunnen for mistanken? Anonymkode: 5eff9...692
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 Symptomene var der hele veien, hadde hatt tidlig ultralyd i uke 8 og fått bekreftet hjertelyd, men på ultralyd i uke 12 var fosteret dødt. Gynekologen mente det hadde sluttet å utvikle seg i uke 9. Veldig overraskende siden symptomene var der hele tiden (kvalme, ømme bryster, trøtthet). Anonymkode: 4bc48...4c7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Symptomene var der hele veien, hadde hatt tidlig ultralyd i uke 8 og fått bekreftet hjertelyd, men på ultralyd i uke 12 var fosteret dødt. Gynekologen mente det hadde sluttet å utvikle seg i uke 9. Veldig overraskende siden symptomene var der hele tiden (kvalme, ømme bryster, trøtthet). Anonymkode: 4bc48...4c7 Har akkurat samme erfaring som deg Anonymkode: 7a0fd...4fc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #17 Skrevet 14. juni 2022 Alle symptomene forsvant brått over natta i uke 9, så fikk jeg en fornemmelse om at det ikke var noe liv. Uken etter begynte det Anonymkode: 68289...053
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #18 Skrevet 14. juni 2022 Jeg mistet ingen symptomer, så MAen var en overraskelse på ultralyd i uke 10. Legen var overrasket over at jeg ikke hadde hatt blødninger eller smerter. Anonymkode: 1473a...30c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #19 Skrevet 14. juni 2022 Jeg var mindre kvalm, men vet ikke når tid det sluttet. Embryoet var 6-7 uker da det sluttet å vokse, og jeg merket det i form av oransje/brunlig spotting dagen før jeg skulle vært i uke 12. Fikk abortpille på sykehuset da jeg kom dit.. Anonymkode: 0e121...ee9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 Jeg hadde en MA i uke 6, som ble oppdaget på UL uke 7 fordi jeg forsøkte IVF. Merket INGEN symptomer, og hadde følt meg tipp topp gjennom alle ukene. IVF blir dog litt annerledes, for da er eggstokkene ennå så forstørret at de produserer med progesteron enn de ellers ville gjort. Anonymkode: 7428b...0dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå