AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg driver å skriver søknad til en stilling som sommervikar ved et helsehus der jeg studerer, men sliter veldig med å skrive søknaden. Jeg er veldig dårlig på å skrive søknader. Jeg har jobbet som servitør og renholder på et hotell, men har ikke noe erfaring innen sykehjem utenom å hatt praksis der på videregående. Jeg har veldig lyst til å prøve å jobbe på sykehjemmet fordi jeg har funnet ut at studie "sosialt arbeid" jeg går nå ikke er helt det jeg vil jobbe med, og vil derfor prøve meg innen helse. Kunne noen hjelpe meg å fomulere søknaden på en god måte? Her er det jeg har skrevet så langt. "Hei! Jeg så stillingen utlyst på xxxxx, og har veldig lyst til å søke på stillingen som sommervikar ved xxxxx. Jeg er 21 år gammel, og studerer for tiden sosialt arbeid på xxxx. I sommer har jeg mulighet til å jobbe i uke 25-33, men vil gjerne ha muligheten til å jobbe etter disse ukene også. Om det er mulighet til å ta på seg ekstra vakter har jeg veldig lyst til dette. Jeg bor like ved helsehuset, og kan komme på kort varsel. Jeg har gått helse-og oppvekstfag på videregående, og har hatt praksis på et sykehjem i to uker. Der fikk jeg blant annet være med på stell, re senger og hjelpe til i spisesituasjoner. I mine tidligere jobber har jeg fått erfaring med å takle hektiske hverdager alene og sammen med kollegaer. Jeg har også fått kunnskap om å kommunisere og samarbeide med alle slags mulige mennesker. I tillegg vet jeg hvordan man holder en arbeidsplass ren og ryddig, da jeg har arbeidet som renholder og servitør i flere sesonger. Jeg liker å jobbe med mennesker. Som person er jeg blid, tålmodig, ansvarsfull, omsorgsfull og flink til å kommunisere. Høyt tempo og utfordringer pleier jeg å takle veldig bra. Jeg er svært motivert for å hjelpe andre mennesker og vet at det er dette jeg har lyst til å gjøre. Jeg trives veldig godt med å samarbeide med andre, men kan også arbeide selvstendig. Takk for at du tok deg tid til å lese søknaden min. Jeg møter gjerne til intervju, og håper å høre fra dere. Jeg er tilgjengelig på telefon: xx xx xx xxx, og e-post: xxxxxxxxxxxx. Med vennlig hilsen, xxxxxxx." Anonymkode: 4b280...260 1
Fame Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Synes dette var en veldig fin og informerende søknad, jeg ^_^
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Dette er en bra, men en litt lang søknad. Kutt ut det som er overflødig: setning 1 - kutt ut «har veldig lyst til å søke stillingen», si «jeg søker stillingen». Kutt ut «takk for at du tok deg tid til å lese søknaden», telefon og e-post skriver du vel på cv en, da kan det også kuttes. Og så hadde jeg tatt ut en setning om hva du er god til, for du nevner så mye. Anonymkode: 8b9d9...35d 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Synes det var bra. Enig at første delen var litt mye. Du kan med fordel fjerne hvor du så annonsen tenker jeg. Sykehjem er sannsynligvis en enkel jobb å få, de pleier å trenge alle de kan få, så tipper du får intervju!👍🏻😅 Anonymkode: 57738...0e9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Kjør på. Dette høres bra ut. Du fremstår som oppegående og et kupp for et underbemannet sykehjem. Anonymkode: c5e01...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå