AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg har prøvd å bli gravid en stund nå, uten hell. Jeg har kort lutealfase (ca 9 dager mellom EL og mens), og lurer på om dette kan være en grunn til at jeg ikke har blitt gravid. Er det andre som også har tilsvarende kort lutealfase som meg, som har blitt gravide uten hjelp? Dere som har fått hjelp for dette, hvilken hjelp har fungert for dere? Anonymkode: 79ee6...e31
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Ja - men det tok lang tid før det gikk…. Har i tillegg lavt stoffskifte som ikke gjorde det noe bedre. 2 av svangerskapene var mye blødning og truende abort, noe legen trodde kom av litt dårlig hormonproduksjon i starten. Anonymkode: 455b5...4e7
Nommy Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Jeg har også kort lutealfase ca 8 dager. Har tatt b6 vitamin og vitex denne syklusen, og var å målte progesteron hos legen denne mnd. Verdien var lav, men nå ser jeg at den ble målt for tidlig i forhold til min syklus... for her kom det plutselig en positiv test!!? Håper den sitter... Er det lenge siden du sluttet på prevensjon og hvilken? Har du barn fra før?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Lutealfase på 9-10 dager, ble gravid på første forsøk, men endte i kjemisk. Ble gravid igjen etter den, og det holdt hele veien 😊 Anonymkode: 9bfd2...b90
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Nommy skrev (7 timer siden): Er det lenge siden du sluttet på prevensjon og hvilken? Har du barn fra før? Vi er i PP10, ingen av oss har barn fra før. Jeg gikk på p-piller (yasmin), og sluttet rett før vi begynte å prøve. Anonymkode: 79ee6...e31
Nommy Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi er i PP10, ingen av oss har barn fra før. Jeg gikk på p-piller (yasmin), og sluttet rett før vi begynte å prøve. Anonymkode: 79ee6...e31 Min syklus var på bærtur etter hormonspiral, med veldig korte perioder og lutealfase. Det tok 6 mnd før jeg tydeligvis nå er gravid. Du kan få målt progesteron verdi hos fastlege. Det er for å fastslå om en har eggløsning og måles 5-7 dager etter El (litt usikker da det står litt forskjellig). Vi fikk henvisning til gynekolog pga for lav verdi, men jeg mistenker at målingen ble tatt for tidlig . Lykke til, sjekk ut b6 vitamin (pyridoksin 40 mg) og .. det kan ha hatt effekt på lutealfasen min.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Nommy skrev (Akkurat nå): Min syklus var på bærtur etter hormonspiral, med veldig korte perioder og lutealfase. Det tok 6 mnd før jeg tydeligvis nå er gravid. Du kan få målt progesteron verdi hos fastlege. Det er for å fastslå om en har eggløsning og måles 5-7 dager etter El (litt usikker da det står litt forskjellig). Vi fikk henvisning til gynekolog pga for lav verdi, men jeg mistenker at målingen ble tatt for tidlig . Lykke til, sjekk ut b6 vitamin (pyridoksin 40 mg) og .. det kan ha hatt effekt på lutealfasen min. Takk for tips! Jeg er sikker på at jeg har EL, da jeg får positive EL-tester Anonymkode: 79ee6...e31
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Jeg hadde en lutealfase på 7-8 dager. Er gravid nå, men det er på grunn av at jeg fikk ta progesteron (cyclogest) etter eggløsning. Anonymkode: 0442e...273
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå