Gå til innhold

Redningsvest eller flytevest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å kjøpe egen siden banet skal på diverse ting, leir og utflukter ved vann. Kanopadling, bading osv hvor det står at vi skal ha med vest.

Men er det greit med flytevest? Eller må vi ha sånn oransje redningsvest? Synes de er så kompakte

Anonymkode: 8e1a8...374

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er to forskjellige ting. Små barn og barn som ikke er svømmedyktige bør ikke ha flytevest da de ikke blir snudd rundt. Er det dypt vann så er regelen redningsvest, er det grunnere vann så kan man bruke flytevest. Man kan drukke i en sølepytt bare så det er sagt. Vanskelig å bade med redningsvest, så hvis barnet er under observasjon hadde jeg kjøpt flytevest. 

Anonymkode: 0605c...fe1

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på om barnet er svømmedyktig eller ikke. Fra ca 8-10 års alder har vi brukt flytevest. 

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt flytevest til snart 8-åringen her. Bedre å bruke ved kano etc. Barnet kan svømme!

Anonymkode: 5148f...c1a

AnonymBruker
Skrevet

Ti år og kan svømme. De skal på tur m klassen og det kreves vest for å bade, men jeg ønsker å kunne bruke den vesten senere også ved padling og sånne aktiviteter barnet skal være med på.

Så flytevest er ok?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ti år og kan svømme. De skal på tur m klassen og det kreves vest for å bade, men jeg ønsker å kunne bruke den vesten senere også ved padling og sånne aktiviteter barnet skal være med på.

Så flytevest er ok?

Ja, vil tro at flytevest er ok. Bare husk at du skal ikke gå på kompromiss med sikkerheten til ditt barn. Bare fordi flytevest passer til denne anledningen så betyr det ikke at den vil passe til alle anledninger. 

Anonymkode: 0605c...fe1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så flytevest er ok?

Ja, når barnet er så stort og kan svømme hadde jeg ikke kjøpt redningsvest. Mer bevegelsesfrihet ved en flytevest.

Anonymkode: 5148f...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...