AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Hei! Oppdaget for et par dager siden en pussig lukt på soverommet. Kjente det på kvelden da jeg skulle legge meg. Vinduet hadde vært lukket hele dagen. Har forsøkt å skifte på senga, vasket og støvsugd overalt og luftet veldig godt. Trodde lukta var borte i går, men kjente det igjen i dag etter at vinduet hadde vært lukket en stund. Har ingen møbler stående ved yttervegg. Har flyttet rundt på alt og sett, men kan ikke se tegn til muggsopp. I vinduskarmen kan jeg se at det "buler" litt enkelte plasser, dette kan jo sikkert være tegn på fukt. Men la ikke merke til noe kondens på rutene i vinter. Har vindusventil som er åpen hele tiden. Har alltid syntes at soverommet har luktet friskt og godt tidligere, vært godt å sove der. Skjønner ikke hva vi skal gjøre nå, ganske fortvilt. Hadde muggen bare vært synlig hadde det sikkert vært mye lettere. Noen som har noen råd? Anonymkode: 5be43...a20
Luckiness Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Klarer du å kjenne om det er mer lukt fra vindusområdet? Evt få en som ikke bor der til å lukte. En blir jo ofte litt vant til lukt så kanskje vanskelig å selv kjenne akkurat hvor det kommer fra. Sjekket at det ikke har kommet noe under sengen som kan lukte? Feks noe fuktig, matrester e.l.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Luckiness skrev (36 minutter siden): Klarer du å kjenne om det er mer lukt fra vindusområdet? Evt få en som ikke bor der til å lukte. En blir jo ofte litt vant til lukt så kanskje vanskelig å selv kjenne akkurat hvor det kommer fra. Sjekket at det ikke har kommet noe under sengen som kan lukte? Feks noe fuktig, matrester e.l. Nei, lukten er i hele rommet. Har inspisert overalt med lupe, kan ikke finne noen potensielle kilder. Skjønner ingenting 😫 Håper virkelig ikke det ligger mugg skjult bak gipsplatene eller under parketten… Anonymkode: 5be43...a20
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Kjøp en enkel fuktmåler og se om det er for høy luftfuktighet i rommet? Kan også ta en kniv og stikke den inn i vinduskarmen for å kjenne om det er mykt av fukt? Anonymkode: 71df7...1b9 1
Luckiness Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, lukten er i hele rommet. Har inspisert overalt med lupe, kan ikke finne noen potensielle kilder. Skjønner ingenting 😫 Håper virkelig ikke det ligger mugg skjult bak gipsplatene eller under parketten… Anonymkode: 5be43...a20 Skru av vindusventilen og eventuelt andre ventiler på rommet og se om det er noe fukt eller mugg der? I tilfelle lukten først har kommet nå pga tilfeldigvis vind eller noe som har stått rett på. Litt rart at lukten plutselig kommer over natten.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Kan det være i madrassen, en pute, teppe på gulvet e.l. som har begynt å lukte? Anonymkode: aaec3...922
Luckiness Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Og hvordan bor du? Leilighet? Rekkehus? Noen over/under/ved siden av? Mugg er jo en kraftig lukt. Så hvem vet om den kan komme fra andre enheter. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Hadde selv en ulukt fra klesskapet. Viste seg å være vaskemaskinen som ikke skylte ordentlig. Anonymkode: 18a04...9d6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 Takk for svar alle. Bor i øverste etasje i et leilighetskompleks. Nabo under og ved siden av. Skal forhøre meg litt med dem. Kan ikke finne noen luktkilder verken i klesskapet eller i senga 😞 skal forsøke å fjerne vindusventilen og se om det er noe mugg der. Utrolig merkelig at en slik lukt kan komme sånn over natta. Anonymkode: 5be43...a20
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Etter mye om og men tror jeg vi har funnet årsaken til lukta. Vi har en bod vegg i vegg med soverommet, hvor det er varmtvannsbereder og sluk. Den samme lukta har vi også kjent i denne boden, og kommet fram til at det sannsynligvis kommer fra sluket. Har fylt litervis med vann i sluket i to dager nå, og da jeg kom hjem nå så kunne jeg ikke kjenne noe lukt! Håper virkelig at løsningen var så enkel som dette! TS Anonymkode: 5be43...a20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå