AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg skal på et jobb intervju snart å har veldig sosial angst. Kan noen med erfaring hjelpe? Anonymkode: b000e...dff
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg skal på et jobb intervju snart å har veldig sosial angst. Kan noen med erfaring hjelpe? Anonymkode: b000e...dff Er du sikker på at du har sosialangst? Diagnose? Anonymkode: 5ca43...33d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Jeg har også en grad av sosial angst. Må snakke med kunder og leverandører på jobb. Det synes jeg går veldig fint fordi jeg spiller en slags rolle, en profesjonell versjon av meg selv. Da har jeg faste temaer jeg snakker om som jeg kan godt fra før. Hvis jeg stotrer eller føler at jeg blir rød i ansiktet så prøver jeg å bare overse det og fortsette med det jeg skal uten å unnskylde meg eller stoppe opp. De fleste legger ikke merke til det uansett. Kanskje du kan finne frem til din profesjonelle stemme og rolle og bruke den når du skal på intervjuet? Noen synes det hjelper å øve seg ved å snakke foran speilet. Jeg tror veldig mange er nervøse på jobbintervju, enten de har sosial angst eller ikke. De du skal snakke til er nok vant til litt av hvert. Kanskje du finner noen tips som kan hjelpe deg i dette selvhjelpskurset? https://nhi.no/psykisk-helse/kognitiv-terapi/sosial-angst/sosial-angst-selvhjelpskurs/ Anonymkode: 42c85...026
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Alkohol. To glass vin Anonymkode: b80dd...acc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Skriv «manus» og øv mye! Og tenk at det er ganske normalt å være nervøs på et intervju, de som intervjuer har nok sett det før 😊 Jeg hadde flaks sist jeg hadde intervju, pga korona var det på teams. Og jeg fikk jobben 😀 Hadde forberedt meg meget godt. Anonymkode: bfd73...8a1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Det som hjalp meg litt var å tenke at det like mye er jeg som skal intervjue dem, og de som skal overbevise meg om at de er arbeidsplassen for meg. Anonymkode: 49e8b...35f 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 Kanskje det kan hjelpe å tenke at du på en måte er verdens sentrum og ikke det.Prøve å se med intervjuers øyne,hva du ville tenkt hvis du var intervjuer og hva unikt intervjuer tenker,som du ikke tenker.Prøve å være noe ekte,ikke så høytidelig.Prøve å bidra noe for intervjuer,samtidig som du vet at du også har egeninteresser.(det er greit). Anonymkode: ce10c...b8b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 Øv deg på det du ønsker å få frem, mange ganger. Ha ferdig-memorerte fraser i hodet til en hver problemstilling. Da går det på autopilot. Ikke tenk på hvordan du framstår, men på det du ønsker å si. Anonymkode: 33159...db1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå