AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Hvordan er det med skjermbruk i deres barnehage? Her sitter de av og til og ser på skjerm om morgenen når jeg leverer, og det blir brukt under hvilestund midt på dagen for å roe ned. Synes ikke noe om det. Nå skal vår bytte barnehage etter sommeren og håper ikke dette er normen i de fleste barnehager. Dessuten er helsedirektoratet sin anbefaling at barn under 2 år ikke skal se på skjerm, trodde barnehagene måtte følge det. Anonymkode: d81dd...07a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Har heldigvis aldri sett det i vår barnehage. Og hadde ikke likt det. De blir eksponert nok for tv og iPad som det er, selv om jeg prøver å begrense til max 15 min om dagen. I barnehagen kan de få leke og være sosiale. Anonymkode: e0ef1...925 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har heldigvis aldri sett det i vår barnehage. Og hadde ikke likt det. De blir eksponert nok for tv og iPad som det er, selv om jeg prøver å begrense til max 15 min om dagen. I barnehagen kan de få leke og være sosiale. Anonymkode: e0ef1...925 Da krysser jeg fingrene for at det ikke er slik i den nye barnehagen. Her har det i tillegg vært altfor mye vikarer, så mulig det da sklir lettere ut med skjermbruk Anonymkode: d81dd...07a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 ?? Nå er jeg ikke en hysterisk hønemor. Jeg lar sønnen min på 1 år se på tv (skrur på cocomelon mens han går løst på gulvet og titter av og til litt på skjermen), MEN å bruke det så aktivt er ikke akseptabelt! Man kan fint hvile og slappe av uten skjermtid. Her vil han bare ha bakgrunnsstøy og muligheten å se noe bevege seg, men ellers fikler han med lekene eller gjør andre ting. Skrur på tven selv for å høre musikk. Anonymkode: 66559...e48
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Skjerm brukes med rolig musikk under hvilestund. Lydbok med bilder. Skjerm brukes også hvis det er for få ansatte når alle barn skal ut. Da settes en gruppe foran skjermen som må vente til den første gruppa har kledd på seg. Ja, i noen barnehager er det faktisk skjerm i ulike situasjoner. Men det er for å hjelpe de ansatte. Anonymkode: c8111...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjerm brukes med rolig musikk under hvilestund. Lydbok med bilder. Skjerm brukes også hvis det er for få ansatte når alle barn skal ut. Da settes en gruppe foran skjermen som må vente til den første gruppa har kledd på seg. Ja, i noen barnehager er det faktisk skjerm i ulike situasjoner. Men det er for å hjelpe de ansatte. Anonymkode: c8111...ebe Er de ansatte evneveik eller på tiltak fra nav? Anonymkode: d81dd...07a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er de ansatte evneveik eller på tiltak fra nav? Anonymkode: d81dd...07a Morsom du eller. Prøv å være 2 ansatte og ta 18 barn i alderen 2-5 år ut i garderoben for å ta på uteklær når det er 2 grader og det striregner ute du. Har ingenting med å være evneveik å gjøre. Anonymkode: 8a6e9...d3a 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Morsom du eller. Prøv å være 2 ansatte og ta 18 barn i alderen 2-5 år ut i garderoben for å ta på uteklær når det er 2 grader og det striregner ute du. Har ingenting med å være evneveik å gjøre. Anonymkode: 8a6e9...d3a Det bør jo kunne gjøres uten å sette de foran en skjerm. Anonymkode: 32883...65e 1
Ginny Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 Konseptet med å roe ned med skjerm er helt vanvittig. Ja man sitter fysisk i ro, men det skjer veldig mye i hjernen! Hvis dette hadde skjedd i barnehagen vi bruker hadde jeg bytta. Det er helt greit at voksne bruker skjerm for å vise fram bilder eller videoer, for å spille musikk, eller som del i spesialopplegg (som også noen i vår barnehage har), men det stopper der. Små barn har ingenting med skjerm å gjøre. En passiv skjerm nå og da, jada for all del, men å gi små barn spill? Nei takk. Heldigvis er barnehagen helt enig. Eller de later som hvertfall 😛 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 Her bruker de av og til skjerm om de er kritisk få ansatte på for mange barn. Jeg synes det er helt okei, det er unntaksvis og jeg forstår det. Anonymkode: c8004...614 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 Vi bruker ikke dette på småbarnsavdelingen min. Opplever press ovenifra (ble rullet ut pad i øst og vest, alle avd, da det skulle satses på ikt), men motviljen er stor. Ville tatt opp dette allerede i opostartssamtalen. Anonymkode: 3d3ba...5d7
Tomas77 Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 Brukes en del pad med redigeringsprogrammer for bilder de tar på tur osv. Det synes jeg er helt strålende. Parkering framfor wheels on the bus på YouTube hadde jeg blitt grinete hvis jeg så.
Isola2 Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan er det med skjermbruk i deres barnehage? Her sitter de av og til og ser på skjerm om morgenen når jeg leverer, og det blir brukt under hvilestund midt på dagen for å roe ned. Synes ikke noe om det. Nå skal vår bytte barnehage etter sommeren og håper ikke dette er normen i de fleste barnehager. Dessuten er helsedirektoratet sin anbefaling at barn under 2 år ikke skal se på skjerm, trodde barnehagene måtte følge det. Anonymkode: d81dd...07a Det er ikke normalt og du burde melde i fra til styrer.Barnehage skal ikke bruke iPad til å roe ned barna,det skal kun brukes til pedagogiske aktiviteter! 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan er det med skjermbruk i deres barnehage? Her sitter de av og til og ser på skjerm om morgenen når jeg leverer, og det blir brukt under hvilestund midt på dagen for å roe ned. Synes ikke noe om det. Nå skal vår bytte barnehage etter sommeren og håper ikke dette er normen i de fleste barnehager. Dessuten er helsedirektoratet sin anbefaling at barn under 2 år ikke skal se på skjerm, trodde barnehagene måtte følge det. Anonymkode: d81dd...07a Jeg jobber i barnehage selv, med de yngste. Vi har en iPad, men den bruker vi bare til å søke opp ting i blant. For eksempel hva som er størst av en veps og en bie. Eller se bilde av et annet lands flagg. Sånne ting. Ungene får ikke bruke den alene, og vi ser aldri på film. Anonymkode: ce505...be3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan er det med skjermbruk i deres barnehage? Her sitter de av og til og ser på skjerm om morgenen når jeg leverer, og det blir brukt under hvilestund midt på dagen for å roe ned. Synes ikke noe om det. Nå skal vår bytte barnehage etter sommeren og håper ikke dette er normen i de fleste barnehager. Dessuten er helsedirektoratet sin anbefaling at barn under 2 år ikke skal se på skjerm, trodde barnehagene måtte følge det. Anonymkode: d81dd...07a man må faktisk godta at tingene forandrer seg Anonymkode: 7a463...f71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå