AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Har ikke brydd meg så mye med pensjon tidligere, men er nå nådd en alder hvor jeg vil ha litt kontroll. Jeg er utdannet sykepleier, men har hatt ulike jobber. Jeg har jobbet på sykehus, har jobbet som resepsjonist i privat bedrift, har vært lærervikar, jobbet som sykepleier i kommunen, og er nå student og skal omskolere meg. Jeg tar vakter som sykepleier utenom i kommunen. Det jeg lurer på: Har NAV kontroll på all min pensjonsopptjening? også det som er opptjent i en annen kommune i landet, eller privat bedrift? På kommunen sine sider står det at jeg tilhører kommunenes landspensjon (som sykepleier), men er det det samme som klp? Når har jeg vært medlem av klp, for jeg har og medlemskap der ser jeg. Og som ansatt på sykehus, hvilket pensjonsforbund tilhørte jeg da? Jada jeg burde visst alt dette her, men bedre sent enn aldri. Hvis noen har peiling og svarer så blir jeg glad:) Anonymkode: be27c...198
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 På NAV sine sider finner du din pensjon. Det er ei innlogging, og du vil se din pensjonsbeholdning. Fra alle jobber du har hatt i alle kommuner. Hvor pensjonen din er via jobb står i arbeidskontakten din. PS: du må spare til pensjon selv også. Det er ikke store summen du får med staten.. Du vil få et lite sjokk når du logger deg inn og ser hvor lite det er. Anonymkode: 95e4a...909
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): På NAV sine sider finner du din pensjon. Det er ei innlogging, og du vil se din pensjonsbeholdning. Fra alle jobber du har hatt i alle kommuner. Hvor pensjonen din er via jobb står i arbeidskontakten din. PS: du må spare til pensjon selv også. Det er ikke store summen du får med staten.. Du vil få et lite sjokk når du logger deg inn og ser hvor lite det er. Anonymkode: 95e4a...909 Takk. Jo har vært inne hos nav og sett, jeg synes ikke det ser så ille ut, det jeg vil få utbetalt. Men nå er jeg ikke vant med høye lønninger fra før. Men da vil og det jeg har jobbet privat være registrert hos NAV? Som student og før den tid jobbet jeg masse i klesbutikk blant annet, perioder i 100%. Har ellers tenkt å spare til pensjon selv og, når jeg kommer meg ut i full jobb igjen. Anonymkode: be27c...198
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk. Jo har vært inne hos nav og sett, jeg synes ikke det ser så ille ut, det jeg vil få utbetalt. Men nå er jeg ikke vant med høye lønninger fra før. Men da vil og det jeg har jobbet privat være registrert hos NAV? Som student og før den tid jobbet jeg masse i klesbutikk blant annet, perioder i 100%. Har ellers tenkt å spare til pensjon selv og, når jeg kommer meg ut i full jobb igjen. Anonymkode: be27c...198 Ja det vil det. I oversikten over pensjonsbeholdningen din kan du se år for år hva du har fått. Ja, alt vil ses der. Offentlig og privat. Har du andre avtaler må du godkjenne at NAV får hente de inn. Bruk litt tid der inne, så vil du finne ut av det meste😊 Anonymkode: 95e4a...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå