AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg har slitt med skjedekatarr etter at jeg fikk ny fast partner i høst. Har aldri hatt dette tidligere, og nå har jeg det for tredje gang. Kun antibiotika hjelper, men nå har jeg hatt tre antibiotikakurer på et halvt år (den ene kuren var for noe annet). Hva gjør jeg? Det er jo helt grusomt med den lukten. Noen råd? Anonymkode: cea7e...09e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Multi gyn actigel. En liten dæsj hver gang etter sex. Viktig at det er den som heter actigel og ikke liquigel. Funker forebyggende mot både sopp og BVI 😊 Anonymkode: ff679...d35
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Slutt å ligg rundt. Anonymkode: 94f12...e8e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Husk å tisse etterpå hvis han kommer inni deg, og bruk multigyn gel. i verste fall kan det være en idé å bruke kondom en stund for å unngå og forstyrre bakteriefloraen mer enn nødvendig. Er veldig kjipt, fått det hvis jeg har gjort partnerbytte, tar litt tid for underlivet å venne seg til ny «bakterieflora» tror jeg. Har alltid gitt seg etter noen uker for min del. Men hvis vi går mer enn 5-7 dager uten sex får jeg lett småplager igjen men det løses med den gelen , bruker den forebyggende noen dager hvis jeg merker antydninger til plager. Eller hvis jeg sovner før jeg får gått på do og «tømt» meg hvis han har kommet inni meg.. Anonymkode: 60f12...546
Anje Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har slitt med skjedekatarr etter at jeg fikk ny fast partner i høst. Har aldri hatt dette tidligere, og nå har jeg det for tredje gang. Kun antibiotika hjelper, men nå har jeg hatt tre antibiotikakurer på et halvt år (den ene kuren var for noe annet). Hva gjør jeg? Det er jo helt grusomt med den lukten. Noen råd? Anonymkode: cea7e...09e Hvorfor får du antibiotika mot dette? (Gitt at «lukt» er din eneste plage). Det er opplest og vedtatt at antibiotika ikke har nok effekt til at man gir det lengre. Bytt lege, slik at du ved neste konsultasjon får vettuge råd. Det e nemlig mer trolig at antibiotikaen ødelegger balansen i kjeden enn at sex gjør det, gitt at du har hatt 3(!) helt bortkasta kurer. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Slutt å ligg rundt. Anonymkode: 94f12...e8e Er du dum? Evt. har dårlig leseforståelse? Anonymkode: f740f...c8a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Multi gyn actigel. En liten dæsj hver gang etter sex. Viktig at det er den som heter actigel og ikke liquigel. Funker forebyggende mot både sopp og BVI 😊 Anonymkode: ff679...d35 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Husk å tisse etterpå hvis han kommer inni deg, og bruk multigyn gel. i verste fall kan det være en idé å bruke kondom en stund for å unngå og forstyrre bakteriefloraen mer enn nødvendig. Er veldig kjipt, fått det hvis jeg har gjort partnerbytte, tar litt tid for underlivet å venne seg til ny «bakterieflora» tror jeg. Har alltid gitt seg etter noen uker for min del. Men hvis vi går mer enn 5-7 dager uten sex får jeg lett småplager igjen men det løses med den gelen , bruker den forebyggende noen dager hvis jeg merker antydninger til plager. Eller hvis jeg sovner før jeg får gått på do og «tømt» meg hvis han har kommet inni meg.. Anonymkode: 60f12...546 Takk, skal prøve denne😊 Anonymkode: cea7e...09e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Anje skrev (4 minutter siden): Hvorfor får du antibiotika mot dette? (Gitt at «lukt» er din eneste plage). Det er opplest og vedtatt at antibiotika ikke har nok effekt til at man gir det lengre. Bytt lege, slik at du ved neste konsultasjon får vettuge råd. Det e nemlig mer trolig at antibiotikaen ødelegger balansen i kjeden enn at sex gjør det, gitt at du har hatt 3(!) helt bortkasta kurer. Har hatt to kurer for dette. Og jeg ble kvitt det med en gang. Anonymkode: cea7e...09e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 Kan hende det kan hjelpe å bytte prevensjon også. Du bruker sikkert ikke spiral, men jeg slet med nærmest kronisk BV fram til jeg tok ut spiralen, og har aldri hatt det igjen siden. Du kan også prøve vagitorier ("stikkpiller" for skjeden) med melkesyrebakterier, f.eks. Vivag, for å gjenopprette den sunne bakteriefloraen. Anonymkode: 163f3...709
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå